יבול שיא
הרפת והחלב
Capture 5

יום הדגמה ואירוע חברתי של "עמיר"

3 דק' קריאה

שיתוף:

"אנו מפיצים תשומות לחקלאים ברחבי המדינה ומנסים לתת לחקלאי את מירב המוצרים שהוא זקוק להם"

חברת התשומות החקלאיות "עמיר" מיסודה של התאחדות האיכרים, הפגישה לראשונה קהל גדול של לקוחותיה בצפון המדינה, לאירוע לא פורמאלי, שהפך להיות אירוע חברתי באווירה נהדרת.

סניפי החברה בטבריה ובמושבה יבנאל עמלו תקופה ארוכה להכנת האירוע, שאליו הגיעו מאות חקלאים וספקים והתקיים ב"בית גבריאל" לחופי הכנרת.

מארגני האירוע עשו כל מאמץ להנעים את זמנם של הבאים. האירוע החל בשעת בוקר מאוחרת ונחתם בשעת צוהריים מוקדמת, כאשר באולם המרכזי הציבו חברות בתחומי הדישון, ההשקיה, ההדברה והציוד החקלאי המתקדם את פאר היצירות שלהם.

גיא בינשטוק, מנכ"ל "עמיר" מחודש ינואר 2020 ציין בפנינו כי המטרה הייתה בעצם קיומו של אירוע חברתי. "אתה לא בודק כלכלית מה אתה משיג באירוע כזה. אתה מפגיש לקוחות שהם שותפים שלנו בעשייה היומיומית ומאפשר להם ליהנות ממפגש חברתי. לא לקנות ולא למכור. אירוע ששומר על מערכת יחסים טובה, בין העושים במלאכה".

גיא בינשטוק
גיא בינשטוק, מנכ"ל "עמיר"

"ראינו מפגשים בין אנשי מקצוע. כר לשיחה, לפיתוח, ליזמויות חדשות". בינשטוק ציין כי זה מפגש ראשון מסוגו עם לקוחות החברה ויבואו עוד מפגשים בעקבותיו".

לאירוע הגיעו חקלאים ממרחבי הצפון, כאלה שנהנים מתנאי עבודה בסניפי החברה בטבריה, כפר תבור ויבנאל. אלה מהווים קהל גדול בהיקפו שעובד מול "עמיר".

בינשטוק ציין בפניי  כי ל-"עמיר" 8000 לקוחות שהם מגדלים חקלאים. "אנו מפיצים תשומות לחקלאים ברחבי המדינה ומנסים לתת לחקלאי את מירב המוצרים שהוא זקוק להם: הדברה, דישון, זרעים, השקיה ,אריזה, פוליאתילן. "עמיר" מוכרת רק בתחום המדינה והיקף המכירות השנתי הוא כ-900 מיליון שקלים; אנו מספקים גם מזון לבעלי חיים בכ-350-400 מיליון שקלים בשנה".

כמה טוב ומה נעים להאזין להיקפי מכירות כה מרשימים מבית היוצר של חברה ישראלית פעילה רק כחול לבן.

ברחבי המדינה יש ל"עמיר" 25 סניפי פעילות, כולם כאחד מעניקים מעטפת לוגיסטית מלאה לחקלאים באזורים השונים, אספקה יומיומית של צרכי החקלאי.

לא בכדי מוגדרת "עמיר" כחברת ההפצה החקלאית הגדולה ביותר בישראל.

התעניינו אצל המנכ"ל האם הייתה השפעה על המכירות בשנת השיא לקורונה. "הואיל ואנחנו מוכרים תשומות לחקלאים, הציבור המשיך לצרוך מזון גם בשנת 2020. החברה לא נפגעה כלכלית בשנת הקורונה הקשה" דברי המנכ"ל שביקש להסביר: "צמיחת החברה נשענת על שני וקטורים: צמיחת התעשייה בישראל ב-2-3 אחוזים בשנה וניסיון לצמוח באופן לא אורגני על ידי רכישות של חברות ומיזוגים מתוך מטרה להעניק לחקלאים פתרונות כוללים".

בראשית שנת 2021 רכשה "עמיר" 50 אחוזים מחברת "פ.מרום פרויקטים חקלאיים", חברה העוסקת בבניית חממות ובתי רשת לחקלאות. ההיקף המדויק של ההשקעה לא נמסר אם כי מדובר במיליוני שקלים. "עמיר" רכשה גם חמישים אחוזים ב"יעדים לשיווק מיכון" לבתי אריזה וציוד מכאני כבד. בכך השתלטה "עמיר" על שתי החברות וכן הושקעו כספים בפעילויות נוספות בסניפים הקיימים.

גיא בינשטוק שב והדגיש בפניי שהחברה שבראשה הוא עומד פעילה עד מאד בעזרה ישירה לחקלאי ובייצור מזון. "אנחנו מאמינים בחקלאות הישראלית ומאמינים שגלגל הייצור ימשיך בלא הפסק".

חברת "עמיר" היא חברה ציבורית שנסחרת בבורסה של תל-אביב. בחברה מועסקים 230 עובדים. מטה החברה והמרלוג (מרכז לוגיסטי) שלה ממוקמים באזור התעשייה עמק חפר.

שבעים אחוזים מהחברה הם בבעלות התאחדות האיכרים ובשלושים האחוזים הנותרים מחזיקים גופים מוסדיים שונים ובהם חברות ההשקעה "ילין לפידות" ו"אלטשולר שחם". בשנת 2021 חילקה החברה דיווידנדים בהיקף של 14 מיליון שקלים.

יושב ראש דירקטוריון "עמיר" הוא דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים ויושב ראש נשיאות המגזר העסקי. החברה הוקמה בשנת 1942 ומציינת ב-2022 שמונים שנה להיווסדה.

אחרי מינגלינג בא תור הברכות ולעומת אירועי שטח אחרים, היה קצר יחסית. המנכ"ל גיא בינשטוק הודה ללקוחות החברה שבאו, לשותפים העסקיים ולשאר האורחים. "זהו אזור חשוב לעמיר ואנו רוצים אתכם יותר. המפגש הזה נועד קודם כל לעצם המפגש". אחריו בירך מגדל מנגו והדרים מהמושבה מגדל, רוברט אמרוסי, שהדגיש כי "עמיר" משתדלת לשמור על החקלאי ועוזרת לו ביום-יום ואף תומכת בו. "יש פה עשייה מ-4 בבוקר ועד שעות הלילה".

אלוף במיל. מוטי אלמוז
אלוף במיל. מוטי אלמוז

בין הבאים למפגש החברתי המעשיר גילינו דמות ייחודית בנוף החקלאי: מגדל מנגו במושבה מגדל אלוף במילואים מוטי אלמוז, לשעבר דובר צה"ל ואחר-כך ראש אגף כוח אדם בצה"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן