יבול שיא
הרפת והחלב
עומר קניון יופי של ירקות

עומר קניון (52) חקלאי במושב עין יהב, יו"ר האגודה השיתופית "יופי של ירקות"

2 דק' קריאה

שיתוף:

עומר ניצב בראש אגודה חקלאית "יופי של ירקות" שמשווקת במרוכז את התוצרת של חקלאי עין יהב.

האגודה קמה לפני ארבעים שנה. שלושים חקלאים במושב הם הבעלים ובמקור היא נועדה להתנהל לא למטרות רווח. ההתרחשויות לאורך השנים אילצו את הבעלים להתנהל קצת אחרת.

"אנחנו משווקים ירקות חורף" מציין עומר. "מחודש נובמבר ועד אפריל הבא. פלפל, מלון – הארד-קור של עין יהב. עגבניות, אבטיח ומנגו שמגיעים מהמושבים חצבה ועידן. "יופי של ירקות" משווקת כשישית מסך התוצרת החקלאית של הערבה".

עומר קניון נולד במושב עין יהב לפני 52 שנה. "גידלתי פלפל. 600 טונות בשנה ולא עוד. שנה ראשונה שאני קם לשתול ואין לי שתילים. אני מגדל מלון במהלך עונות סתו-אביב."

"כשאתה יושב בסוף השנה עם רואה חשבון ועושה סבסוד צולב עם מוצר אחר, אתה רואה שאתה מפסיד. אתה על האפס. המשק שלי ושל אמא. שנים אני מגדל ומטפל במטעי תמרים, גם של אחרים".

עומר, כמו שאר חקלאי הערבה, רוטן. "המדינה הלכה לכיוונים אחרים. אנחנו נותרנו הלפיד של ההתיישבות. יש כאן עבודה קשה, עבודה חקלאית נטו".

מבט לעתיד?

"כולנו רוצים שילדינו ישובו ויגורו לידינו. שהנכדים יגורו כאן, איתנו. שתיים משלוש הבנות שלי הן תאומות חיילות בצה"ל. אני לא בטוח שאני אומר להן לחזור הנה. אני אציע להן ללמוד ושילכו להייטק. בחקלאות אין עתיד."

"אנחנו נמשיך לחיות כאן וניסע בעתיד שעות לפגוש את הדורות הבאים שלנו. הגיעה העת שהמדינה תרגיש מחויבות לסייע לחקלאי ישראל".

קודם שהשקיע בחקלאות בעין יהב שירת עומר קניון בצה"ל, בחיל הים, הגיע לדרגת סרן ושב לערבה להיות חקלאי. זה הייעוד שלו והוא ימשיך לשווק תוצרת טרייה כחול לבן.


"יופי של ירקות" עין-יהב הינה אגודה חקלאית שיתופית המשווקת את תוצרתם של חקלאי עין יהב.
באגודה חברים רב החקלאים הפעילים במושב עין יהב והיא משווקת גם תוצרת של מגדלים מישובי הערבה ומגדלים מכל רחבי הארץ.

היקף השיווק עמד בשנת 2015/16 על כ 30,000 טון.עין-יהב הוא המושב החקלאי הגדול ביותר בארץ כיום, עם יותר מ- 100 משקים חקלאיים פעילים, רוב המגדלים במושב עוסקים בגידול מגוון ירקות חורף כגון: מלון, פלפל אדום, צהוב, כתום ובהיר, עגבניות חממה, צ'רי חממה ושטח פתוח, ענבים בחממות, אבטיח, חציל, מנגו ועוד גידולים חדשים בחלקות ניסיוניות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן