יבול שיא
הרפת והחלב
A9Rcptwii 1rv0r3k 7ys

מה כנה מסוגלת לחולל?

3 דק' קריאה

שיתוף:

מה כנה מסוגלת לחולל: שם המשחק – כנה, ואיזה ערך מוסף היא מביאה באמתחתה? על כך למדנו בתצוגת הקיץ של חברת “זרעים גדרה״ שהתקיימה במושב מבטחים בחבל אשכול.


חבל אשכול נחשב אסם העגבניות של מדינת ישראל – 16,000 דונם עגבניות בחממות ובבתי רשת. ברמת נגב 2500 דונם עגבניות בעיקר צ׳רי.
הכנה ששמה המסחרי “קארדיה״, מבית היוצר של “סינג׳נטה״ משיגה עוצמת צימוח חזקה, מערכת שורשים מפותחת במיוחד לתנאי עקה, יבול גבוה ופרי איכותי, והכל בצוותא בזן העגבניות הייחודי ל״זרעים גדרה״ האיקראם.

בחממה של משק אסולין שמגדל עבור החברה הציג בפנינו אגרונום “זרעים גדרה״ באזורי חבל אשכול ורמת נגב, חן בר-שלום, את המיוחדות שמייצרת הכנה החדשה.

בדרך כלל בגידול עגבניות בחממה הצימוח חזק ומוצק בשורות התחתונות אך כשהוא עולה לגובה לשורות העליונות הגבוהות הגבעול הדק יחסית שלו גורם לצמח להיחלש והיבול פוחת והוא נמוך. הפרי שנוצר – קטן.

הגבעול העבה עם הכנה החדשה

מה כנה מסוגלת לחולל: חן הציג בפנינו גבעול עבה וחזק שתורם תרומה גדולה לצימוח גבוה ואיכותי. הוא שאמרנו – כנה זה שם המשחק שמציגה השנה “זרעים גדרה״ וברור לאנשי המקצוע של החברה שזה זן שובר שוויון.


“השוק בישראל צורך בעיקר עגבניות אשכול. ה׳איקראם׳ הוא ב-90 אחוזים עגבנייה באשכול. רק עשרה אחוזים עגבנייה בודדת. האיקראם הוא זן סתווי, לא אוהב טמפרטורות גבוהות ומפני שאיכותו של הזן גבוהה גם במוצקות שלו וגם בחיי המדף הארוכים יחסית שלו, זה זן שהשוק דורש אותו. הוא בעל ארומה טובה. בשתי מילים: זן טעים״.

איך נזהה את הזן ברשתות המזון?

בר-שלום: “זיהוי לפי הכתר. התצוגה החדשה היא בעיקרה מבחן כנות. צמח שדומה לעגבניית בר עם בית שורשים שהוא פי שלושה מעגבנייה רגילה. הצורך אצלנו היה לייצר פלטפורמה טובה למגדל שיגדל בתקופת הקיץ והכנה החדשה עוזרת לו במימוש המשימה הזאת״.
המנכ״ל זה שנתיים של “זרעים גדרה״ גיא רייב (50) אומר לנו בסיור בחממת הגידול כי החברה ממשיכה לטפח זנים שמתאימים לצרכים של שוק העגבניה הישראלי. הזן של הכנה קארדיה בא ממאגר טיפוח עולמי של החברה באחת ממדינות אירופה. היתרון של הכנה שהוא מאפשר לחקלאים לגדל גם בתקופת הקיץ. זן שיש לו סבילות גבוהה יותר לווירוסים ואפשרות לבנייה של צמח בריא ועוצמתי שיש בו חנטות רבות והוא מאפשר המשכיות גבוהה וריבוי קומות בפירות של הצמח״.

הגבעול הדק וצימוח ירוק בקומות עליונות

גיא רייב מוסיף ומציין כי החברה מציגה זנים ברמת עמידות גבוהה יותר בפני פתוגנים, מזיקים ומחלות קרקע וכן נמטודות.
המנכ״ל מגלה לנו שהזנים החדשים שהחברה משיקה הם רק חלק מהשקות של זנים חדשים בתחומים נוספים בגידולי פלפל, מלפפון, קישוא ואבטיח.

“לכנה החדשה יתרון של ממש בהתמודדות מול מחלות הקרקע השונות ויש בה איזון בין צימוח עלוותי של צמח עם חיוניות גבוהה ומעבר טוב של מומסים ומוטמעים ממערכת השורשים אל חנטים ופירות״.

גיא רייב – מנכ"ל זרעים גדרה

נולד בקיבוץ משאבי שדה, עבד גם בגד״ש בקיבוץ, למד מינהל עסקים במדרשת רופין ושנים רבות עבד בחברת נטפים בתפקידים שונים, בארץ ובחו״ל. גיא החל את פעילותו ב"נטפים" בארץ כאיש מכירות של החברה בערבה.

בחו"ל הוא ניהל בחברת "נטפים" את אזור מזרח אפריקה שם שוכנות קניה, טנזניה ואתיופיה ולפני כן היה אחראי על תחום מכסיקו. הגיע לניהול זרעים גדרה ומצא שם צוות מעולה של אנשי שטח בתחומים השונים.

צוותי החברה מלווים את החקלאים להתאמת הזרעים ותהליך הגידול, למיצוי מירב היכולות של החקלאי והגידולים.

בנוסף להם, יש צוות לניסוי ולפיתוח הזרעים לעוד שנים רבות קדימה. לצוות הישראלי יש השפעה גדולה על הפיתוח העולמי של החברה הסינית, שרכשה את זרעים גדרה.

גיא גאה מאוד בהובלת החברה בזרעים הסולניים – עגבנייה ופלפל ובמקביל הצליחו גם להיכנס ולפתח את שוק הדלועיים של אבטיח וקישוא ולאחרונה, חוזרים גם לשוק המלפפונים.

החברה שייכת לאזור של דרום מזרח אירופה עם שיתוף פעולה עם טורקיה, יוון והבלקן.

תצוגת זני שטח פתוח של חברת סינג'נטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן