יבול שיא
הרפת והחלב
עמית יפרח תנועת המושבים

ממשלת שיסוי בחקלאות

2 דק' קריאה

שיתוף:

ראשי ההנהגה החקלאית התכנסו ביום חמישי שעבר לישיבת חירום בעקבות פרסום הצו החד צדדי להורדת המכסים על פירות וירקות. במהלך הפגישה הועלו שורה של צעדי מחאה שבכוונת החקלאים לקיים בהקדם.

לדבריהם: "שרי האוצר והחקלאות הבטיחו לנו ולחברי הקואליציה במפורש שלא יהיה מהלך חד-צדדי והקימו וועדה לבחינת פערי התיווך, שטרם הגישה המלצותיה וכעת, לאור תוצאות הסקרים הפוליטיים, הם שוב מאיימים בהחלטה חד צדדית ומסוכנת לעצמאותה של מדינת ישראל.

באיחוד האירופי ממוצע המכסים בפועל עומד על 11.4% בנוסף לתמיכות ישירות (לעומת 12.5% בישראל) ורק בישראל רוצים להוריד את הכל במחטף מתוך שיקולים פופוליסטים ויצירת כותרות בעיתון – מהלך שרק ייקר מחירים בטווח הארוך.

"לאחר שייעץ למורי הדרך להחליף מקצוע, מתפנה שר האוצר לכפות גם על החקלאים להחליף מקצוע, אך בהחלטתו הוא פוגע בכלל אזרחי ישראל ובעצמאותה של המדינה. העובדה שיוקר המחייה בישראל משתולל בכל הענפים ולא רק בענף המזון, מוכיחה כי הבעיה אינה ענפית, אלא ראייה צרה של פוליטיקאים שפועלים רק על פי מה שנכון מחר בבוקר לכותרת בעיתון ולמספר המנדטים בסקר – ולא לפי מה שטוב ונכון למדינה ולאזרחי ישראל. 

"בזמן שהעולם כולו נערך להשלכות משבר האקלים, שרי הממשלה בתמיכת ראש הממשלה, בנט בוחרים להתעלם מהשלכות החלטותיהם לעוד שנים קדימה ומובילים את ישראל לביטול עצמאותה התזונתית וביטול אחזקתה בקרקע. ממשלת ישראל מעדיפה את חקלאי טורקיה, ירדן, עזה ואוקראינה על פני החקלאים ומגדלי הביצים בגבול הלבנון ועוטף עזה."

יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח אמר על ישיבת הממשלה שהתקיימה בבוקר יום ראשון השבוע ברמת הגולן: "ממשלת ישראל מתכנסת ברמת הגולן להשקת תוכנית לחיזוקו והכפלתו, וביד השניה מחסלת את החקלאות בגולן ברפורמת הייבוא מה שיגרום לנטישה המונית של שטחים ויישובים, שרובם מתפרנסים מחקלאות ומפרנסה תומכת חקלאות.

לזה קוראים ממשלת חלם. גם לא תפוחים וגם לא מתיישבים. דווקא היום, אנו קוראים לראש הממשלה, לראשי המפלגות ולשרים – לעצור, כאן ועכשיו, את הטרלול של ליברמן ולהקפיא באופן מיידי את צו הפחתת המכסים."

יפרח הוסיף, כי: "אין הסבר להתנהגות הכוחנית שמנוגדת לכל ההסכמות שהיו עם שרי האוצר והחקלאות. בטווח הארוך יישארו רק יבואנים, וכשהם יישארו לבד הם ישלטו בשוק שיהפוך לריכוזי. וכך הצרכן ישלם יותר." 

לדברי יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: "שרי האוצר והחקלאות הבטיחו לממשלה ולנו באופן מפורש שלא יהיה מהלך חד-צדדי.

כעת הם מתקפלים בפני רשתות השיווק. בכל העולם הליך שכזה נעשה בשיתוף ובדיקה. בטווח הארוך גם החקלאות וגם הצרכן יפגעו, אבל אצלנו הכותרת היא החשובה ובפועל מעדיפים את חקלאי טורקיה וירדן על גבול הלבנון ועוטף עזה. קיבלנו ממשלת שיסוי בחקלאות."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן