יבול שיא
הרפת והחלב
משרד החקלאות תערוכת אקספו דובאי

ישראל חוגגת חקלאות פורצת דרך בביתן משרד החקלאות בתערוכת אקספו דובאי

3 דק' קריאה

שיתוף:

משרד החקלאות, בשיתוף מכון וולקני וארגון Start-Up Nation Central, יקיים בשבוע הבא בביתן הישראלי בתערוכת אקספו דובאי את כנס החדשנות הישראלית תחת הכותרת:  Innovative Agriculture & Food for all

משרד החקלאות אקספו דובאי 2022

בדגש על גידול מזון טרי ובריא בתנאי מזג אוויר קיצוניים בצל משבר האקלים הגלובלי • ישראל כמוקד ידע בסדר גודל בינלאומי, מהווה חממה למחקרים וחברות הזנק חקלאיות, ויש ביכולתה להציע מענה יצירתי לאתגרי האקלים המתגברים, כמו גם לייצר שותפויות בנושא

משרד החקלאות אקספו דובאי 2022

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף מכון וולקני וארגון Start-Up Nation Central מארחים בביתן הישראלי בתערוכת האקספו הבין-לאומית בדובאי, אירוע מקצועי בן שלושה ימים לקובעי מדיניות, חוקרים וחברות הזנק מהעולם, בן שלושה ימים להצגת תהליכים ותוצרי ידע וחדשנות בתחום החקלאי הקיימים במדינת ישראל. האירוע יתקיים בשבוע הבא בין ה-20 ל-22 בפברואר בדובאי.

הטכנולוגיות הישראליות שיוצגו כוללות את החברות הבאות CropX , See Tree , Taranis, Tevel Aerobotics, Manna irrigation, XSense , Netafim , Collplant, Salicrop, BeeHero , Equinom, BioBee, Hargol Foodtech, Sufresca, Meatech 3D, Yoran Imaging.

חדשנות בחקלאות וביטחון המזון

בביתן הישראלי הוקם מיצג המנכיח את ההישגים הטכנולוגיים של מדינת ישראל בתחומים רבים וביניהם החדשנות בחקלאות וביטחון המזון- האגרו-טק הישראלי של ימינו.

החקלאות בישראל שימשה מאז ומעולם כשותף לפיתוח ולמחקר חקלאי, ובייחוד מובילה בפיתוח פתרונות לאתגרים יומיים בגידול מזון טרי ובריא בתנאי מזג אוויר קיצוניים, לרבות חקלאות מדברית. בצל משבר האקלים הגלובלי, יכולות אלה הופכות את ישראל למוקד ידע בסדר גודל בין-לאומי. החיבור המיוחד בין החקלאים, המחקר והתעשייה מהווה קרקע פורייה לפיתוחן של טכנולוגיות וחברות הזנק בתחום החקלאות, שמציעות מענה לצד אתגרי האקלים המתגברים.

במסגרת האירוע, יתקיים בביתן הישראלי כינוס של מיטב המוחות, בכירי משרד החקלאות, מובילים מהתעשייה, יזמים וחוקרים פורצי דרך, המובילים את החקלאות והאגרו-טק הישראליים לקידום ביטחון מזון ברמה המקומית, והגלובלית.

במהלך שלושת ימי הכנס, יוצגו פיתוחים מתחום ייצור המזון, לרבות טכנולוגיות לשיפור איכות וכמות התוצרת, צמצום השימוש בחומרי הדברה, התמודדות עם גידול בתנאי מדבור, פיתוח מזונות עתירי חלבון, שימוש בטכנולוגיות לייעול העבודה צמצום השימוש במי השקיה, אובדן וסחף קרקע, שימור עצים, ניצול אנרגיה סולרית, ועוד.

זאת, כדי להמשיך ולבסס את מעמדה של ישראל כמובילה בתחום החקלאות, ולקדם שיתופי פעולה בין-לאומיים, מחקריים ומסחריים.

Start-Up Nation Central

על פי נתוני Start-Up Nation Central, תחום האגרי-פוד טק נמצא בצמיחה בעשור האחרון גם מבחינת השקעות וגיוסים שהגיעו לשיא של כ-833 מיליון דולר בשנת 2021.

היכולות החקלאיות שפותחו בישראל לאורך עשרות שנים יחד עם ידע וניסיון טכנולוגי, ההון האנושי האיכותי והתשתית האקדמית והממשלתית היוו מצע נוח להתפתחות חברות בתחום שמספקות מענה לבעיות בהן נתקלים חקלאים ברחבי העולם כולו. Start-Up Nation Central מקדמת את תחום האגרי-פוד טק במסגרת פעילותה לקידום האקוסיסטם הישראלי.

יריד האקספו הוא תערוכה בין-לאומית המאורגנת פעם בחמש שנים, בה מציגות מדינות מכל רחבי העולם את עשייתן לפי נושאים שנקבעו מראש על ידי ועדה מסדרת.

האקספו בדובאי נפתח באוקטובר 2021, ומשתתפות בו 192 מדינות, כולל מדינת ישראל, אשר הקימו ביתנים מפוארים בסימן "מחברים מוחות, יוצרים את העתיד".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר

"הקרבה הגיאוגרפית של איחוד האמירויות לישראל כמו גם החשיפה הנרחבת שלה לייבוא מזון, הופכות אותה לשוק אטרקטיבי במיוחד לחקלאי ישראל, ותוצרתם האיכותית.

כבר לפני כחצי שנה, גיבשנו הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם האמירתים, במטרה לקחת את היחסים שלב נוסף קדימה, ולבסס יחסי מחקר ומסחר חקלאיים שמשרתים אינטרסים הדדיים.

החקלאות הישראלית תמיד הייתה גורם מוביל ברמה הבינלאומית, והיום האגרו-טק הישראלי משחק תפקיד מפתח במציאת פתרונות חדשניים להתמודדות עם שינויי האקלים וביטחון המזון שלנו. האירוע באקספו שם את הזרקור עליהם"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן