יבול שיא
הרפת והחלב
איתן ברושי 1

נדחה השימוע בנוגע להעלאת מחיר המים לחקלאות

2 דק' קריאה

שיתוף:

כך נקבע במהלך דיון בוועדת הכספים של הכנסת בראשות חה"כ משה גפני

השימוע והדיון שדרשה רשות המים במטרה להעלות את תעריפי המים לחקלאות ידחה במספר חודשים. כך קבע יו"ר וועדת הכספים של הכנסת, חה"כ משה גפני, בדיון מיוחד שהתקיים בוועדה ביום שני השבוע. הדיון התקיים לבקשת חה"כ עמיחי  שיקלי ויו"ר ארגון "מים לישראל", איתן ברושי. בראש הוועדה עומד חה"כ משה גפני שנעתר לבקשתם.

ב-2021 עמד תעריף המים השפירים לחקלאות על 1.86 ש״ח למ״ק, ואחרי עלייה טכנית מחיר צפוי בשנת 2023 לעמוד על 1.979 ₪ למ״ק. לפי דוח שומרת, ברפורמה שרשות המים ניסתה לקדם, התעריף הצפוי ל-2028 הוא 2.57 ש"ח למ״ק.

איתן ברושי אמר בוועדה: "הגיעו מים עד נפש. כגוף המייצג את אגודות במים מדן ועד אילת, אנחנו לא מוכנים לקחת את המים במחירים האלו. העלייה הזו תוביל לפחות ביטחון מזון, פחות משילות ופחות ריבונות. נושא המים הוא התחום היחידי שאין לו עדיפות לאומית, הפכו את החקלאות והמים מיעד לאומי ואינטרס ציבורי, לעסק פרטי של החקלאים בלבד. רשות המים אינה גורם שניתן לנהל איתו מו"מ בטוב, ויש לדחות את הדיון בחצי שנה לפחות בשביל להגיע לפתרון רציני."

שר החקלאות היוצא, עודד פורר אמר: "למועצת המים אין סמכות לקבל את ההחלטה הזאת, צריך לחכות שתהיה ממשלה מכהנת, וגם אם תהיה כזאת, אין שום צורך להעלות את מחיר המים לחקלאות."

היו"ר גפני סיכם: "העלאת מחירי המים לחקלאות זוהי קביעת מדיניות שלא יכולה להיעשות אם אין את הגוף המדיני שיקבל את ההחלטה ויישא באחריות. אנחנו נמצאים בין מממשלות, ממשלה שעוזבת ואחת שטרם נכנסה, לכן הדיון עם השימוע וכל הנלווה לעניין, נראה כמו מחטף. על כן, הוועדה דורשת ממועצת רשות המים לדחות את הדיון להעלאת מחירי המים עד שתכנס ממשלה חדשה, לפחות עד לחודש מרץ."

עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל: "צעד זה הוא צעד מבורך של הממשלה החדשה לשמירה על החקלאות הישראלית ועל ביטחון המזון עבור הצרכנים.  עמדתנו הוצגה באופן ברור ועקבי כי אין להענות לבקשת רשות המים לעלות את מחירי המים בעת הזו. יותר מכך בעולם של הורדת מכסים חד צדדית כפי שעשתה הממשלה היוצאת המדיניות הממשלתית צריכה להוביל להפחתת מחירי והמים והקלה משמעותית בעלויות הייצור של החקלאי הישראלי. אני מודה ליו״ר ועדת הכספים, ח״כ משה גפני ולח״כ עמיחי שיקלי שיזמו את הדיון על הובלת מדיניות נכונה עבור החקלאות הישראלית ולחבריי בהנהגה החקלאית."

אבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אמר: "הדיון ידחה למועד מאוחר יותר, לכשתקום ממשלה חדשה וזה בדיוק מה שאנחנו בהתאחדות חקלאי ישראל רצינו."

סגן שר הביטחון אלון שוסטר: "ועדת הכספים עשתה את המעשה הנכון כשדרשה מרשות המים לדחות את התייקרות תעריפי המים לחקלאות. אין לאפשר מחטף בשעת דמדומים פוליטית. ייקור תעריפי המים לחקלאות פוגע באינטרסים לאומיים של מדינת ישראל, בייצור מזון, בשמירה על קרקע ובהוזלת התוצרת החקלאית."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן