יבול שיא
הרפת והחלב
אבקדו מרוקאי

נציג איגוד האבוקדו המרוקאי: "נשלש את כמויות היצוא שלנו עד 2027"

4 דק' קריאה

שיתוף:

"הגענו לאותו נפח של עונת 2021-2022, עם כ-40 אלף טון שיוצרו, מתוכם 34 אלף טון יוצאו"

תרגום: עמוס דה וינטר

בצורת מתמשכת ותנאי מזג אוויר שליליים השפיעו על עונת האבוקדו במרוקו, אך ההיקפים נותרו יציבים עם כניסתם של מגדלים חדשים לענף. מר עבדאללה אלימלאחי, נשיא איגוד האבוקדו המרוקאי (MAVA – Moroccan Avocado Association), מדבר איתנו על עונת האבוקדו במרוקו ועל תחזיתו לשנים הקרובות.

"גל החום שחוותה מרוקו בשנה שעברה שיבש את שלב הפריחה וגרם לירידה בהיקפים. יתרה מכך, יצרנים רבים החליטו לדחות את הקטיף כיוון שלא היו מרוצים מהביקוש והעדיפו להמתין לייצוב השוק במקום למכור. במחירים לא מספקים. כל הסיבות הללו גרמו לירידה בפריון," מסביר אלימלאחי.

עם זאת, ההיקפים נותרו קבועים בשל היקף גדול יותר השנה, "הגענו לאותו נפח של עונת 2021-2022, עם כ-40 אלף טון שיוצרו, מתוכם 34 אלף טון יוצאו. עמדנו בהתחייבויות שלנו כלפינו לקוחות," אמר נציג היצואנים.

בספטמבר 2022, ממשלת מרוקו החליטה להשעות את סבסוד ההשקיה לאבוקדו, בין יתר הגידולים ההידרובורים, בשל הבצורת המתמשכת. מר אלימלאחי הגיב: "ההחלטה הזו אכן נאכפה. אבל היא פגעה רק ביצרנים קטנים. היצרנים בקנה מידה גדול יכולים לקחת את ההפסד ולהמשיך לפעול, במיוחד מאחר שתחום האבוקדו נותר רווחי".

ייצור האבוקדו מרוכז בעיקר באזורים בעלי מאגרי מי תהום גדולים, כמו אגן לוקו (Larache), ובאגן בוגרג (Kenitra), "בניגוד לאזורים אחרים, מי התהום סביב לוקו ובורגר נמצאים בשפע ובעלי מליחות נמוכה."

לדברי מר עבדאללה, למרות הירידה בפריון, הענף נותר סולידי: "ההוכחה היא שיותר ויותר משקיעים נכנסים לתחום בכל שנה. נכון, יש ירידה בפריון, אבל המצב הזה מגיע בנסיבות חריגות ואנו בסופו של דבר יתאושש. מבחינת הפיתוח, אנו מעריכים כי הענף ישולש ב-3-4 השנים הקרובות, כדי להגיע לנפח יצוא של 100 אלף טון, הודות לביקוש הגובר בהתמדה מהשוק האירופי ובמיוחד מהולנד. גרמניה, צרפת, איטליה ורוסיה," הזנים המיוצרים ביותר הם פוארטה, זוטנו, האס ובייקון.

הדרישה הזו מוסברת באיכות האבוקדו המרוקאי, אומר מר אלימלאחי: "מרוקו היא מדינה חקלאית במצוינות, יש לנו ניסיון וידע חזקים, איכות האדמה והמים מאפשרת לנו לייצר אבוקדו טוב מאוד, בין אם לפי ההיבט האסתטי או הטעם. אנו מכבדים נורמות חברתיות וסביבתיות, והלקוחות שלנו מרוצים."

האיכות כל כך דומה ש… "אי אפשר אפילו להבחין בין האבוקדו המרוקאי לזה הספרדי, אנחנו אפילו רואים סוחרים ספרדים שמייבאים אבוקדו מרוקאי ללא אריזה למיתוג מחדש בשוק האירופי."

לדבריו, יתרון מכריע נוסף על אבוקדו אמריקה הלטינית הוא הקרבה הגיאוגרפית לשוק האירופי: "בתוך שלושה ימים נוכל לספק אבוקדו טרי לכל מקום באירופה, מה שמאפשר לספק את הביקוש ולא לתת לשוק חסר אבוקדו. כעת, רשתות הסופרמרקטים מבקשות את האבוקדו המרוקאי כמקור."

מר אלימלאחי מסכם: "כאיגוד היצרנים (MAVA), אנו תורמים למבנה היצואנים, תומכים בהם בטכניקות חדשות, אישורי איכות וכן אישורים חברתיים, ומתעדכנים בתקני ייצור ובזנים חדשים."

מקור: FreshPlaza

יצוא האבוקדו הצ'יליאני פחת ב-20% בשנים 2022-23

מחסור במים, כפור וטמפרטורות נמוכות יותר השפיעו לרעה על ייצור האבוקדו בצ'ילה, על פי דו"ח של USDA. לשנת השיווק 2022-23 מוערך יצוא האבוקדו הצ'יליאני ב-104,420 טון, המהווה ירידה של 20% מהעונה הקודמת. בשנים 2021-222 צמח יצוא האבוקדו הצ'יליאני ב-71% בהיקפו, ובעליית ערך של 51%, שהסתכמה ב-267.8 מיליון דולר.

עם זאת, בחודשיים הראשונים של עונת 2022-23 ירד היצוא ב-22% משנה לשנה. שוק הייצוא המוביל של צ'ילה לאבוקדו הוא הולנד, ואחריה ארגנטינה ובריטניה. יצוא האבוקדו הצ'יליאני מגיע לשיאו בדרך כלל בין אוקטובר לדצמבר לאורך רוב עונת הקטיף.

ערכי היצוא מגיעים לשיאם בחודשי מרץ עד יולי בכל שנה, להבדיל מחודשים שלא בעונה הצ'יליאנית בהם היצע האבוקדו נמוך יותר, נכתב בדו"ח. לאורך זמן, ערך יחידת האבוקדו נותר יציב יחסית בשלוש שנות השיווק האחרונות, והראה חריגה יוצאת דופן בחודשים מרץ ואפריל 2021, שנה שבה הייצור המקומי היה נמוך באופן חריג.

מקור: Freshfruitportal.com

משלוח אבוקדו ראשון של רואנדה

רואנדה השיקה את משלוח האבוקדו הימי הראשון שלה. המשלוח הראשון של מכולות הנושאות 23 טון ייצא לדובאי. גוף היצוא החקלאי של רואנדה ישיק גם חלופות משלוח ימיות, המוסטות מהובלה אווירית, על מנת לחפש שותפות עסקית ארוכת טווח עם קונים בינלאומיים.

שוק האבוקדו ברואנדה צפוי לגדול עוד יותר בעתיד הקרוב, לאחר שכמה יצואנים שתלו שטחים גדולים שנכנסים לייצור בשנת 2023. לכן, צפוי כי כ-200+ דונם ייכנסו לייצור בשנים הקרובות, כמעט הכפלת ייצור האבוקדו ברואנדה. סוגי הס ופוארטה הם הפופולריים ביותר ברואנדה.

על פי NAEB, היקף יצוא האבוקדו מרואנדה עלה מ-105.4 טון ב-2016/2017 ל-2,765 טון ב-2021/2022), וההכנסות עלו מ-37,155 דולר ל-4,533,801 דולר באותה תקופה.

מקור: farmersreviewafrica.com

האס
אבוקדו האס. הס ופוארטה הם הפופולריים ביותר ברואנדה

גידול אבוקדו משגשג בגבול סין-מיאנמר

מחוז מנגליאן, מחוז יונאן. מגדלי אבוקדו במחוזות שבגבול סין-מיאנמר עובדים קשה כדי לקטוף את הפירות שלהם בזמן, לשוק החגיגי שיתקיים סביב ראש השנה הירחי הסיני. אבוקדו הפך לגידול רווחי במחוז מנגליאן, בדרום-מערב מחוז יונאן של סין, שמהמרת על גידול הפרי מאז 2014. עם תפוקת פירות עונתיים של 15,000 טון, מחוז מנגליאן הוא כיום מחוז גידול האבוקדו הגדול ביותר בסין.

אבוקדו הוא מוצר חדש יחסית למקומיים שהסתמכו באופן מסורתי על גידול גומי, תה וקנה סוכר. היצוא של מוצר זה קיבל תגובת שוק חמה בסין, מה שנותן למגדלי הפירות הסיניים את הביטחון לאמץ את הפרי הירוק, העשיר בחומרי הזנה, לגידול המוני.

משנת 2014 מחויב השלטון המקומי לקדם שתילת אבוקדו. מגדלים חדשים מקבלים סובסידיות כתמריצים לגידול אבוקדו. הממשלה המקומית הציגה גם מומחים לתמיכה במחקר שתילים וכן מסייעת בשיפור טכניקות גידול פירות במחוז.

מקור: China.org.cn

עלייה של 11% ביבוא אבוקדו מפרו לסין

פרו ממשיכה להיות הספקית המובילה של אבוקדו לסין עם 26,000 טון בשנת 2021 וכבר עומדת על 11% יותר השנה, ואחריה מקסיקו עם 13,400 טון וצ'ילה.

עם גישה חדשה לשוק המוענקת לקניה, האבוקדו האמריקאי צפוי להתמודד עם תחרות חזקה עוד יותר בשוק האבוקדו של סין. ייצור האבוקדו הסיני המקומי יתגבר ב-5 השנים הקרובות.

על פי הערכות, ייצור האבוקדו והיבוא מסין יגדלו ככל שהביקוש לאבוקדו טרי באיכות גבוהה ימשיך לעלות. הצרכנים המובילים הם נשים, מתחת לגיל 35, המתגוררות בערים מהשורה הראשונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן