יבול שיא
הרפת והחלב
מופ ההר המרכזי

נשים בחקלאות: ד"ר מיכל שרון כהן חוקרת – מו"פ ההר המרכזי

2 דק' קריאה

שיתוף:

שמי מיכל שרון כהן, אמא לשתי בנות מקסימות, ליבי וגליה ונשואה ללהב, מדען ביוטכנולוגיה בחברת אומריקס. אני עובדת כחוקרת במו"פ ההר המרכזי; זהו ארגון שמטרתו לעזור לחקלאים, בעיקר בשטחי המו"פ, ע"י קידום מחקרים מעשיים בחקלאות. מו"פ ההר המרכזי מתמקד בשנים האחרונות בקידום של גידול פירות יער בישראל: פטל, אוכמניות ותות-שדה קיצי, וכן במיני פרחים מיוחדים כגון פרוטיאה, כורכומה וגלוריוזה.

החקלאות הייתה חלק בלתי נפרד מילדותי – ההורים שלי יוצאי בית הספר החקלאי בנהלל, ואבי ז"ל עבד כמנהל עבודה ב"פרדס סינדיקט". אחד מהספרים שקיבל במתנה מעמית לעבודה היה "החיים עלי האדמות" של דיויד אטנבורו. הספר הזה השפיע עלי רבות בתור ילדה ותרם לבחירה שלי בתחום הביולוגיה בתואר הראשון ומדעי הצמח בתארים המתקדמים.

במהלך התואר השני והשלישי (אצל פרופ' סנה מאוניברסיטת תל-אביב בשיתוף עם ד"ר פרימן מוולקני) התוודעתי לתחום הפיטופתולוגיה והדברה ביולוגית של מחלות צמחים. מורכבות הנושא הייתה ועדיין מרתקת אותי. נושא הדוקטורט שלי היה "בחינת עירור הגנה מערכתי בצמחים על ידי תבדידי ריזוקטוניה היפווירולנטיים". בסיום הדוקטורט עבדתי במשך כמה שנים במכון וולקני על מספר נושאים פיטופתולוגיים (בוטריוספירה, אמברוזיה באבוקדו, בידוד פטריות פיטופתוגניות מצמחים). העבודה הייתה מחקרית ביסודה ומעניינת מאוד.

מו"פ ההר המרכזי

בשש השנים האחרונות אני עובדת במו"פ ההר המרכזי. זהו המו"פ האזורי הקטן ביותר בישראל, והאנשים הנמצאים בו משתדלים מאוד למצוא את הגידולים והנישות שיאפשרו לחקלאים להרוויח למרות הבעייתיות הרבה בתחום. מכיוון שלרוב אלו גידולי נישה, אין הרבה מידע ומחקר עליהם בישראל, ויש צורך ממשי בהנגשת המידע הקיים למגדלים.

במהלך העבודה שלי במו"פ אני פוגשת חקלאים בחלקות הגידול או בימי העיון וברור שכדי לעבוד כחקלאי בכלל ובישראל בפרט צריך אופי מיוחד. לצערי, לעיתים נראה שכדי להמשיך לעבוד בתחום החקלאות, בין אם כחוקרים או כמגדלים, צריך לשחות כנגד הזרם.

העבודה שלי מאוד מגוונת, וזה חלק ממה שאני אוהבת בה. כרגע נושאי המחקר שלי הם על דרכי התמודדות עם תסיסנית נקודת כנף (מזיק חדש בישראל, בשיתוף פעולה עם הגנת הצומח ושה"מ במשרד החקלאות), ופיתוח ביו-דשן מאצות (בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת בר אילן וקבוצת חיפה). האנשים שאני עובדת איתם מאוד נחמדים וחלק מההנאה בעבודה היא לדבר איתם בין אם על נושאי המחקרים או סוגיות אחרות.

בזמני החופשי אני אוהבת לבלות עם המשפחה, לטייל ולקרוא.

ד"ר מיכל לוי, סמנכ"לית בכירה למינוף המו"פ החקלאי והחדשנות במשרד החקלאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן