יבול שיא
הרפת והחלב
1 11

נשים בחקלאות – שקד בן שטרית ברנע, חקלאית ממושב "בצת"

2 דק' קריאה

שיתוף:

נשואה ללי-דור ואימא לעיטם (9) ולוטם (5). מילדות גדלתי בבית שחינך לאהבת הארץ, ציונות ועבודה. חקלאות הייתה חלק בלתי נפרד מהבית שלנו, כך שאין זה מפתיע שאחד הזיכרונות הראשונים שלי הוא זריעת זרעים בכוסות שתילה וטיפוחם, וזיכרון ההתרגשות שאותם זרעים הפכו לפרחים – קסם של ממש.

בשנת 2016, הקימו הוריי את חוות הפטריות "אוצרות היער" במטרה לגדל פטריות איכותיות בעלות מרקמים וטעמים ייחודיים, תוצרת כחול-לבן. הפטריות עשירות במינרלים וויטמינים שישמשו בין היתר כמזון-על בעולם הקולינריה.

כיום בחווה אנו מגדלים זנים שונים של פטריות, כל זן דורש זמן גידול, שיטת גידול ותנאים שונים. 

החווה דוגלת בקיימות וחקלאות בת-קיימא. כפועל יוצא מזה בחווה נעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לצורך חקלאות מדייקת, צריכת חשמל מפאנלים סולאריים, השקיה חסכונית במים ומחזור מים להשקיית מטעי האבוקדו.

לאחר שנשביתי בעולם הקסום של הפטריות, הצטרפתי לעבודה בחווה עם אבי, אורי בן שטרית ז"ל, והעמקתי לתוך עולמן המופלא והקסום של הפטריות.

אבי ז"ל לימד אותי את נבכי עולמן של הפטריות, גידולן וכיצד לנהל חווה. לאט לאט העביר את האחריות אליי. מותו בטרם עת הוביל לכך שהיה עליי לקחת את המושכות לניהול החווה בפתאומיות. למזלי, אימי היקרה מרים, סמכה עליי, האמינה בי ונתנה לי כוח, ביטחון ואומץ אינסופי להמשיך הלאה ולנהל את החווה ביד חופשית והצלחתי היא בזכותה.

על אף האתגרים שפקדו אותי ואת משפחתי, החווה שלנו ממשיכה לגדול ולהתפתח. כיום, בנוסף לניהול החווה אני עוסקת בייעוץ בתחום ופועלת בשיתוף פעולה עם גופי מחקר שונים. לאחרונה התרגשתי לקבל אות הוקרה כאחת מ-40 חקלאים צעירים פורצי דרך. זוהי תזכורת שיש עוד דרך ארוכה וקסומה שצפויה לי.

"מינה דל פסח" מפטריות יער

מינה דל פסח
מינה דל פסח

רכיבים

חבילת פטריות יער של "אוצרות היער" מגורדות בפומפייה או טחונות במכונת בשר (כל הפטריה – גם הרגל וגם הראש), 2 מצות רטובות היטב מכוסות במגבת, בצל, גמבה קטנה חתוכה לקוביות, חצי חופן צנוברים, 2 שיני שום, חופן פטרוזיליה, מלח פלפל ובהרט לפי הטעם. ניתן להוסיף גם גזר מגורד.

הכנה

מטגנים הבצל ולאחר שמזהיב מוסיפים גמבה, לאחר טיגון קל מוסיפים את השום והפטריות ומטגנים. מתבלים לפי הטעם במלח פלפל ובהרט.

מוסיפים צנוברים ופטרוזיליה לאחר טיגון קל, מכבים את האש. מומלץ שיישארו מעט נוזלים. במידה ואין אפשר להוסיף מעט מים.

שמים נייר אפיה בקערה חסינת חום ומעליו מצה רטובה כך שהשוליים עולים מעלה. במידה ונוצרים חורים ניתן להשלים באמצעות "טלאים" של מצה נוספת. בסוף האפיה הופכים את המאפה על צלחת הגשה, לכן מומלץ לשים נייר אפייה. 

ממלאים בתבשיל הפטריות ומכסים בעזרת מצה נוספת. מקפלים את השוליים לתוך הקערה (ניתן בעדינות להשתמש בסכין כך שהמצה מכסה את כל התבשיל). מכניסים לתנור ל-180 מעלות מכוסה בנייר אפיה למשך 15 דקות. ואח"כ פותחים את נייר האפיה ל-5 דקות, שמים צלחת הגשה והופכים.  בתיאבון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן