יבול שיא
הרפת והחלב
מחקר ופיתוח ישראלי עשבי תיבול

סמינר בנושא מחקר ופיתוח בתחום עשבי תיבול בתערוכת FRUIT LOGISTICA

2 דק' קריאה

שיתוף:

סמינר בנושא מחקר ופיתוח עשבי תיבול: סמינר ישראלי בנושא מו"פ עשבי תיבול  התקיים בשבוע שעברה במסגרת התערוכה החשובה ביותר בתחום התוצרת הטרייה FRUITLOGISTICA, בארגון ובחסות של חברת FLC, מכון היצוא הישראלי, והאגודה הישראלית של מגדלי התבלינים.

 

מחקר ופיתוח חקלאות flc
מחקר ופיתוח חקלאות flc – סמינר בנושא מחקר ופיתוח עשבי תיבול

 

סמינר בנושא מחקר ופיתוח עשבי תיבול: במסגרת תערוכת FRUITLOGISTICA  שהתקיימה בברלין, גרמניה בשבוע שעבר, קיימה FLC יצואנית הפרחים והתבלינים הישראלית, בשיתוף פעולה עם מכון היצוא והאגודה הישראלית של מגדלי התבלינים, סמינר מקצועי ללקוחות התבלינים הטריים, שהגיעו לבקר בתערוכה.

הסמינר שקרם עור וגידים בעקבות יוזמה של יאיר שלומי, מנהל מחלקת התבלינים ב FLC, היה הראשון מסוגו . יאיר ששומר על קשר הדוק ורציף עם המגדלים הישראלים ולקוחות התבלינים הטריים בחו"ל, החל כבר לפני כשנתיים לפעול לקידום וקיום הסמינר מתוך רצון למצב את ישראל כיעד מוביל ליצוא של תבלינים טריים, הן מבחינת המו"פ המושקע ואין מבחינת האיכות של המוצר עצמו ולבסס את מעמדה בשוק העולמי.

הסמינר היווה נקודת מפגש לקנייני תבלינים טריים מרחבי העולם, ובו התארח מר דויד סילברמן, מדריך משרד החקלאות בתחום התבלינים הטריים, המתמחה במו"פ בבזיל. ההרצאה המרתקת עסקה בהצגת פיתוחים חדשים מתחום התבלינים הטריים: בזיל, כוסברה, סליקורניה, היו מהגידולים המובילים שהוצגו. סילברמן הציג לקהל השומעים, פיתוחים חדשים, זנים בעלי יתרונות למגדל ולצרכן, ייחודיותו של המוצר הישראלי לעומת מוצרים שמגיעים מיעדים אחרים.

עוד הושם הדגש על יתרונות הגידול בישראל, בעקבות איזורי האקלים השונים שמטיבים עם גידול התבלינים ומשפיעים לא רק על איכות המוצר מבחינת חיי מדף אלא גם על הארומה שלו שחשובה במיוחד לאור העובדה שמדובר במוצר אכיל.

החשיבות בתקשורת שוטפת בין כל הגורמים בשרשרת הערך – המגדל, היצואן, הקניין וגורמי המחקר והפיתוח – כדי לתת מענה לבעיות אגרוטכניות מצד אחד, אתגרים לוגיסטיים והתאמה לדרישות הלקוח בהתאם לארץ היעד.

לא לחינם החליט סילברמן לתת את השם "מחקר ופיתוח, המרכיב הסודי בתוצרת הישראלית", ההרצאה אמנם לא חשפה סודות מתחום המחקר שנעשה בארץ, אבל בהחלט הציגה את מדינת ישראל כיצואנית מובילה בתחום, שמאחוריה רקורד נכבד של עשייה, השקעה מרבית במו"פ ושמירה על חדשנות לאורך זמן.

תערוכות חקלאיות בישראל וברחבי העולם

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן