יבול שיא
הרפת והחלב
מימין פונטו מימו דליסיה

צמח עם גנטיקה חזקה

3 דק' קריאה

שיתוף:

"הצרכן נהג שנים להריח מלון קודם שירכוש אותו, וגילינו שמלון עם ריח חזק – חיי המדף שלו קצרים עד מאד. הזנים החדשים שאנו מציעים לקהל הרחב "מצטיינים" בתכונה הייחודית שהם בלי ריח"

פחות מים, פחות דשן, פחות כימיקלים – הסיסמא שהופכת למציאות ומובילה את "אוריג'ין זרעים" לדור חדש של פיתוח פירות טריים, מתוקים, עם חיי מדף ארוכים מכל מה שהיה קודם לכן.

"הרעיון מאד פשוט" – אומר לנו רון זיו, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברה. "לייצר צמח עם גנטיקה המקנה עמידות להתמודדות עם תנאי שטח קשים. אנו חווים כיום עלויות גבוהות פי שלושה של דשן, מחסור רציני במים ועלות גבוהה עד מאד של כימיקלים. מחקר של שנים שעליו שקד ד"ר אייל ורדי מנכ"ל החברה (ביחד עם ד"ר חמוטל פומפן ועם צוות האבטיח) בא לכלל ביטוי ביצירת פירות איכותיים עד מאד, גדלים וצומחים במינימום דישון וכימיקלים ומעניקים מוצר איכותי מתוק ובריא".

רון זיו מציין כי הפירות שמציגה "אוריג'ין" חסכניים במים, גדלים בדשן ועם הפחתה בכימיקלים שהיו חודרים למי התהום ומזהמים אותם.

מימין דר אייל ורדי מנכל החברה ורון זיו 1
מימין, דר אייל ורדי, מנכ"ל החברה ורון זיו

החברה השקיעה שנים של מחקר עד שהגיעה לתוצאה של זני אבטיחים, זני בר שהובאו מאפריקה, ואפשר לגדל אותם בהשקיה מופחתת. "ביצענו ניסויי שטח בברזיל, השנה נבצע ניסויים באדמת ישראל. אני יכול לומר שהזנים האלה צורכים כשלושים אחוזים פחות בהשקיה. הפרויקט מלווה בפרוטוקול שקובע בין השאר מתי להשקות יותר, מתי פחות. הזנים האלה טעימים, מתוקים ועם חיסכון של עד כ-30% בדשן".

הכותרת של המפגש המקצועי של ממלאי התפקידים הבכירים בחברה עם קהל לקוחות מהארץ ומחוצה לה: מלון 365 ימים בשנה. זני מלון שיהיו מנת חלקו של הצרכן כל ימות השנה.

‏‏לכידה5 1
מימין: אורח מצילי ומוטי שמואלי, איש שיווק בחברה

מסביר רון זיו: "הזנים החדשים שלנו אוחזים חיי מדף ארוכים מבעבר. אתה יכול להחזיק בבית פרי לאורך חודש ימים, בלי מקרר, בלי לפרוס. הצרכן נהג שנים להריח מלון קודם שירכוש אותו, וגילינו שמלון עם ריח חזק – חיי המדף

שלו קצרים עד מאד. הזנים החדשים שאנו מציעים לקהל הרחב "מצטיינים" בתכונה הייחודית שהם בלי ריח. ממליץ לצרכן לא להריח, לקנות באחריות מלאה שלנו וליהנות מהפרי זמן ארוך ממה שהיה עד לפני שנה".

רון זיו מציג בפנינו שלושה זני מלון, פרי טיפוח של החברה. חיצוניותם אינה שגרתית כמו שהורגלנו לראות מלון בעבר.

"הביטו וראו: פונטו עם 17-18 אחוזי סוכר, מימו בלי ריח, עם 13-15 אחוזי סוכר ו-דליסיה עם 15-16 אחוזי סוכר.

הזנים הללו, פרי מחקר רב-שנים, זמינים לציבור כל ימות השנה. טעימות שעשינו בשטח, הוכיחו לנו שהמחקר מחולל פלאים ויש על מה להסתמך.

מגפת הקורונה שינתה סדרים גם בהצגה של דלועיים לשיווק. אשתקד זה היה מפגש חד יומי שאליו הוזמנו חקלאים מהארץ ואורחים ממדינות ברחבי העולם. השנה הוחלט בחברה להתנהל אחרת.

זיו: "שנתיים לא ראיתי עובד שלנו מברזיל. ראיתי אותו מאות פעמים בזום, אולם אין כמו פגישה בארבע עיניים. פרסנו את המפגש המקצועי על פני ארבעה ימים לישראלים, ועוד ארבעה ימים לאורחים זרים".

בביקורנו באתר שהחברה הציגה סמוך למושב בני דרום, פגשנו בעובדי ולקוחות החברה מיוון, צ'ילי וברזיל ובימים שאחרי באו גם מארגנטינה, דרום אפריקה, תורכיה, ספרד וארצות הברית.

רון זיו, שאוחז כרטיס ביקור מרשים גם בתחום המים, עליו נרחיב בהמשך, מנהל 30 עובדים. שמונה עשר מהם בסניפי החברה במרחבי הגלובוס: שבעה בחברה־בת בספרד, ארבעה בחברה־בת בארצות הברית, שלושה במקסיקו, שניים בברזיל, אחד בצ'ילי ואחד בגוואטמלה.

לסיכום, הלב התרחב לראות מקרוב זני אבטיח ומלון כחול לבן, פרי מחקר מקצועי, שמעניקים לצרכן ובעצם לכולנו פירות מה-זה מתוקים עם חיי מדף לאורך ימים רבים.

כרטיס ביקור: "דורות מגופים", נטפים וימית

רון זיו בן 51. עובד ב"אוריג'ין זרעים" משנת 2020. נולד בקיבוץ דורות, מתגורר במושב כוכב מיכאל. עשרים וחמש שנים בשירות צבאי ובמהלכו עלה בסולם הדרגות במילואים עד דרגת רב-סרן כקצין אג"ם בגדס"ר של חטיבת הנגב. בשנות בגרותו בקיבוץ רכש מיומנות וניסיון רב בתחום המים, עת היה עשר שנים מנהל שיווק במפעל "דורות מגופים" של הקיבוץ. משם עבר לחברת "נטפים" שבה הועסק לאורך שש שנים. בהמשך ניהל חברת סינון

"ימית" במשך שש שנים. ואז הגיע לחברת הזרעים שמשווקת את הפיתוחים שלה בכל העולם. מטה החברה ממוקם בקיבוץ גבעת ברנר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן