יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 04 27 091753

רעות עמיחי משיאת המשואה מטעם "השומר החדש"

2 דק' קריאה

שיתוף:

"מאמינה שאנו בני הנוער, יכולים להוביל את החברה ישראלית לאחדות, לשיח ועשייה משותפת"

"ביום ראשון בערב קיבלתי טלפון ממנכ"ל ומייסד השומר החדש יואל זילברמן וממור שיטרית, מנהלת משפחת הפראיירים,  הם בישרו לי כי אני זו שהולכת להדליק משואה בשם השומר החדש בטקס יום העצמאות. עוד לא הספקתי לעכל את הבשורה ומיד התקשרה השרה מירי רגב לעדכן כי בחרו בי – התמלאתי בגאווה ושמחה רבה".

רעות עמיחי, בת ה-17, תלמידת כיתה י"ב, מתגוררת בישוב נטע שבחבל לכיש. בת ליעל וליאיר ואחות בכורה ל-5 אחים נוספים. הוריה ממקימי היישוב נטע; היישוב חגג עשור לא מזמן.

על ההגעה לשומר החדש לפני 3 שנים היא  מספרת: "שוחחתי עם חברה לפני כשלוש שנים והיא סיפרה לי בהתרגשות על ארגון השומר החדש. הגעתי למחנה של שלושה ימים בפתחת ניצנה ומשמה התאהבתי. כיום אני ראש צוות במשפחת הפראיירים וחלק מתוכנית המנהיגות 'אלכסנדר זייד' ואני נהנית מכל רגע.

"הערכים שעליהם גדלתי הם של ערבות הדדית ואהבת הארץ, זו השפה שדיברנו אצלנו בבית, והמחנה בפתחת ניצנה היה המפגש הראשון שלי עם עולם החקלאות. חקלאים יכולים לנטוש את השטח והמשק בגלל שקשה להם או בגלל שהם זקוקים לעזרה. אני וחבריי לשומר החדש רואים בהמשך החקלאות והעזרה הזאת ממש משימה לאומית".

משפחת הפראיירים? "כן משפחת הפראיירים כשמה כן היא, צעירים מכל רחבי הארץ מכיתה ט'-יב', שנותנים ועושים ולא כדי לקבל, עבורנו זה לא מילת גנאי, זה מעניק לנו סיפוק אדיר. אנחנו חלק מדבר גדול. משפחת הפראיריים הוקמה ע"י מדריך לשעבר בארגון, שלמה למפרט, בשנת 2014, אשר זיהה את הצורך בידיים עובדות ועזרה לחקלאים, תחילה הם ליוו קבוצות שהגיעו להתנדבות, ובמבצע צוק איתן עשרות של בני נוער החלו לעזור לחקלאי הצפון והדרום אשר נזקקו להתמודד עם נזקי המבצע. מאז הפראיירים מובילים עשרות פרויקטים בארגון, כמו גם פסטיבלים חקלאיים ואירועי התנדבות רחבים.

"זאת זכות גדולה עבורי לייצג ארגון כה גדול  וציוני ובעל משמעות, ערכים ותרומה כה גדולה לחברה הישראלית. אנו ארגון שמשלב אנשים מכל הקשת הפוליטית והמגזרים, אנו שמים בצד כל המחלוקות והדעות ופשוט קמים בבוקר כדי לעשות, לחרוש אדמה ולהתנדב". 

רעות תשיא משואה כנציגת מתנדבי ומתנדבות השומר החדש. למעלה מ-120 אלף מתנדבים לקחו חלק בשנה החולפת ב-528 מוקדי התנדבות בכל רחבי הארץ. מתוכם למעלה מ-1,000 בני נוער מסורים, ממשפחת הפראיירים, התנדבו בקביעות ובמסירות לאורך השנה החולפת.

"כשאני רואה את התקופה הזאת, השסע בעם, ומאידך נמצאת בפעילויות של השומר אני מתמלאת תקווה ואמונה, אני מאמינה כי בני הנוער, הם אלה יכולים להוביל את החברה ישראלית לאחדות, לשיח ועשייה משותפת, פשוט לשנות את הכיוון למקום יותר חיובי. אנחנו דור העתיד שיוצק את היסודות לחברה הישראלית בעוד כמה שנים, לנו יש כוח אדיר".

מסר לסיום?

"אני באמת קוראת לכם להתנדב, להצטרף לשומר החדש, בכל תוכנית או גיל שהוא, יש לכם מקום וצריכים אתכם. זאת משפחה גדולה, עם המון מקום ואופציות ללמידה תוך כדי מעשה, סיפוק ונכונות להכיר את האחר, בואו לראות מה גורם להתעורר בכל בוקר עם שמחה בלב".  מארגון השומר החדש נמסר "רעות כשמה כן היא מייצגת את אחד הערכים שאנחנו מאמינים בו בארגון.  בנוסף לחיבור לאדמה, הנתינה לאחר, והלימוד תוך כדי מעשה. אנו גאים לראות את הנוער הצומח בארגון, ושמחים להיות בית לעוד רבים נוספים.אנו מודים על הבחירה בנו להדליק משואה ושואפים להיות המגדלור שיוביל את החברה הישראלית לתקופה מאוחדת ומחברת יותר".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן