יבול שיא
הרפת והחלב
רובוט בפעולה

2019 – 4.0 AGRISRAEL כנס בינלאומי בישראל

3 דק' קריאה

שיתוף:

AGRISRAEL כנס בינלאומי בישראל: מאז הקמתה של מדינת ישראל, כמות המים שעמדה לרשותנו הייתה מוגבלת, דבר שהוביל לחיפוש מתמיד אחר פתרונות חקלאיים חכמים ויעילים. עם השנים, הפכה ישראל למובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות חקלאיות חדשניות, הן בשל שיתוף הפעולה הייחודי והקרוב עם האקדמיה, התעשייה והחקלאים והן בגלל חוזקה בתחומי דעת מגוונים. תחומי הידע IoT ,IT ,Big Data, בינה מלאכותית, רובוטים, רחפנים, לוויינים, חיישנים, אלגוריתמים וכן טלפונים חכמים. אלו הפכו לכלים רבי עוצמה המסייעים לחקלאים לנהל באופן מדויק את החלקה.
אולם, ככל שאוכלוסיית העולם גדלה, גדלה גם הדרישה לייצור מזון, והמהפכה החקלאית הרביעית היא זו שמאפשרת לנו להתמודד עם אתגר זה תוך שימוש מופחת במשאבים, שמירה על הסביבה, גידול תוצרת איכותית, הגדלת היבול ועוד.
במסגרת זו, טכנולוגיות מתקדמות ומדויקות המניעות את המהפכה החקלאית הרביעית, ומציגות פתרונות חדשניים שמציעה התעשייה החקלאית בישראל הוצגו ב”יקב ברקן” במסגרת אירוע ייחודי – Agrisrael 4.0, שאורגן על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר ומכון הייצוא ובשיתוף משרדי הכלכלה והחוץ.
בכירים מ IFC- ,Dole ,Actura , Pepsico ,Airbus STMicroelectronics, Mitsubishi world bank, וכ- 300 נציגים נוספים מתעשיית החקלאות העולמית הגיעו לישראל לאירוע Agrisrael 4.0 במטרה להכיר את הטכנולוגיות הישראליות הייחודיות בתחומי החקלאות.

AGRISRAEL כנס בינלאומי בישראל

התערוכה הציגה, באירוע ראשון מסוגו, הדגמות חיות של הפיתוחים. במסגרת האירוע, התקיימו מפגשי נטוורקינג שתואמו מראש בין אורחים מחו”ל לבין חברות ישראליות, סיורים מאורגנים, כמו גם הזדמנויות לפגוש קולגות, לשתף ולהחליף ידע, וכן לייצר שיתופי פעולה חדשים.
עשרים חברות חדשניות בטכנולוגיות חקלאיות הציגו בין הכרמים של יקב ברקן והדגימו הלכה למעשה את החידושים בתחומים: רחפן לקטיף תפוחים, רובוט לקטיף עגבניות בחממה, סנסורים להתאמת צריכת המים לחיסכון בעלויות בצורה משמעותית לחקלאי, מערכות ניטור מזיקים, ומערכות לניהול המשק החקלאי – ניטור העובדים והחלקות. 100 חברות ישראליות קיימו מעל 650 פגישות עסקיות עם האורחים מחול במהלך כל השבוע.
הטכנולוגיות הישראליות בתחום החקלאות מגוונות מאוד ונוגעות אף הן בקשת רחבה של תחומים.

בין המיזמים הרבים ניתן למצוא את חברת Metomotion, המבקשת למצוא פתרון לעבודה עתירת הידיים בחממות ולקטיף של תוצרת חקלאית בטרם עת. החברה יצרה רובוט בשם GROW) Greenhouse Robotic Worker), הסוקר את כלל התוצרת החקלאית בחממה, בעזרת מערכת ראייה תלת-ממדית מתקדמת ואלגוריתמים, ובורר מתוכה את התוצרת הבשלה. הרובוט מותאם לבצע מגוון של משימות חממה, כולל קציר, גיזום, ניטור, האבקה ועוד. בשלב הראשוני הרובוט מותאם לקטיף עגבניות אך בהמשך יותאם לכלל ירקות ופירות המגודלים בחממה. לרובוט ישנה בינה מלאכותית אשר זוכרת מיקום GPS בחממה של עגבניות שטרם הבשילו ויודע לחזור אליהם במועד הרצוי לקטיף. במסגרת האירוע ניתן היה לראות את הרובוט בפעילות. פיתוח נוסף שהוצג בכנס הוא כלי טכנולוגי שעוזר לדבוראי לדעת בזמן אמת מה קורה בתוך הכוורת שלו, לזהות מחלות בזמן, לעקוב אחר מצב מלכת הכוורת ועוד. החידוש נועד להתמודד עם אחוזי התמותה הגבוהים של הדבורים ועם בעיות בתהליך ההאבקה, שהוא אחת מהחוליות החשובות בשרשרת החיים, כיוון שכשליש מכל המזון שאנו אוכלים תלוי בהאבקת הדבורים. חברת BeeHero, מציעה פתרון לעובדה שלדבוראי אין אפשרות לדעת מה מתרחש בתוך הכוורת בכל עת ופיתחה מערכת חכמה שמותקנת בתוך הכוורת, המאפשרת איסוף נתונים ומידע סביבתי המשקפים וחוזים מצבים שונים בכוורות, דבר המאפשר לדבוראי מעקב בזמן אמת אחר מצב הדבורים.
עוד פיתוח הוא מערכת ריסוס מדויקת של חברת Fieldin שפיתחה מרסס לריסוס הצמחים רק לפי צורך אמיתי. בכל שנה המודעות לאורך חיים בריא הולך וצובר תאוצה; אנשים מקפידים לאכול כמה שיותר טבעי ונקי מחומרי הדברה. מערכת הריסוס שפיתחה החברה עושה שימוש במצלמה אשר בודקת וסורקת את מצב הצמח ובוחנת האם ישנם נגעים ומזיקים שנדרש ריסוס כדי לטפל בהם. הריסוס נקודתי ופועל באופן מדויק, דבר המפחית את השימוש בחומרי הדבר למינימום הנדרש בכדי לשמור על השדה ועל התוצרת החקלאית.

היקף היצוא של ענף האגרוטכנולוגיה נמצא במגמת עלייה ועומד כיום על כ-9 מיליארד דולר. רוב היצוא מתפרס על ארבע יעדים עיקריים: אירופה 36% , אמריקה/ צפון אמריקה 22% , דרום אמריקה 18%, אוסטרליה 17% . בשנים האחרונות אנו עדים לעניין הולך וגובר של חברות ענק בתחום החקלאות שלא עסקו בו עד כה, לדוגמא: חברת Airbus אשר מספקת נתונים מהלוויינים שלה לחברות אגריטק לצורך עיבוד וניטור נתוני הקרקע החקלאית או תאגידי ענק דוגמת Mitsubishi ו-Pepsico שמחפשים להשקיע את הכסף שלהם בטכנולוגיות פורצות דרך.
חברות כמו פפסיקו ווולמארט מודעות לגודלן והשפעתן העצומה על קהל הלקוחות שלהן וכפועל יוצא מכך הן מבינות את האחריות הכבדה המונחת על כתפיהן. בשנים האחרונות כחלק מההכרה באחריותן הגדולה הן עוקבות, מנטרות ומפקחות על כל תהליך הייצור והגידול של מוצרי המזון הנמכרים על ידן. הטכנולוגיות שהן רוכשות מישראל הן חלק מגישה כוללת זו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן