יבול שיא
הרפת והחלב
תמיכה ישירה בחקלאות

Blockchaing בחקלאות, רגע, מה זה בכלל?

2 דק' קריאה

שיתוף:

אזהרת טריגר – המאמר כולל מונחים טכנולוגיים, קשים לביטוי וגם פחות מובנים לדוברים את שפת השדה, עברית, קווקזית ואפילו אאוטר פלנטרית. עם זאת, כאחד הטרנדים החשובים בחקלאות העולמית לשנת 2021, Blockchaing בחקלאות, וכנראה גם הלאה, רצוי שנכיר אותו.

Blockchaing בחקלאות

ביטקויין זה בלוקצ'יין, אם כי זה לא הנושא הפעם, רק שאולי יקל להבין את המונח כשחושבים על המטבע הדיגיטלי הראשון בעולם. בלוקצ'יין היא תפיסה טכנולוגית המאפשרת פעילות עסקית מאובטחת באינטרנט ואימות של עסקאות בין צדדים שונים ללא צורך בישות ניהול מרכזית. את הגורם המנהל מחליפים "בלוקים" מוצפנים של מידע הנוצרים באמצעות שיתוף מבוסס רשת תקשורת (ויקיפדיה).

היישום הנפוץ ביותר של בלוקצ'יין בכל מגזר תעשייתי (ולא רק בחקלאות) הוא יצירת תיעוד בלתי משתנה של עסקאות או אירועים, מה שעוזר למשל במדינות מתפתחות ליצירת תיעוד מהימן של בעלות על קרקע לחקלאים, שבאופן מסורתי תלויים בזקני הכפר כדי להוכיח את בעלותם על קרקעות.

מאז 2017, סטארט-אפ קנייתי, Land LayBy משתמש בספר חשבונות משותף מבוסס Ethereum כדי לשמור תיעוד של עסקאות קרקע. הטכנולוגיה מציעה לחקלאים אמצעי אמין ושקוף לזקיפת בעלות על קרקעות, שאחר כך יוכלו לשמש לקבלת אשראי מבנקים או מחברות מימון חלופיות. BanQu ו-BitLand הן דוגמאות נוספות לבלוקצ'יין המשמש כהוכחה לבעלות על קרקע.

יצירת סביבה שקופה

תכונה זו של Blockchaing בחקלאות מאפשרת גם יצירת סביבה שקופה שבה חברות יכולות לעקוב אחר כל שרשרת הייצור והמכירה של מוצרים חקלאיים, למעשה היא מאפשרת מעקב אחר כל שרשרת האספקה ​​שלהן.

שקיפות לאורך שרשרת האספקה ​​עוזרת ליצור אמון בין חקלאים לקונים, והנראות המשופרת של המחירים ובהמשך גם של שרשרת הערך מאפשרת גם לחקלאים לקבל תמורה טובה יותר עבור התוצרת שלהם.

Blockchain בחקלאות יכולה לשמש גם פלטפורמה לחיבור חקלאים עם ספקים, חברות לעיבוד מזון ואריזות, המספקת סביבה מאובטחת ואמינה לקונים ולספקים כאחד לבצע עסקאות ללא צורך במתווך. זה גם מביא לביטול המרווחים שצריך לשלם למתווכים אלה, ועוזר לשפר את המחיר עבור הקונים.

חיבור חקלאים לחקלאים

פלטפורמות אלה של Blockchaing בחקלאות יכולות לשמש גם לחיבור חקלאים לחקלאים אחרים, לפעילויות כגון שיתוף נכסים או קרקעות, וכתוצאה מכך יעילות רבה יותר בפעילות החקלאות החסכונית

AgUnity, סטארט-אפ אוסטרלי שהוקם בשנת 2016, פיתח אפליקציה סלולרית המאפשרת לחקלאים לרשום את התוצרת והעסקאות שלהם בפנקס חשבונות מבוזר, ומציעה פלטפורמה אמינה ושקופה לעבודה עם קואופרטיבים וקונים צד שלישי.

לחלוק ציוד חקלאי

הפלטפורמה גם מאפשרת לחקלאים לחלוק ציוד חקלאי לפי לוח זמנים מוגדר כדי לשפר את היעילות התפעולית והעלות הכוללת. באפריקה, AgUnity השיקה פרויקטים כפיילוט בקניה ובאתיופיה, שמטרתם לסייע לחקלאים להשיג הכנסה טובה יותר עבור התוצרת שלהם.

סטארט-אפ ניגרי, Hello Tractor משתמש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין של IBM כדי לעזור לחקלאים קטנים בניגריה, שאינם יכולים להרשות לעצמם טרקטורים, לשכור טרקטורים מבעלים וקבלנים במחירים נוחים באמצעות אפליקציה סלולרית.

השימוש בחיישנים ודיגיטציה של תהליכים ובשרשרת האספקה ​​של החקלאות, המחוברים באמצעות בלוקצ'יין, פירושו פחות נייר, יותר דיוק ותפנית ועקיבה מהירה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן