יבול שיא
הרפת והחלב
צור מעניק את האות לשמואל ברקוביץ

אות מפעל חיים של מזכירות תנועת המושבים

2 דק' קריאה

שיתוף:

מזכירות תנועת המושבים: אות מפעל חיים של מזכירות תנועת המושבים הוענק לאלישבע (שבע) כהן ולשמואל ברקוביץ: שבע למדה את מקצוע הסיעוד והייתה לאחות הראשית והיחידה בערבה במשך תקופה ארוכה/ לאורך השנים מילא ברקוביץ שורה של תפקידים ציבוריים, כמנהל הכספים של תנועת המושבים, מנכ"ל ניר שיתופי, יו"ר המרכז החקלאי, יו"ר הוועד המנהל במכללת אחווה, מנהל החברה הכלכלית של מועצת באר טוביה ועוד

במסגרת אירוע הרמת כוסית לרגל השנה החדשה של מזכירות תנועת המושבים, הוענק אות מפעל חיים לשתי דמויות ייחודיות ויוצאות דופן בפועלן.
אלישבע (שבע) כהן, ממושב עין יהב, בת מושב שדמות דבורה, הגיעה למושב הדרומי במסגרת גרעין תנועת בני המושבים בשנות ה-60 המוקדמות. שבע למדה את מקצוע הסיעוד והייתה לאחות הראשית והיחידה בערבה במשך תקופה ארוכה. בתפקידה זה העניקה שבע מגוון שירותים רפואיים, כגון סיוע במיילדות, סיוע בעת חירום ותאונות דרכים בכביש הערבה, זאת בנוסף לשירותי הסיעוד "השגרתיים" במסגרת תפקידה כאחות היישובית.
מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים, שהעניק לה את האות, אמר: "לאורך השנים מילאה שבע את תפקידה כאחות הראשית בערבה בנאמנות יוצאת דופן, בסבלנות, באהבה וזכתה לאהבה והערכה מכל מטופליה וכל תושבי הערבה. לעד נהיה אסירי תודה לך".

 

צור מעניק את האות לשבע
צור מעניק את האות לשבע

 

שמואל (שמוליק) ברקוביץ, תושב תלמי יחיאל, שימש כמנהל הכספים של תנועת המושבים בתקופת כהונתם של שישה מזכ"לים שונים. לאורך השנים מילא תפקידים ציבוריים משמעותיים נוספים כגון מנכ"ל ניר שיתופי, יו"ר המרכז החקלאי, יו"ר הוועד המנהל של מכללת אחווה שהוא נמנה על מייסדיה, מנהל החברה הכלכלית של המועצה האזורית באר טוביה ועוד. באירוע צוין גם יום הולדתו ה-80 של ברקוביץ.
מאיר צור: "קשה לנסות ולתאר את התרומה העצומה של שמוליק ברקוביץ לתנועת המושבים. חוכמתו, הבנתו ויכולת הניתוח של המצב, הן התכונות שאפשרו לו לנווט בבטחה את ספינת המצב הכלכלי של תנועת המושבים, גם בימים של מים סוערים. אך מעל הכך שמוליק הוא צנוע ועניו ובעיקר – בן אדם"

נוכחים נוספים דיברו בשבחו של שמואל ברקוביץ, ובהם רב התנועה מנחם הכהן, ניסים זווילי – לשעבר מזכ"ל התנועה, ראש מועצת באר טוביה קובי אביבי ועוד.

קורס מובילי התנדבות: היחידה להתנדבות במועצה האזורית מגידו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן