יבול שיא
הרפת והחלב
IMG 20210602 WA0013 1024x768 1

איך תוסיף 48000 ש"ח ויותר כל שנה, לפנסיה שלך, בהשקעה שתחזיר את עצמה תוך 4-5 שנים

6 דק' קריאה

שיתוף:

הקיבוצניק שמשדרג לכם את הנכס והופך את עליית הגג שלכם, ממאורת עכברים ונחשים לנכס מניב

מיזם חדש מאפשר לבעלי בתים, לנצל את חלל עליית הגג, ולהופכו ליחידת מגורים לכל דבר. יחידת מגורים הכוללת: שירותים + מקלחון + מטבחון. בשיפוץ הגג בלבד אין כל חידוש אבל האפשרות להופכו לנכס מניב מאוד סקרן אותי.

השמועה על הרעיון החדש ועל הקיבוצניק היזם שעומד מאחורי זה הובילה אותי להיפגש עם טל עצמון כדי לנסות להבין ישירות מהמקור במה מדובר ולמה זה כל כך חדשני.

IMG 20210602 WA0014 1024x768 1
גג מעוצב (צילום: טל עצמון / אוסף פרטי)

הראיון נערך בשטח, ולא משרדים מפוארים, אבל זה לא הפריע לו, לענות לי בסבלנות על כל השאלות שנשאלו..

מה המיוחד במיזם זה?

"..תראה, לשפץ את חלל עליית הגג  כל אחד יכול, העניין הוא, שזה 'שיפוץ', הדורש התמחות בתחום הגגות. כשאני רואה תוכניות של אדריכלים (בלי להעליב), זוהי נקודה רגישה אצלם. על הנייר הכול ניראה יפה ומסתדר, אבל כשמגיעים לשטח, פתאום רואים, שחסרים כל מיני מרכיבים בגג, שבלעדיהם, לא ניתן לעבור את החורף…"

אז מה היתרון שלך?

"..אני מביא  גישה, שמסתכלת על הכול כמכלול. גם 'גגנות' וגם  שיפוץ או בניה. בעקרון ,יש לנו שתי אפשרויות, להתייחס לחלל הגג.

>>להרשמה לצורך שיחה של בדיקת התאמה   לחצו כאן

אפשרות ראשונה זה להתמודד עם מה שיש. ניצול הגובה הפנימי הקיים, של קו הרכס.. (מינימום של  250 ס') תכנון עפ"י המרחב שישנו בין הקורות, גילוח החיזוקים והתמיכות, והכול עפ"י תוכנית אדריכלית ובאישור מהנדס תשתית.

האפשרות השניה "..זה ממש לפרק את הגג הקיים, ולבנות תשתית, שתאפשר ניצול מקסימלי של החלל החדש. ניתן גם לעשות זאת בשלבים. שלב ראשון – בנית תשתית חדשה מעל הגג הקיים. שלב שני – גילוח כל החלק הפנימי, והפיכתו ליחידת מגורים, ובשביל זה כבר צריך להבין בגגנות.."

ואיפה אתם בתמונה?

"..כאן בא לידי ביטוי היתרון שלנו. אנחנו מסתכלים על הגג מבחוץ, וגם מבפנים. תכנון הגג עם הפתחים של 'חלונות הקוקיה',  וניצול כל ס"מ בחלל הפנימי שלו, משלב גם את הידע שלנו, וגם מאפשר לעיצוב הפנימי, מרחב גדול יותר…"

IMG 20211228 WA0019 768x1024 1
גג מעוצב (צילום: טל עצמון / אוסף פרטי)

הבנתי, אבל עדין מה היתרון של להכניס הכול תחת 'קורת גג' אחת?

"..דבר ראשון זה זמן. מעבר לנוחיות של הלקוח, בריכוז כל המרכיבים במקום אחד, זה מאפשר לנו לחסוך בזמנים, ע"י שליטה בכל גורמי הייצור והאספקה, ועבודה במקביל, עם לוחות זמנים צפופים מאוד. דבר שני זה העלות. היות וזמן הביצוע מתקצר, כל מה שנגזר ממנו נחתך בעלויות, ולנו כמבצעים, מגדיל את כושר המיקוח, כלפי הספקים השונים. וזה כמובן מוזיל את העלויות.."

>להרשמה לצורך שיחה של בדיקת התאמה    לחצו כאן

ספר לי קצת עליך ואיך הגעת למיזם הזה?

לא הרבה יודעים אבל מאחורי המיזם הזה עומד קיבוצניק עם ותק של 25 שנה בענף הגגות. כן, יש תחום כזה הקשור לענף הבניה, שמשלב גם בניה וגם שיפוצים. שוק של מעל 150,000 בתים עם גגות רעפים. בתים שמצויים בשכונות של 'בתים צמודי קרקע'. לכל עיר יש את השכונות שלה, וכמובן גם במושבים, ישובים קהילתיים, והתנחלויות.

כמה שנים אתה כבר עוסק בזה?

טל עצמון הקים את 'חברת הגג החדש בע"מ' לפני 18 שנה, ומאז כבר הספיק  לבנות לעצמו מאגר של מעל  6,870 לקוחות, שבנו או שיפצו אצלו את הגג. הוא החל עם 'מוצר', שהיום כבר אין מי  שלא מכיר, ונקרא חיפוי אלומיניום של ארגזי רוח. מוצר שהיה פריצת דרך בזמנו, בתחום תחזוקת הגג. אבל כמו בכל תחום, נכנסו הרבה חאפרים לענף, ונמאס לו מהתחרות, כאשר ללקוח אין באמת את הידע, להשוות בין 'פרה לחמור'.

ואיך זה קשור למיזם החדש?

כל זה הביא אותו, יזם בנשמתו, לחפש את 'הדבר הבא', משהו מתחום הבניה ושיפוץ הגגות, שייתן מענה ללקוחות עם בתים פרטיים, שיש להם קירוי של גגות רעפים, וסובלים מנזילות בחורף ,ומחום בקיץ, וחלק גדול בבית שאינו מנוצל, ורק צובר לכלוך ומקום משיכה ל'בעלי חיים' לא רצויים ….

ומאיפה נולד הרעיון?

כמו הרבה מקרים בחיים, הפתרון נולד אצלו מצורך אמיתי שלו, כאשר הוא קנה את הבית שלו, בישוב כפר האורנים. הבית היה ללא גג רעפים, ורק עם תשתית של גג שטוח עם חגורת בטון ויריעות ביטומניות. הבית שהושכר, סבל מנזילות כל הזמן "… והייתי צריך להחליט האם לנסות לאטום את הגג, או לקרות אותו עם רעפים.."

"..הקירוי הוליד אצלי את התובנה, שלא לנצל את החלל הפנימי.. זה בזבוז כסף…" "..עדיף להשקיע, וזו בפרוש השקעה,  ולהפוך את חלל עלית הגג, ל'נכס'.. יחידת מגורים לכל דבר. עם שירותים מקלחת ומטבחון…"

"..אצלי התקרה הייתה עשויה מבטון, אבל גם עם 'תקרת רביץ', ניתן לבצע הכול  אותו דבר… עושים חיזוקים לתקרה, ועליה מתקינים את ה'עץ גלריה' או 'רצפה צפה'.. "

IMG 20211228 WA0020 1024x768 1
גג מעוצב (צילום: טל עצמון / אוסף פרטי)

אתה לפעמים אומר 'אני' ולפעמים 'אנחנו' אז אתה לא לגמרי לבד?

"תראה.. בשביל להרים פרויקט או כמו שאני מעדיף לקרוא לזה 'מיזם' בסדר גודל כזה, יש המון 'אופרציות'.., הן בנושא השיווק, הן בתחום התכנון  והן בתחום הביצוע. לצורך כך, אני מאחד כוחות עם גורמים רבים. כדי לתת מענה לכל הצרכים הנלווים, אנחנו מעסיקים אדריכלית, קונסטרוקטור, חשב כמויות, עורך דין, ואפילו ליווי בנקאי, למי שזקוק לעזרה במימון. (וגם בנושא הפיננסי יש לנו הצעה מקורית ביותר..)

>>להרשמה לצורך שיחה של בדיקת התאמה    לחצו כאן

נשמע טוב מדי אז איפה בכל זאת יכולות לצוץ בעיות?

כמו שאכן אתה מבין ,אם זה היה מושלם, זה לא היה קיים. יש בעיה, שגם איתה אנחנו יודעים להתמודד, אבל אני לא יכול להתכחש אליה. היא קיימת ועולה, בכל פעם כשכבר רוצים לסגור עסקה, הבעיה היא האישורים. מה שנקרא בירוקרטיה. לכל עירייה או אזור, יש את ה'שיגעונות' שלהם ובכל מקום זה שונה. יש מקומות ש'מוציאים לך את הנשמה', וזו אכן 'סחבת' שמגבילה את הלקוח, ויש מקומות שאומרים "..תעשה מה שאתה רוצה רק תשלם..".

אבל לאחרונה כפי שבוודאי ראיתם בחדשות עומד לעלות חוק שיקדם את התוספת בניה של עד 45 מ"ר ואני מקווה שזה ייתן עוד תמריץ.

כן זה מוכר…

"…אנחנו מדינה עם בעיית שטח למגורים. אנשים רוצים את הילדים שלהם על ידם, לפחות עד החתונה, ככה זה אצל היהודים, ותוסיף את בעיית הקורונה עם עליות המחירים ההסטריות, ותקבל מציאות של ביקוש גובר והולך ליחידת מגורים נוספת סטודיו או משרד מהבית. ומצד שני  אנשים מחפשים בניו יורק, קליפורניה או ברלין, כל מיני 'מציאות' לצורך השקעה בנדל"ן, כאשר יש להם מתחת לאף, אפשרות השקעה הרבה יותר נמוכה.

>>להרשמה לצורך שיחה של בדיקת התאמה    לחצו כאן

וכמובן שאנחנו גם משדרגים את הנכס, למי שיחליט יותר מאוחר למכור אותו.. וגם מאפשרים במקביל, מקום להשכרה מכובדת יותר, מכל המרתפים והקונטיינרים ומה לא…

אז איך בכל זאת אתם מתמודדים עם זה?

"אני יכול לחלק את קהל הלקוחות שלנו ל 3 סוגים עיקריים. יש את אלה שאומרים 'לא מעניין אותי כל הרגולציה וכו..' יש כאלה שאומרים 'אני מודע לזה, וכשהבעיה תצוץ אדע להתמודד איתה..' ויש גם כאלה שמעדיפים לחכות, עד שיהיו להם את כל הניירות… בסופו של דבר ,הכול עניין של מחיר, שאפשר לחשב אותו על הנייר…" " …אני לא מיליונר ולא איזה נדלניסט  עם עשרות יחידות שמושכרות.."

Screenshot 2022 09 22 162338
הקיבוצניק שעומד מאחורי חברת "הגג החד"ש – טל עצמון / מאגר פרטי

מהתחקיר שערכתי, אתה לא איזה טייקון או בעל הון?

טייקון? ממש רחוק מזה. כמו שסיפרתי לך בהתחלה, נולדתי בקבוץ עין צורים, קיבוץ דתי עם היסטוריה של גוש עציון מלפני ה1948, אבל אני כבר נולדתי, בקיבוץ המחודש בחבל לכיש, עזבתי את הקבוץ בגיל מבוגר יחסית, מאז, אני 'שורד ישראלי מצוי' בתחום ענף השיפוץ והבניה.

עם הזמן הגעתי בתחום הזה, של בתים 'צמודי קרקע' לסוג של היכרות מעמיקה, וכך גם גיליתי את הצורך הנוסף,  של 'שדרוג הנכס כהשקעה' אנשים חוששים, בגלל כל מיני דעות קדומות, להיכנס להרפתקה הזאת. אבל זה לא נכון. בהשוואה לכל סוג של השקעה אחרת, אתה יכול תוך 5 שבועות, להשיג לך נכס, שיכול לשמש אותך גם בהווה וגם בעתיד..

וכמה הכיף הזה עולה?

לגבי עלויות, קצת קשה לי על רגל אחת לתמצת, כי זה כמובן תלוי, בשטח עליית הגג ( או שטח הגג מבחוץ) ותלוי בכמה שהלקוח רוצה להשקיע (בניה מחדש או רק שיפוץ) ותלוי גם ברמת הגימור (אנחנו מאפשרים ללקוח לבחור ריצוף, כלים סניטריים וכדו' וראה בהמשך על 'תיק תכנון') אני בהחלט יכול לומר, שאנחנו מאוד אטרקטיביים במחיר, בהשוואה לכל פרמטר, שתבחר. אם זה לפי בניה בלבד, ( מחיר למ"ר) או שיפוץ בלבד או או רכישה של יחידה כזאת בחוץ. המהירות שלנו וריכוז כל העבודה תחת אותו ניהול, מאפשר לנו להוזיל מאוד את העלויות ללקוח.

ומה עם תחרות. אתה לא דואג שמהר מאוד יחקו אתכם?

תמיד יהיו חיקויים, אבל אצלנו זה כל כך מורכב, שייקח זמן עד שיקומו לנו מתחרים… 'אסטרטגית האוקיינוס הכחול' מיושמת אצלנו במלואה. (להבדיל מאוקיינוס אדום מלא בתחרות) הערך המוסף, של 'בניית עליית גג עד המפתח', שאנחנו מספקים ללקוחות, יחד עם המחיר האטרקטיבי, מאפשרים לנו לספק 'מוצר ייחודי' לשוק חדש יחסית.

ואיך בכל זאת ניתן לקבל הצעת מחיר?

ובכן, כאן אנחנו מישמים רעיון בשיטה האמריקאית. רעיון ייחודי ,שמקנה לנו וללקוח, ביטחון ושקט נפשי, מרגע תחילת ההתקשרות איתנו ועד לסיום הביצוע. הרעיון נקרא 'תיק תכנון'. לפני כל פרוייקט אנחנו מכינים 'תיק תכנון' בהתאמה אישית ללקוח. תיק התכנון מכיל את התוכנית אדריכלית (לאחר פגישה עם האדריכלית שלנו) תכנית דו מימד ותלת מימד. אישור מהנדס תשתית ( קונסטרוקטור) של התוכנית הנ"ל ו'כתב כמויות' שזה מפרט טכני של כל מרכיב בביצוע. ( כמה מ"ר גבס, כמה שקעי חשמל וכדו') ורק לאחר שיש לנו את כל הנתונים האלו, אנחנו מצמידים לכל סעיף וסעיף מחיר. (נעזרים בתוכנת בינרית) חשוב גם לציין ש'תיק התכנון' הוא בבעלות הלקוח, והוא רשאי לעשות עם זה כרצונו כגון השוואת מחירים וכו'. התיק מופק בפורמט דגיטלי ונוח מאוד לשימוש במהלך התכנון והביצוע.

אפשר >>להיכנס ללינק המצורף.

להרשמה לצורך שיחה של בדיקת התאמה    לחצו כאן ואנחנו נצור אתכם קשר בהקדם כדי לבדוק התאמה ופגישה.

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן