יבול שיא
הרפת והחלב
שר החקלאות מבקר בצופר

אישור התקציב לפיצוי חקלאי מובלעת צופר

2 דק' קריאה

שיתוף:

כזכור, לפני כשבוע אישרה הממשלה, בעקבות מאבק מתמשך של השר שוסטר, תקציב בגובה 14 מיליון ₪, לסיוע בגין הפסקת הפעילות החקלאית במובלעת צופר. התקציב יוקדש לסיום הקמת החממות החדשות שפורקו במובלעת, בשטח שהוקצה לכך.  השר הבטיח כי ימשיך להיאבק על פיצוי החקלאים שהפסידו עונה בשל הפינוי מהמובלעת

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, ביקר ביום שני השבוע, יחד עם מנכ"ל משרדו ד"ר נחום איצקוביץ', במובלעת צופר, במסגרת סיור בערבה תיכונה. בעת הביקור ניתנה לשר סקירה בשטח מובלעת צופר, יחד עם נציגי היישוב, חקלאי מובלעת צופר. את השר ליוו ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, אייל בלום, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח, יו"ר הועדה החקלאית ערבה תיכונה, אורן קורין ונציגי היישוב צופר.

כזכור, לפני כשבוע אישרה הממשלה, בעקבות מאבק מתמשך של השר שוסטר, תקציב בגובה 14 מיליון ₪, לסיוע בגין הפסקת הפעילות החקלאית במובלעת צופר. התקציב הועבר למשרד החקלאות ופיתוח הכפר לצורך הכשרת קרקע חקלאית חלופית למובלעת צופר. מובלעת צופר הייתה מובלעת ישראלית בשטח ירדני לפי הסכם השלום בין ישראל לירדן שנחתם ב-1994, והוחכרה למדינת ישראל למשך 25 שנה, עד 2019. בתום תקופת החכירה, ועל רקע התערערות היחסים המדיניים עם ממלכת ירדן, החליטה הממלכה הירדנית להשיב את שטחי המובלעות אליה ולא להאריך את תקופת החכירה. חקלאי מובלעת צופר נפגעו כלכלית מן ההחלטה, אך רק בתום מאבק ממושך מול משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה, נמצאו המקורות התקציביים כדי להכשיר עבורם קרקע חלופית בשטח מדינת ישראל.

במהלך הסיור אמר שוסטר, כי התקציב שאושר הוא ביטוי לאחריות של מדינת ישראל כלפי החקלאים בצופר, ובפריפריה בכלל. עוד אמר השר שוסטר כי "זוהי הכרה של הממשלה בחשיבותם של חקלאי הערבה המיישבים את גבולות הארץ מתוך תחושת מסירות ושליחות ציונית."

השר הוסיף, כי: "נשאר לנו נושא אחד, זה לשלם פיצוי ראוי לחקלאים על כך שהם הפסידו עונה. אנחנו כמובן נמשיך ונדאג לכך, משום שמי שמתעקש לעשות חקלאות ולייצר מזון, כאן באמצע, 130 ק"מ מאילת, 130 ק"מ מבאר שבע – אנחנו צריכים לוודא שהוא אכן יעשה את זה."

ד"ר אייל בלום, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה ברך את שר החקלאות ומנכ"ל המשרד על הביקור החשוב, וציין כי הבעיות העיקריות  בערבה הינן מחסור בעובדים זרים לחקלאות , תחרות עם תוצרת טרייה מייבוא, מחסור במים, והבאת משפחות צעירות חדשות להרחבות ביישובי הערבה. עוד אמר ד"ר בלום, כי קיימת חשיבות עליונה של ממשלת ישראל בתמיכה בענף החקלאות, בעיקר בעת זו של משבר עולמי, ובייצור מזון עצמי של מזון בישראל.

מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח: ״חקלאי הערבה הם ללא ספק התגשמות הציונות של ימינו. תחת תנאים קשים הן למגורים והן לחקלאות, הצליחו להקים משק חקלאי משפחתי מפואר שמתפתח ומתאים עצמו למציאות המשתנה. האתגרים באזור רבים והשר יחד איתנו שמע והתרשם מהצורך לתת מענה לסוגיית הכשרות הקרקע, העובדים הזרים, קליטת משפחות ומענקי תמיכה. אני מודה לשר ולראש המועצה, אייל בלום על ההזמנה והרצון האמיתי לטפל בצרכי האזור וחקלאיו."

מובלעת צופר – סיפור המעשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן