יבול שיא
הרפת והחלב
בוצרת של ERO

"אנחנו משתדלים תמיד להיות צעד אחד קדימה"

5 דק' קריאה

שיתוף:

אומר אודי שריר, מנכ״ל חברת ”אינטרספיירס״, שמחברה קטנטונת בשוק החלפים למיכון חקלאי – הפכה לחברה המייבאת את המקצרות של McDon, החברה המובילה במקצרות בעולם – ומייבאת את הציוד הכי חדשני למטעי פירות וכרמים מתוצרת חברות מובילות בעולם, בין היתר בוצרות של ERO הגרמנית ומיכון למטעים של BLOSI.N ו-Rinieri האיטלקיות

"אנחנו כל הזמן מנסים לזהות צרכים עתידיים כי זה הבסיס לכל עבודה נכונה, לזהות את הצרכים של הלקוחות לפתרונות חדשניים ולראות מה יהיה בעתיד, כי אם אתה נתקע במה שהיה בעבר אתה תישאר שמה. הכלים שלנו לא פעם מביאים לחקלאי פתרונות שחוסכות לו בהוצאות אדירות, בעיקר בכוח אדם," אומר אודי שריר, מנכ"ל חברת "אינטרספיירס – פתרונות טכנולוגיים בחקלאות". "אינטרספיירס"  (Interspares Ltd.)נוסדה בשנת 2000 על ידי אודי שריר וניר קלופמן, במטרה לתת מענה רחב ככל האפשר למגוון הציוד החקלאי הקיים במשקים, לספק אותו באיכות הגבוהה ביותר ובמחירים הוגנים. 

"כל החיים עבדתי במיכון," אומר אודי בחיוך, "מסגרות, מכונאות, זה תמיד היה הכיוון שלי." במהלך השנים עבד במוסך בגלגל, בתיקון כלים וכמפעיל וגם במוסך 'נצח' של ג'ון דיר בבית שאן. באיזשהו שלב, ב-94, עשה הסבה ממכונאי למחסן. 

חברת "אינטרספיירס" הוקמה לפני 23 שנים לאחר ששריר עזב את 'נצח': "עוד לא ידעתי מה אני אעשה אבל ידעתי שאמשיך בתחום חלקי חילוף, כי זה התחום שהתמחיתי בו. בנוסף התמחיתי במחסנים ומכירות והיה לי את כל הידע הטכני. 

"את החברה הקים שריר עם השותף שלו, ניר קלופמן, מבעלי מפעל 'רתק תעשיות', המייצר דיסקיות חיכוך טבולות שמן באזור התעשיה ברקן – כל הליינים של הבלמים והגירים האוטומטיים, מפעל שכולו 'כחול-לבן' וכ-90% מתוצרתו לייצוא. הם מייצרים ל'מניטו', 'מקורמיק', 'ג'ון דיר' ולהמון חברות נוספות. 

שריר: "המטרה הראשית שלנו הייתה שיווק של חלקי חילוף לטרקטורים וציוד חקלאי. דרך קשרי העבודה של ניר התחברנו ליצרנים מאוד גדולים בעולם, הלכנו בעיקר בכיוון של השוק התחליפי. התחברנו לכמה יצרניות מובילות בתחומים שלהן – קומביינים לתחמיץ, קומביינים לתבואות, קטפות כותנה, טרקטורים, מקצרות. זה התחיל מחלפים לכלים לפלחה כי זה מה שהכרתי באותה תקופה ובזה עסקנו במשך 5-6 שנים, ומשם המשכנו למקצרות ולציוד חדשני למטעים וכרמים ועוד."

ציוד חדשני למטעים
ציוד חדשני למטעים. צילום: "אינטרספיירס"

'MacDon' – מקצרות תחמיץ ושחתות 

"אז התחלנו בחלפים ובשלב השני הגענו למסקנה ששוק התחליפים בארץ די ממצה את עצמו, ובאותו זמן פגשתי את מנהל המכירות של'MacDon' , חברה קנדית בינלאומית המייצרת מקצרות תחמיץ ושחתות. היום 'MacDon' נחשבת ליצרנית מספר אחד בעולם במקצרות.  'MacDon'היא היצרנית הכי גדולה של שולחנות קציר דרייפר, טכנולוגיית קציר שונה ממקצרות שבלול. יש לטכנולוגיה הזאת המון יתרונות, גם בהיבט של הרמת 'חומר רובץ', הספקים ואיכות קציר. בשנתיים האחרונות הכניסה  'MacDon' סדרה חדשה שנקראת 1240 Mשזו מקצרה תופית, יש כבר שלוש כאלה בארץ, כלים נהדרים, אבל רוב הכלים הם מסוג דרייפר ולא תופיות בגלל הוורסטיליות שלה. 

"יצרנו קשר וב-2010 התחלנו לייבא אותם והיום נתח משמעותי מאוד מפעילות החברה זה מ-'MacDon'. אנחנו היבואנים הרשמיים והבלעדיים של החברה בישראל. אנחנו מייבאים את המקצרות, מפעילים מחסן חלפים ונותנים שירות ואחריות. 

"המעבר לשיווק  'MacDon'היווה שינוי שלם בתפישה של החברה, הכל גדל בהתאם. יש לנו מוסך שעובד כקבלן משנה שלנו, 'מוסך בשטח' של בועז גרין מפרדס חנה, איתו אנחנו עובדים מ-2009 ואחד הדברים שאני הכי גאה להגיד, זה שבזכותו יש לנו את השירות הכי טוב בארץ. אני חותם עליו בעיניים עצומות. אנחנו ביחסים נהדרים, הוא נותן לנו שירות מעולה ופתרונות טכניים בשטח, לא רק ל– 'MacDon' אלא לכל הציוד שאנחנו מייבאים לישראל והלקוחות מרוצים. 

"הנתח של החלפים לשוק המקומי ירד בחברה ואת מקומו תפש נתח של הכלים מ– 'MacDon' שאנחנו מייבאים לארץ. אני יכול להגיד שהגענו לסיטואציה די מאוזנת, כשמצד אחד יש לנו את החלפים, רגל שניה שנשענת על 'MacDon' וזה הולך וגדל.

מסור
מבחר מסורי גיזום. צילום: "אינטרספיירס"

מיכון חקלאי למטעים 

"רגל השלישית זה כל נושא המטעים והכרמים, שנכנסנו אליו לפני בערך 11 שנה, כי שוב זיהינו את הצרכים בשטח והיה לנו את הקשרים המתאימים עם החברות המתאימות. בתחום המטעים והכרמים אנחנו מייבאים מכסחות עשביה חכמות, מרסקות גזם, מסורי גיזום ממונעים, מחלנות, בוצרות, מנערות זיתים ועוד. בגדול – בכל מה שצריך לטיפול במטעים וכרמים יש לנו היום למעשה ליין מאוד רחב. זה כולל קטיף, כי אנחנו מייבאים מוצרים של חברת N.BLOSI שמייצרת במות עבודה בגובה עם מערכי קטיף. המערכים האלה הם אידיאליים לקטיף במה שנקרא 'קיר פירותי', כשאתה קוטף ישירות למסוע. היום בודדים ממשיכים בקטיף הישן וכולם עוברים לעבודה ב'קיר פירותי', יש כבר אלפי דונמים שעברו ל'קיר פירותי', חלק עשו הסבה וחלק בנטיעות חדשות. החקלאי כמובן מחפש להוזיל את העלויות והעלויות הכי גבוהות היום הם של כוח האדם, ואם אתה יכול לעבור למיכון במקום עובדים אז אתה שם. 

"חברה נוספת שסגרנו איתה, בדיוק לפני שבועיים נחתם החוזה, היא חברת ERO מגרמניה, שממוקמת בשלישיה הראשונה של הצמרת העולמית ליצרניות ציוד לכרמים! זה מתחיל בבוצרות, ממשיך במשלבות וכלה במחלנות פועמות אוויר, שזה היום להיט חדש לגמרי ומבוסס על לחץ אוויר, ושנותנות תוצאה הרבה יותר טובה מאשר של מחלנת רגילה. 

"אנחנו כל הזמן מחפשים את הדבר הבא. עוד דוגמא ליכולת שלנו להתאים לצרכי הלקוח, זו קוטמת של RINIERI האיטלקית, שהתאמנו אותה גם לגיזום חורפי. החידוש הוא שעל אותו בסיס של כלי אפשר לבצע שתי עבודות שעד עתה דרשו שני כלים נפרדים. 

"קח את תחום האוכמניות שהוא עתיר ידיים עובדות בקטיף, זה תחום שנכנסנו אליו חזק מאוד. יש לנו קשר עםBSK , חברה מסרביה, שמייצרת בוצרות לאוכמניות שעובדות על לחץ אוויר. מדובר במכונה מדהימה ,S500 KOKAN – בוצרת אוכמניות מתוצרת BSK – הכלי היחידי שיכול לעשות היום קטיף ממוכן לאוכמניות לשוק טרי סלקטיבי. עם צוות של 3-4 אנשים אתה יכול לסיים 100 דונם ביום, היום אתה עושה עם 40 פועלים מקסימום 3-4 דונם. 

"אז החברה שלנו מבוססת היום על שלושת הרגליים הללו: חלפים למיכון חקלאי; מקצרות של McDon וציוד חדשני למטעים. חוץ מזה אנחנו עוסקים בפיתוח של פרויקטים ועוד נישות קטנות, כמו מרססים חשמליים, ציוד לחוחובה בדרום, שבו אנחנו חזקים ועוד. אנחנו עובדים עם כל הארץ – מאל-רום בצפון ועד יטבתה בדרום." 

ספר לי קצת על המוטו של "אינטרספיירס"? 

"קודם כל – זיהוי צרכים! זאת אומרת כשלקוח מתקשר ויודע מה שהוא צריך, אני עדיין מתחקר אותו מספיק כדי להבין שאני מבין מה הוא בדיוק אבל בדיוק צריך. לפעמים בן אדם אומר משהו, אתה מבין ממנו משהו וזה לא מה שהוא התכוון, ועד ששנינו לא מיושרים ב-100% בהבנה של הצרכים שלו אני לא רגוע. 

"רק אחרי שאני אבין מה הלקוח צריך ורוצה, אני אבדוק אם יש לי מה להציע לו, ואם אני יכול לתת לו גיבוי מלא של שירות וחלקים. רק אחרי שתפרתי את כל זה אגיע למו"מ על המחיר, מתאים או לא מתאים. זה מבחינתי הבסיס לכל דבר והרבה פעמים אני אומר למנהל המכירות – סע אליו, תראה את השטח, תבדוק את התנאים ויחד נחשוב מה אפשר להציע לו כדי שיתאים לתנאים. יש לנו המון ניסיון עם הדברים האלה ולכן חשוב לדעת בדיוק מה הלקוח רוצה. אנו מאמינים שהבסיס ליחסים המצוינים בין החברה ללקוחותיה והספקים שלה הוא האמינות וההגינות שהיא מפגינה בכל פעולותיה. אנחנו משקיעים המון במלאי חלקים זמין ובלימוד והדרכה – גם ללקוחות וגם לאנשי השירות."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן