יבול שיא
הרפת והחלב
מאיר צור בכנס דלתון

בצפון מדברים על סוגיות בנחלות

2 דק' קריאה

שיתוף:

בכנס למושבי הצפון אמר מזכ"ל מאיר צור, תנועת המושבים: "סוגיית הבן הממשיך אינה פשוטה, אך זהו המצב הקיים היום וניתן להתמודד עימו באופן יצירתי"

בצפון מדברים על סוגיות בנחלות: בשבוע שעבר התקיים במתחם יקב אדיר, שבאזור התעשייה דלתון, כנס למושבי הגליל והצפון, שעסק בנושא העברת הזכויות בנחלה החקלאית וסוגיית הבן הממשיך. הכנס נערך בשיתוף פעולה בין משרד עורכי הדין "א. שילה ושות'" ותנועת המושבים.

בין ההרצאות שנישאו בכנס: העברת הזכות בנחלה החקלאית (בחיים ובפטירה), מאת עו"ד יוסי אור-הכהן, ודרכים יצירתיות להתמודדות עם מגבלות העברת העושר המשפחתי ליותר מצאצא אחד – מאת עו"ד ונוטריון אורי שילה ועו"ד ורו"ח מיקי מיכאלוביץ.

בצפון מדברים על סוגיות בנחלות

מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, נשא את דברי הפתיחה בכנס, ואמר: "סוגיית הבן הממשיך אינה פשוטה, אך זהו המצב הקיים היום. ניתן להתמודד עימה באופן יצירתי. אנו בתנועת המושבים סייענו לקדם את נושא פיצול הנחלה. לא תמיד זהו פתרון קסמים אך הוא פותר חלק גדול מהבעיות. יש לעשות זאת באופן מסודר ובעת הנכונה, כשההורים בוחרים את בחירתם בדעה צלולה."

צור אף התייחס לנושא שיווק נחלות בנויות ואמר: "התקנות מאפשרות לבצע זאת רק עד סוף שנת 2020. תנועת המושבים מעמידה עצמה למען מושבים שהחליטו להיכנס לתהליך שיווק הנחלות הבנויות. אני ממליץ לכל מושב להיכנס לתהליך משום שהמועד מתקצר והולך, ומושב שלא ייכנס סביר שלא ייצא נשכר מכך."

נחלות: להיערך נכון בנוגע לנחלה ברמה הפנים משפחתית

להקדים ולהתייעץ עם אנשי מקצוע הבקיאים בתחום, בנוגע למשמעויות הייחודיות של זכויות במשקים חקלאיים ו נחלות.

* לערוך את כל המסמכים הדרושים, כגון: הסכמי מתנה, הסכמי ממון, מינוי בן ממשיך, יפויי כח מתמשכים, צוואות וכיו"ב, באופן שישקפו באופן מלא את הרצונות וההבנות של בעלי הזכויות ויתר הצדדים. חשוב מאד שמסמכים אלו יתאימו לדרישות הדין, לרבות החלטות רמ"י, הסכמי משבצת וכיו"ב. כמו כן, יש לוודא תאימות גם בינם לבין עצמם, כלומר לוודא שכל המסמכים עולים בקנה אחד זה עם זה ואינם מותירים מקום לפרשנויות סותרות המהוות מקור לסכסוכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן