יבול שיא
הרפת והחלב
ליליק זקס

ההרשמה לקורס נאמני תיעוד לארכיון של תנועת המושבים נמצאת בעיצומה

2 דק' קריאה

שיתוף:

"ארכיון המושב הוא חיבור בין מורשת העבר אל העתיד"

ההרשמה לקורס נאמני תיעוד לארכיון: במסגרת פעילות אגף חברה וקהילה בתנועת המושבים, עולה לא פעם הצורך במתן כלים מקצועיים לאנשי מפתח בקהילה בתחומים של תיעוד, איסוף שימור מידע ומורשת היישוב. לשם כך יזם האגף את קורס נאמני תיעוד לארכיון, שבימים אלה מצויה ההרשמה למחזור השמיני שלו בעיצומה. כדי להבין טוב יותר את החשיבות בקיומו של ארכיון שמור ופעיל במושב שוחחנו עם ליליק זקס, הארכיונאית של מושב צופית.

מדוע חשוב שיהיה ארכיון במושב?

ליליק: "הארכיון במושב מאפשר שימור המורשת היישובית, תוך שימת דגש על שמירת הצביון הכפרי וכן ההכרה והכבוד לשורשי המושב, זאת תוך חיזוק ופיתוח התרבות הקהילתית."

מה הן לדעתך המטרות החשובות ביותר של הארכיון במושב?

ליליק: "אחת המטרות החשובות לדעתי היא חיבור כל גווני הקהילה אל העבר ומתוך כך, ליצור חיבור לעתיד משותף. כמו כן, מתקיימת הנעת הקהילה לפיתוח תכנים תרבותיים, חברתיים, יצירתיים ומקומיים משותפים. הארכיון מעודד שימוש בכלים עדכניים זמינים, צילום ותיעוד, המייצרים שפה ייחודית וגאווה מקומית ומאפשרים איתור מידע עבור חברים ותושבים בנושאים משפטיים, משפחתיים היסטוריים ואחרים."

ההרשמה לקורס נאמני תיעוד לארכיון: קובי שמואל, יו"ר אגף חברה וקהילה בתנועת המושבים, מספר כי מעל 100 נציגי ישובים מרחבי הארץ כבר סיימו את הקורס: "המשוב לקורסים העיד על שביעות רצון מאד גבוהה של המשתתפים מהתכנים, מהאווירה ומהאפשרויות שהוא פותח בפניהם. אנו ממשיכים ללוות את הקבוצה שהתגבשה ואת האנשים המחוברים לעשייה בתחום בקשר מקצועי. חלקם התחברו להמשך למידה במסגרת ההכשרות המקצועיות של האיגוד הישראלי לארכיונאות ומידע, והינם פעילים במפגשי הטעמה שמתקיימים בתנועה או באמצעות ארגון הארכיונאים של המושבים והקיבוצים," אומר קובי.

למי מיועד הקורס?

קובי: "הוא מיועד ליישובים בהם קיימים ארכיונים ומרכזי מורשת המוזמנים לשלוח נציגות להתרעננות ולהצמחת דור פעילים וארכיונאים מתחדש, וכן ליישובים שמעוניינים להקים ארכיון ו/או לעסוק בתיעוד. עבורם זוהי ההזמנות לצאת לדרך בליווי מקצועי, מעשי וקהילתי." בין הנושאים שיילמדו במהלך הקורס: איסוף חומרים המתעדים את העשייה ביישוב וסידורם, טיפול במסמכים וחומרים מנהליים, פעילות קהילתית – ארכיון עם הפנים לקהילה בהיבטים שונים, פרויקט יישובי מתחום תיעוד, מורשת וניהול ארכיון ועוד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן