יבול שיא
הרפת והחלב
החוטאים

'החוטאים' סדרה מסקרנת ומרתקת מבית נטפליקס

2 דק' קריאה

שיתוף:

'החוטאים' של נטפליקס טובה משום שהיא עוסקת באנשים שנדמה שיש להם את הכול: הם יפים, מנהלים חיי משפחה טובים, מחזיקים במשרות מסודרות ומטפחים את הגינה בזמנם הפנוי. אבל מתחת לכל הוורוד הזה, מתגלות נפשות שעברו ייסורים או טראומה חבויה, ובגללן מבצעים אותם חבר'ה "מושלמים" פשעים מחרידים.

'החוטאים' היא סדרת אנתולוגיה שהייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב והיא עוקבת אחר סיפורו של בלש מלנכולי 'הארי אמברוז', אותו מגלם בצורה פנומנאלית השחקן ביל פולמן. פולמן אולי יהיה מוכר לכם מהקומדיה המופרעת 'שגעון בחלל' (קומדיה של מל ברוקס משנת 1987). כעת פולמן מלוהק ביד מיומנת ל'החוטאים' תוך שהוא עובר מטמורפוזה רצינית באופי משחקו. פולמן שצץ מידי פעם בתפקידים משובחים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, מבצע עבודה שניתן להגדיר אותה  כ "ההפך מ'אובר אקטינג'" ומגלם את דמותו של בלש המשטרה הארי אמברוז – השחוק והמיוסר בדיוק מבריק.

 


אז למה "החוטאים" היא סדרה טובה? משום שהיא מרתקת, מסקרנת. היא מנפצת את התדמית שלנו על שלמות ומוכיחה לנו שגם לאדם עם החיים האסתטיים ביותר יש בעיות. הסדרה מראה כי הרוצח – לאו דווקא פועל מהמניעים ה"בנאליים" של תאוות תאוות בצע, קנאה, סאדיזם, וכיו"ב – ומה שהפך אותו לרוצח סרתיאו פסיכופת משתולל היה דווקא עולם פסיכולוגי תת מודע עמוס בחוויות וטראומות עבר


 

העלילה של החוטאים מזכירה לנו בכול אחת מהעונות שכולנו על הספקטרום של איזו הפרעה או מחלת נפש. היא תובעת מאיתנו להכיר שכולנו נמצאים על הקצה, ואל תטעו: כל אחד מאיתנו יכול 'להתפלפ' בשנייה ולבצע פשע חמור. שלוש העונות של הסדרה נפתחות בפתיח אפל של צורות ממבחן רורשך (מבחן שמטרתו לנתח אסוציאציות בבני אדם בתגובה לצורות שמוצגות מולו). פתיח דומה ניתן למצוא בסדרה הישראלית 'בטיפול', בה כיכב אסי דיין כפסיכולוג, שמנסה ללוות אנשים ממוצעים עם בעיות ממוצעות בנבכי נשמתם הסבוכה.

'החוטאים' מלווה ומתמקדת בבלש מזדקן בודד וחולה – שנקשר באופן אישי לחשודים ברציחות מוזרות שעל פי רוב, מגיעות משום מקום ומבוצעות על ידי האנשים התמימים ביותר למראה. דוגמא לכך נמצא בעונה הראשונה שבה אשת משפחה תמימה דוקרת גבר זר למוות בחוף הים. בעונה השנייה מדובר בילד שמרעיל זוג הורים חביב – ובשלישית נעקוב אחר גבר ממוצע ומאושר בנישואים שחופר קבר באמצע היער. בקיצור, כל ההזויים עליו, על הבלש שלנו הארי אמברוז. הארי, שגם הוא סובל מנפש מיוסרת ומלא מעט טראומות שאינן ברורות, מוצא כי מרבית החשודים אחריהם הוא עוקב מחזיקים בעברם חוויה טראומטית, שכנראה הפעילה אותם בעת ביצוע רצח מזעזע כזה או אחר.

אז למה "החוטאים" היא סדרה טובה? משום שהיא מרתקת, מסקרנת. היא מנפצת את התדמית שלנו על שלמות ומוכיחה לנו שגם לאדם עם החיים האסתטיים ביותר יש בעיות. הסדרה מראה כי הרוצח – לאו דווקא פועל מהמניעים ה"בנאליים" של תאוות תאוות בצע, קנאה, סאדיזם, וכיו"ב – ומה שהפך אותו לרוצח סרתיאו פסיכופת משתולל היה דווקא עולם פסיכולוגי תת מודע עמוס בחוויות וטראומות עבר.

ואם כבר בתת מודע עסקינן, חשוב לדעת שבשנים האחרונות רבים הטיפולים הפסיכולוגיים שעוסקים בגישה שלנו אל התת מודע, וביכולת לרפא ולהחלים באמצעות אבחנה של הטריגרים שמפעילים אותנו. 'החוטאים' עוסקת בתיאוריות כאלה ולכן היא רלוונטית מתמיד. אז אם מעניין אתכם מדוע אנשים רגילים הופכים לפתע לקטלניים: אפשר להציץ לעונה הראשונה של הסדרה המעולה! אם תמצאו בה עניין מומלץ בחום להמשיך גם לעונה השנייה והשלישית שבוחנות מקרוב את נפש האדם.

החוטאים נטפליקס – ממולץ

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן