יבול שיא
הרפת והחלב
בשבילה זה טוב אלום החדש של אלעד קדם

המוזיקאי אלדר קדם מוציא אלבום ראשון

3 דק' קריאה

שיתוף:

אלדר קדם, שגדל במושב מעלה גמלא, שבדרום הגולן, הוציא ממש השבוע את אלבומו הראשון, "שקט ופירות". האלבום הופק ע"י אורי וינוקור, שעבד עד כה עם כמה מהשמות הבולטים בתעשייה, בהם אסף אבידן והמוג'וס, גבע אלון וסיון טלמור.  בראיון ל"קו למושב" הוא מספר על עזיבת המושב וההשפעות על יצירותיו

אחרי פגרה של מספר שנים, המדור שמוקדש למוזיקאים ויוצרים מהמרחב הכפרי חוזר עם כישרונות מסקרנים – שעושים כעת את דרכם בתעשיית המוזיקה הישראלית.

אלעד קדם בואי אל המושב חן תמרי
אלדר קדם בואי אל המושב חן תמרי

הראשון בסדרה הוא אלדר קדם (27), שגדל במושב מעלה גמלא, שבדרום הגולן, משם עבר לפני חמש שנים למרכז הארץ – בעקבות לימודיו בביה"ס "רימון" – במהלכם נחשף לשוני התרבותי והרגשי בין המקומות, ואותו הוא מביא לידי ביטוי בשירי האלבום.

האלבום מכיל 10 שירים פרי יצירתו, שנאגרו עם השנים וחברו לאלבום, אותו הקליט עם חברי הלהקה שפגש במהלך לימודיו: "עזבתי כדי לנסות ליצור מוזיקה משלי ולנסות לקדם אותה," הוא מספר. "המעבר קידם אותי מאוד מבחינה מוזיקלית – הלימודים עצמם חשפו תחומים חדשים במוזיקה שבהם התעמקתי, אנשים מוכשרים שהכרתי, הפכו לחברים ומנגנים איתי עד היום והמורים מאוד מכוונים עד כמה שהם יכולים."

מי מהמורים הכי השפיע עליך?

"יהודה עדר, שגם הקים את בית הספר, לימד אותי בשנה א' וכשנחשף לסגנון שלי, הציע לי להלחין משהו שקשור אליו באופן אישי. במסגרת פרויקט הנצחה של אחד מחברי המשפחה, חיפשו מישהו שילחין טקסט, כי הוא חשב שזה יתאים. כך יצא שהלחנתי שיר זיכרון ששודר בגלגלצ והמשפחה מאוד התרגשה. זו הייתה דלת שנפתחה לכיוון אחר ומאוד התרגשתי לשמוע את עצמי לראשונה ברדיו."

שקט ופירות

"שקט ופירות" הוא אלבומו הראשון של אלדר קדם, שיצא ממש השבוע. האלבום הופק על ידי אורי וינוקור, שעבד עד כה עם כמה מהשמות הבולטים בנוף המוזיקלי המקומי, ביניהם אסף אבידן והמוג'וס, גבע אלון וסיון טלמור.

 


אלדר קדם: "השיר 'בואי אל המושב' היה הרבה יותר קצבי, אבל אורי חשב שזה צריך להיות בלדה. אחר כך את מה שבנינו בהקלטות בכמה ימים, לקחתי הביתה והוספתי להם כמה אלמנטים, כמו בוזוקי וקולות ליווי"


 

כך נולד אלבום הבכורה שלו: "כתבתי מסה די גדולה של שירים מתקופת רימון ועד סופה והתחלתי, תוך כדי, לחפש מפיק שיעזור לי להרים את הדבר. איכשהו הגעתי לאורי וינוקור, שעבד עם טובים ורבים ולנעם לוינגר שעשה את המיקס. יחד הם היו אחיי הגדולים לאלבום שייעצו המון, בנו סדר עבודה ואז ברגע שבחרתי 10 מתוך מאה שירים בערך, הדרך לאולפן הייתה די קצרה.

"עשינו כמה שינויים לגרסאות המקור שאורי ביקש. למשל השיר 'בואי אל המושב' היה הרבה יותר קצבי, אבל אורי חשב שזה צריך להיות בלדה. אחר כך את מה שבנינו בהקלטות בכמה ימים, לקחתי הביתה והוספתי להם כמה אלמנטים, כמו בוזוקי וקולות ליווי. לא רציתי למהר אלא להבין בכל חלק בהפקה, איך אני רוצה לשחרר ולהציג את עצמי, כי זה תפס הרבה חשיבות בתור כרטיס הביקור כמוזיקאי. לכן עשיתי אותו הכי טוב שאני יכול והתהליך לקח לא מעט זמן. על הדרך, הבנתי הרבה דברים על מוזיקה והתעשייה בכלל – במקרים רבים, צריך פשוט לשחרר ואף פעם השיר לא יישמע מושלם. גיליתי שלפעמים הדבר הטבעי, הלא מהונדס הוא הדבר שיותר מרגש אנשים."

לחזור בשביל האוויר

"מהאלבום יצאו לרדיו השירים 'מנגינה' ו'בשבילה זה טוב', אבל 'בואי אל המושב' היה הסינגל הראשון שמדבר על המעבר לת"א, על תחושת אי השייכות והבלבול מכל השפע שיש לעיר להציע: "כמות הנשים היפות שיש בעיר הזאת היא בלתי נתפסת. מצאתי את עצמי מתאהב בכל אישה שראיתי ברחוב," מספר אלדר.

אלעד קדם צילום דניאל נחום
אלדר קדם צילום דניאל נחום

השיר מציג פנטזיה, לפיה קורא אלדר לבחורה העירונית לברוח מהכרך הרועש ולחזור אתו אל השקט והנוסטלגיה, אל הכפר בו הוא מרגיש הכי בבית. לא במקרה "שקט ופירות" מתכתב עם הסאונד השקט והאיכותי של רוק ישראלי קלאסי (מתי כספי, שלום חנוך, יוני רכטר ואחרים). קדם ממשיך את הכיוון אליו נעים יוצרים, כמו אלון עדר ותומר ישעיהו, המכבדים את המורשת המוזיקלית המקומית עליה גדלו ומשלבים בין חדש לישן.

"כשהגעתי לרימון, התחלתי לגלות כיוונים מוזיקליים חדשים," הוא מסביר. "ניסיתי להבין איך עושים אותה מבחינה אסתטית, ללמוד ז'אנרים ולהצליח לעשות רוק בדרך שונה ממה שסופר עד עכשיו. אומרים לי שבחלק מהשירים הסגנון מזכיר את אלון עדר, אבל גיליתי את תומר ישעיהו ואמנים בינלאומיים, כמו מק דה-מרקו וטיים אימפלה, שפתחו עולמות חדשים והשפיעו על ההפקה והסאונדים."

אלדר לא יכול לסבול במושב את העובדה שהכל רחוק, אבל היה מוכן לחזור בשביל האוויר עצמו שמעל הכנרת והשקט הנצחי. בכל אופן, ניכר שהמעבר השפיע על האופן בו הוא יוצר מוזיקה:  "אני לא יודע אם זה קשור ישירות או קורה בטבעיות, אבל לדעתי, כשעברתי למרכז, הייתי יותר בעניין של מוזיקה ישנה – פולק, רוק קלאסי ובוסה נובה. מאז שאני כאן, אני צולל עוד ועוד כאמור למחוזות של אינדי וסגנונות שמדהימים אותי, אז השילוב בין חדש לישן מאוד בולט ביצירה."

את האלבום שיצא לאוויר העולם ממש השבוע, ישיר אלדר עם ההרכב הקבוע שלו ב-2.7 בלבונטין 7 בת"א – ובמקביל כבר מתחיל לגבש חומרים לאלבום השני.

 

4 תגובות

  1. אלדר ידידי. מתרגשת מכל מילה, תהליך וצליל שעוברים דרכך. יודעת שתמשיך ותתפתח כי אתה פשוט מאד מוכשר מאד ועל זאת יש בך את הצניעות והיכולת ללמוד מכל מה שסובב אותך . אנשים מוכשרים, ריחות וצבעים. מחזיקה לך אצבעות ומבטיחה לשמוע כל שיר שתוציא❤️

  2. אלדר, אתה ממש מוכשר, ומאד רציני. אהבתי לשמוע אותך (ביוטיוב).
    המשך כך ובהצלחה רבה מאד !!!

  3. בן שלי, המוזיקה והמילים, העבודים והביצוע ממש יוצאים מתוך מי ומה שאתה, מוכשר, חכם,צנוע ובלי מסכות.
    המוזיקה מזוקקת והמילים חכמות.
    אלבום מדהים כמוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן