יבול שיא
הרפת והחלב
יובל מלכה והנסיכים צילום הראל דדון

המוזיקאי יובל מלכה יוצא מדעתו

4 דק' קריאה

שיתוף:

אחרי כמה שנים טובות בתל אביב, בלב העשייה, יובל מלכה החליט לשנות כיוון ולחזור למושב שאר ישוב, או כדבריו: "לעשות את המוזיקה שלי גם מהבית – ועל הדרך לא להפסיד ארוחות שישי אצל אמא" . הסינגל האחרון של מלכה ולהקתו נקרא "צא מדעתך" ומציג מראה מול דור ה-Y, העסוק במסכות ופילטרים שהחברה מצפה ממנו ללבוש בכל רגע

 

אחרי שנים של איסוף חומרי גלם איכותיים ותערובת תבלינים עם סאונד של רוקנרול, רוטב גרוב עסיסי וטקסטים עם פיקנטיות וחוצפה ישראלית – יובל מלכה הצליח להרכיב בשאר ישוב, מתכון מנצח עם רוב הצבעים והריחות של מדינת ישראל, כולל השמחה, הקושי, ההומור, הכאב והאופטימיות, כאילו המציאות מחבקת תמיד.

אחרי כמה שנים טובות בתל אביב, בלב העשייה, מלכה החליט לשנות כיוון: "גרתי 4 שנים בתל אביב על מנת לחוות באופן מלא את החוויה של להיות מוזיקאי במקום שבו כביכול "הכל קורה", להקים להקה ולנסות לפרוץ שם. למרות שניגנתי עם אומנים, כמו ירמי קפלן, הדורבנים, אפרים שמיר, מאיה איזקוביץ' ודה פז בנד, מצאתי את עצמי עובד בשביל אחרים ולא בשביל החלום שלי. לא הרגשתי שאני באמת חווה את האמונה שהייתה לי בראש שבתל אביב 'הכל קורה'. למרות שזו קלישאה כבר, התוודעתי לגלות שאני זה שיוצר את מה שיקרה סביבי בצורה הכי אמיתית, והבנתי שזה לא שייך למקום הגיאוגרפי שלי."

 

מלכה ולהקתו החיים במושב מאפשרים לי צילום הראל דדון 2
יובל מלכה ולהקתו החיים במושב מאפשרים לי צילום הראל דדון

 

אז מה היה החותם הסופי שסגר סופית את ההחלטה?

"נכון שבתל אביב כביכול יש יותר הזדמנויות אבל המחיר ששילמתי היה כבד מדי. לא הרגשתי שייך למנטליות ולחוקים של העיר, לפוליטיקה של המוזיקאים שם ושל בעלי המועדונים. ויותר מהכל הרגשתי רחוק מהבית. כל זה השפיע על הביטחון שלי כמוזיקאי ובסופו של דבר הבנתי שאני יכול לעשות את המוזיקה שלי גם מהבית – ועל הדרך לא להפסיד ארוחות שישי אצל אמא."

 

"צא מדעתך"

הסינגל האחרון של מלכה ולהקתו נקרא "צא מדעתך" ומציג מראה מול דור ה-Y, העסוק במסכות ופילטרים שהחברה מצפה ממנו ללבוש בכל רגע. "כולנו רוצים לחזור להיות ילדים, חסרי ביקורת עצמית שמסרסת אותנו," הוא מסביר. "כל כך קשה להיחשף ולהראות את החולשות שלנו לכולם כשאנחנו צריכים להיות 'חזקים, יפים ונכונים' אך ברגע שאנחנו מרשים לעצמינו לחזור לאותנטיות שלנו ולהיות ילדים, אז רואים את היופי המיוחד של כל אחד ואחת מאיתנו."

 

עד כמה החיים בשאר ישוב משפיעים על הכתיבה והיצירה בכלל (לעומת התקופה בה גרת בתא)?

"בתל אביב הייתי מחפש להיות נאהב וכתבתי מתוך המקום הזה. זאת הייתה טעות חשובה ומלמדת, שהיום אני מבין אותה ומריח אותה מקילומטרים אצל מוזיקאים אחרים. החיים במושב מאפשרים לי לעשות מה שבא לי, כי הרצון להצליח כמו בתל אביב לא דחוף לי יותר, הייתי אומר שזה אפילו עשה לי נזק. היום בא לי לזהות רגע מושלם בנגינה ובכתיבה ובפשוט לתעד אותו, להקליט אותו בצורה הטובה ביותר ולהופיע בכל מקום שמכבד אותי כיוצר ונותן לי במה. בקיצור, עושה מוזיקה כי זה מה שמדליק אותי ולא מחפש להיות שלמה ארצי. גם 100 איש בהופעה פעם בחודש זה אחלה. העיקר שכל הופעה תהיה קרחנה והקהל יחזור הביתה מבסוט."

 


יובל מלכה: "נכון שבת"א כביכול יש יותר הזדמנויות אבל המחיר ששילמתי היה כבד מדי. לא הרגשתי שייך למנטליות ולחוקי העיר, לפוליטיקה של המוזיקאים שם ושל בעלי המועדונים. ויותר מהכל הרגשתי רחוק מהבית. כל זה השפיע על הביטחון שלי כמוזיקאי ובסופו של דבר הבנתי שאני יכול לעשות את המוזיקה שלי גם מהבית – ועל הדרך לא להפסיד ארוחות שישי אצל אמא"


מה אתה אומר לאנשים שטוענים מלכה והנסיכים בעצם עושים פרודיה?

"אני אגיד להם תודה, אבל אז אשמיע להם עוד גוון שאנחנו עושים, ואז אולי הם יתחברו אלינו מעוד מקום. מבחינתי, השירים שלי נכתבים מתוך שני מקומות: הראשון – לצחוק על עצמי, על העולם ועל המוזיקה. כי ככה גדלתי וככה אני מתמודד עם השיט של החיים בצורה הכי טובה. למשל 'אבא יממן' זה שיר שהייתי חייב לכתוב על חוויה שהייתה לי עם מישהי שפגעה בי – וזאת היתה דרך מצחיקה להציג את זה. המקום השני הוא הטיפול הפסיכולוגי הכי טוב שאני יכול להעביר את עצמי. בשירים כמו 'צא מדעתך, 'תהילה' ועוד… יש שם מנטרות שעד עכשיו אני אומר לעצמי בכדי לחיות בטוב."

איך התבשל התהליך העבודה על אלבום הבכורה?

"האלבום הראשון הופק יחד עם רן לוי, שהוא מוזיקאי בחסד ודמות שמאוד השפיע עלי בעקבות האלבום הבתולי הזה. אני זוכר בעיקר עבודה בבקרים. שנינו היינו מאוד עסוקים בדברים אחרים ועבדנו בשעות הבוקר המוקדמות, שזה הכי לא רוקנרול והכי בורגני שיש. שבע בבוקר, הוא דופק לי בדלת, שותים קפה ואוכלים חביתה ואז אנחנו מתיישבים לעבוד. זה הרוקנרול החדש – פוקוס!"

 

איך חושפים את החומרים לקהל בתקופה שבה אין כלל הופעות?

"האמת שרק דרך הרשת, זו הפלטפורמה היחידה שנשארה למוזיקאים כמוני והיא מדהימה. מי שרוצה לשמוע אותנו יודע איפה למצוא ומי שלא יודע או לא מכיר – אז שיחפש קצת…

"יש לי תחושה שאחרי התקופה הזאת תהיה תקופה מעולה למוזיקאים. הקהל יהיה צמא לתרבות ולהופעות ויהיו יותר במות מתמיד גם לקטנים וגם לגדולים."

 

מי היוצרים שהיוו השראה למוזיקה שלך?

"טיפקס, הדורבנים, הדג נחש, מרסדס בנד, דודו טסה ובעולם גדלתי על הקלאסיקות של זפלין, ביטלס, פינק פלויד, הנדריקס ועוד אין סוף."

 

מה קורה בימים אלו עם הלהקה?

"אנחנו בדיוק עובדים על אלבום חדש עם נגנים חדשים: רמי ורד על הבס שהוא מוזיקאי ענק בעייני – מאוד מגוון מבחינת הנגינה והחשיבה היצירתית שלו. על התופים שחף כהן, שמביא אנרגיה מטורפת על הבמה וסאונד תופים שאי אפשר להישאר אדיש אליו. אליהם מצטרף המפיק יקיר בן טוב שעובד עם טונה ועוד אינספור אומנים בארץ. אני מאמין שמפיק טוב יודע להיות הצינור הנכון כדי להפיק מכל מוזיקאי את הכי טוב, אפילו שהם לא מסונכרנים בסגנון מוזיקלי. מקווה שבעוד שלושה חודשים יהיה כבר משהו לשחרר לאוויר ומתרגש מזה כמו ילדה עם קוקיות."

צילום תמונה ראשית | הראל דדון

תגובה אחת

  1. יוצר ענק ומוכשר בטירוף ! לא ברור לי איך הוא לא בפלייליסט של גלגלצ .תעודת עניות שלהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן