יבול שיא
הרפת והחלב
פארק הצבאים דני בר

טיול בואכה ירושלים ומלון יהודה

4 דק' קריאה

שיתוף:

טיול לירושלים של פינוק בדרום העיר ולא במרכז המתוייר כל כך * אירוח מפנק בספא Y ובסוויטה של מלון יהודה ביום שמש חורפי, עם טבע בלב עיר הקודש, כולל את עמק הצבאים ואת אקווריום ישראל * סיום טיול ירושלמי בעין חמד ועין ראפה עם טעימות וטבע של מעיינות האזור * חלק א'

מלון יהודה 

הוזמנו למלון יהודה שנמצא בדרום העיר על גבעת משואה, וקרוב למספר אתרים שווים אבל פחות מתויירים ע"י המטייל הישראלי או תיירים שמגיעים לעיר העתיקה ולמרכז הסואן של הבירה. מלון יהודה, ששמו ניתן לו על שם תנועת יהודה הצעיר – תנועת הנוער של נשות הדסה, שהיו בעבר בעלי המקום. המלון רחב הידיים, מתפרש על פני שטח גדול של 12 דונם עם גינה, בריכת שחייה, חדר כושר, ספא רחב ידיים ושטחים ציבוריים, והוא כולל כ-129 חדרים ומספר סוויטות משודרגות. 

הגענו למלון לקבל את חדר הדה-לקס שלנו בקומה החמישית, שצופה לעבר עמק ירוק, מעין ריאה ירוקה שעדיין קיימת בבירה שנבנית בכל מקום ובכל עת. החדר מאובזר כמיטב המלונות, עם מרפסת שמש גדולה ושקטה, הצופה על השטחים הירוקים של המלון והעמק שמעבר לו. אחרי התארגנות קצרה ירדנו לקומת הספא Spa Y.   

Y ספא 

בתכנון הספא, המעוצב בהשראת תורת הזן, הושקעה מחשבה רבה, כך שיביא לידי ביטוי את החוויה ההוליסטית והמיוחדת שמצפה לאורחים. מבואה גדולה ומרשימה מקבלת את פני הבאים ומכניסה אותנו לאווירה. לאחר שעברנו לחלוקים ונעלי בית לבנים, המשכנו לחדר הטיפול הזוגי, שבו חיכו לנו מסאג'יסט ומסאג'יסטית חביבים, שבשקט והתמדה פרקו את המתחים והשרירים שנצברו בשרירי הגפיים והגב בתקופה האחרונה ולקראת רוגע ושקט שמצפים לנו היום (כך חשבנו). 

לאחר תום הטיפול, ויתרנו על הרחצה בז'קוזי הפרטי שבפינת החדר, וגם על הסאונה רטובה או אולי הסאונה היבשה ועברנו לחדר מנוחה מרווח ונעים, עם מזנון פירות טריים ויבשים, קפה או תה ועוגיות. אחרי התרגעות בחדר עברנו למלתחות להתלבש ומשם חזרה לחדרינו בקומה העליונה. הספא סגור בשבת. הזמנות (גם למי שלא אורחי המלון) בטל': 02-6322906.

spa Y במלון יהודה
spa Y במלון יהודה

פארק עמק הצבאים 

בשעות אחה"צ המאוחרות יצאנו לפארק עמק הצבאים, שהוקם בעקבות מאבק ציבורי של תושבי ירושלים וגופים ציבוריים ובראשם החברה להגנת הטבע. המאבק בתוכנית הבנייה, שאיימה לפגוע באחד מאתרי הטבע החשובים בירושלים, הצליח לשמור על ואדי צבי, הוא עמק הצבאים. בעקבות הצלחת המאבק פורסמה תכנית מתאר לפארק טבע עירוני ייחודי, שעוסק בשימור וטיפוח ערכי טבע בשטח ציבורי פתוח ומזמין לרווחת תושבים ומבקרים וללא דמי כניסה. 

בהמלצתו של עמיר בלבן מהחברה להגנת הטבע, שאמונה על הטיפול בשמורה, הגענו לעת ערב לקראת השקיעה וסגירת האתר למבקרים. מיד איך שנכנסנו למתחם השמורה, שהיה כבר כמעט ריק ממבקרים, נראו משפחות של צבאים שמדלגים מאזור אחד לפינה אחרת במרחבי הפארק, תוך דילוגים חינניים כשהם שומרים מרחק בטוח מהמבקרים ומאיתנו. 

המשכנו להסתובב בעמק הצבאים וניכרות בו עבודות והשקעות שיהפכו את המקום לנגיש יותר לכל גיל ולכל מגבלה. פינות חמד חדשות יפתחו ויש למה לצפות.  

פרטים ושעות פתיחה באתר: עמק הצבאים – פארק טבע עירוני (gazelle-valley.com)  

ארוחת ערב 

לעת ערב, פנינו לחדר האוכל והתברר שבאותו יום לא הוגשה ארוחת ערב בחדר האוכל והופנינו לאכול במסעדה שנמצאת בקומה הרביעית. הזמנו כריך סלמון מעושן (48 ש"ח) – סלמון מעושן, טפנד זיתים שחורים, גבינת שמנת, עגבנייה, במל ירוק וסגול בג'בטה איטלקית וגם סלט עיזים (50 ש"ח) – מבחר עלי חסה ועלי בייבי, עגבניות שרי, פלפל אדום קלוי מתובל בוינגרט בלסמי, לימונים ושמן זית, בליווי פרוסות גבינת עיזים. שתי מנות גדולות ועסיסיות שהיו ארוחת ערב טובה ובריאה. 

מחנה יהודה חוגג בלילה 

החלטנו ללכת גם הפעם לשוק מחנה יהודה, אבל דווקא בשעות הלילה הפחות מוכרות למבקרים בירושלים. אחרי עשרות פעמים שביקרנו בשעות היום בשוק שמוערך יתר על המידה מבחינתי, ויש לומר את האמת, כבר נמאס ממנו, החלטנו לראות את השוק ביום חמישי בלילה. כבר בכניסה לרחוב אגריפס הורגשה ההמולה והנהירה לשוק בין אם זה כלי רכב ובין אם אלה הולכי רגל. 

אחרי שהתארגנו עם חניה הלכנו לבית מאפה מרציפן שהפך לשם דבר בזכות הרוגלך שלו. האמנם מצדיק את המוניטין? לדעתי, ממש לא שווה לטרוח. נכנסנו לשוק שרוב הבסטות של ירקות ופירות היו סגורות או לקראת סגירה, ואילו כל המסעדות, מזללות, פאבים ובתי אוכל, המו בשותים וסועדים, כאשר בכל קטע רחוב היה DJ רועש ושמחת הנוכחים ניכרה בשירה, ריקוד או שתיה בישיבה או עמידה.  

שיטוט בסמטאות השוק התוסס בין מוסיקה בסגנון אחד ואחרת, בין דוכני מתוקים מזרחיים או חלווה וסופגניות הוא חוויה מרנינה אבל מומלץ להגיע רעבים כי אנחנו לא יכולנו לטעום מכל הפיתויים שהיו סביבנו, וטוב שכך. 

בוקר טוב יהודה 

לאחר ההשכמה המאוחרת, לשמש המחממת את מרפסת השמש שלנו, ירדנו לחדר האוכל השופע כל טוב. בפינה הכין טבח מצוות המלון, את הביצה שכל אחד אוהב על פי דרכו. בר סלטים עשיר מכל טוב כמו במיטב המלונות בישראל, היה פצצת אנרגיה להתחיל את היום החדש שלפנינו. 

בתום ארוחת הבוקר התארגנו ליציאה ועזבנו את מלון יהודה המפנק, לאתר ביקור נוסף שנמצא רק מעבר לפינה של המלון – אקווריום ישראל הסמוך לגן החיות התנכי. 

מלון יהודה, רך חיים ע. קוליץ, ירושלים. פרטים והזמנות בקישור… ובטל': 02-6322777 

אקווריום ישראל

אקווריום ישראל בירושלים
אקווריום ישראל בירושלים

הביקור הראשון הבוקר הוא באקווריום ישראל, שעוסק בשימור בתי הגידול והסביבה הימית בישראל, נושא המהווה את האתגר העכשווי של שמירת הטבע בישראל. האקווריום שנפתח לפני כ-5 שנים צמוד לגן החיות התנכ"י ועל פני שטח של 6.5 דונם, מציג את בעלי החיים הימיים תוך שימת דגש על בתי הגידול הימיים בישראל – הים התיכון, ים סוף, הכינרת וים המלח. במקום שמים דגש על הצורך הדחוף והמיידי בשימור הסביבה הימית בישראל, כי בתי הגידול, הדגים, אלמוגים ושאר יצורי הים נתונים לאיומים אקולוגיים רבים ללא הרף ויום יום כמו החשש מזיהום הים והחוף, דייג יתר, תיירים ונופשים מזהמים, שטחי מסחר, מתקני התפלה וגם קידוחי גז ונפט. 

דני בר טיולים וסגנון חיים www.danybar.co.il מדריך, יועץ ומתכנן טיולים בארץ ובחו"ל. פרטים באתר https://www.danybar.co.il/trip_planning/ או בפייסבוק https://www.facebook.com/DanysBarTravelWineAndDine

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן