יבול שיא
הרפת והחלב
שיר אור גורדון יוגה צילום שרה שלם

יוגה, מרחב, התבוננות

4 דק' קריאה

שיתוף:

שיר אור גורדון ממושב בית זית, מדריכת יוגה ומטפלת גוף נפש, מספרת על הרצון לפתוח מרחב תרגול יוגי רוחני.

אומרים שהתרגיל הכי קשה בתרגול יוגה הוא להניח את המזרן על הרצפה. וכן, להתחיל להגמיש את הגוף, למתוח ולחזק אותו – זה דבר שדורש סבלנות ותשומת לב. אבל עם מדריכת היוגה ומטפלת גוף נפש – שיר אור גורדון, הדברים נראים אחרת, גמישים יותר. מי שמחפש להקשיב לגופו, לתרגל יוגה ממקום של מנוחה ורק לאחר מכן עבודה על הגוף – יוכל להנות מתרגול עם שיר אור: מורה ליוגה שהפכה אימוני יוגה להרבה יותר נגישים,  קשובים, מחוברים ואפשריים.  

שיר אור גורדון ממושב בית זית, היא מדריכת יוגה ומטפלת גוף נפש שמחפשת להגשים חלום שהוא גם חזון – היא רוצה להקים מרחב אחד מכיל, תומך, מרפא ומעצים ומלא פעילויות מטיבות. שיר גדלה במדרשת שדה בוקר (כיום מדרשת בן גוריון) ותמיד הרגישה שיש לה מטרה, חזון כלשהו. בעבר התגוררה בבית אלטרנטיבי בחוות בודדים בנגב – מקום בו רצתה לספק טיפולי גוף נפש, שיעורי יוגה וריפוי משולב בצמחי מרפא ומגע – וכעת היא מתרכזת ביוזמה חדשה: יצירת מרחב אנושי מרפא שיש בו את כל מה שצריך כדי להעניק לגוף ולנפש את המרגוע הנחוץ להם .היא מכוונת למצוא מקום מתאים לכך בהרי ירושלים.  

כשעברה שיר אור מהדרום החם אל מגורים באוויר הצלול של הרי ירושלים (הרי יהודה), היא החלה ללמד יוגה לנשים, להריוניות וקבוצות מעורבות. כיום מעבירה שיר אור סדנאות יוגה בטבע ושיעורי יוגה בסטודיו ובחדרי כושר באזור ירושלים והסביבה, שם נפגשנו אני והיא לראשונה:  

"כולם ממש התחברו ליוגה ולתהליך שלי" היא מספרת לי על כוס תה חם בבית הקפה בו אנחנו נפגשות. "לימדתי קבוצות של נשים ונשים בהריון, מה שהיה חוויה מיוחדת. והתחלתי ללמד קבוצות מעורבות. אנשים מאד נהנים מכך. מי שהגיע קיבל נחת רוח והמון כלים בחיים. השיטה שלי מתמקדת ביוגה אינטגרטיבית המבוססת על האטה יוגה (המבוססת על תרגול קשוב ,נשימה עמוקה וקצב רגוע ומספקת דרכים שונות להגיע לחיבור וריפוי, ומתורגלת דרך הגוף עם מיקוד בנשימה ובמחשבה). זאת יוגה יותר איטית ורכה, מרפאה, קשובה , פנימית ומכוונת לדייק עם הגוף, כל אחד ואחת עם עצמו/ה. לא מדובר בתנוחות שצריך להגיע אליהן כדי להשוויץ ש"הנה אני יכול/ה כמו המורה" אלא בתנועות שמטיבות עם הגוף, מחזקות את הגוף, מפתחות אותו ומספקות חוזק ויציבות. יש תרגולי נשימה שמעודדים  רוגע, ריכוז, ומדיטציה. המדיטציה היא כלי מדהים לחיים מאוזנים. מדיטציה מייצרת נפש יותר רגועה ויכולת להתבוננות בחיים עם פרספקטיבה שעוזרת לנו לשמור על עצמינו תוך כדי כל סערות החיים."  

חיפוש אחר מרחב יוגה שיש בו הכול… 

שיר אור היא מדריכת יוגה עם ניסיון רב. היא לימדה יוגה במדרשת בן גוריון, בשיזף  ובמקומות נוספים בדרום הארץ שם העבירה סדנאות ושיעורי יוגה לאנשים במגוון גילים ובמגוון מקומות יפיפיים בטבע הבראשיתי של המדבר. בין היתר הדריכה משפחות, קבוצות חברים, סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון,  סטודנטים לתואר שני מסמינר הקיבוצים, רופאים  בכירים מבתי חולים ועוד.  

בתרגול, היא משלבת יוגה עם חיבור לנשיות, וגם מארגנת מעגלי נשים ומלווה נשים בתהליכים שונים , כמו בזמן הריון וגם בחיי השגרה. שיר אור הינה גם מטפלת הוליסטית מוסמכת במקצועה משנת 2001 וטיפלה ועזרה להמון אנשים ונשים בפרט. עם השנים חלמה על בניית בית אלטרנטיבי והקמת מרחב בו אנשים יוכלו לתרגל יוגה בסביבה טבעית ומכילה, שם היא רוצה גם לגדל צמחי מרפא ולרקוח תמציות ומשחות לגוף ולנפש.  

"היום אני מחפשת מקום פיזי שיהיה לבית חם  עם פיסת אדמה טובה  שיכיל את הרצון שלי לחבר בין תרגול יוגה שפתוח לכולם, לפעילויות המחברות בין גוף לנפש ,לרוח ולאדמה. החל ממעגלי נשים , מעגלי לידה, ועוד סוגי מעגלים וכן טיפולי גוף נפש וטיפולים הוליסטיים שמתאימים למגוון רחב של  נשים ואנשים וכמובן שתשמח גם לשיתופי פעולה."

שיר אור יוגה תמונות מדיטציה בבוסתן צילום שרה שלם
מדיטציה והתבוננות: שיר אור גורדון. אלבום פרטי

מתי התחלת לתרגל יוגה? 

"התחלתי לתרגל יוגה בגיל 15. הלכתי לשיעור יחד עם אימי שהזמינה אותי לשיעור בישוב בו גדלתי, מדרשת בן גוריון. אהבתי את התרגול הזה, והרגשתי חיבור לתרגול, אבל משהו בגוף עדיין לא הבין את זה. עם זאת משהו ברוח שלי ,בעולם הרוחני, משך אותי ללמוד ולהמשיך לתרגל ולהמשיך ללמוד. לאט לאט למדתי שיוגה ומדיטציה הם הכלים שלי בחיים שממש נותנים לי איזון גופני רגשי ומנטלי ומחברים אותי ליכולות רוחנית מופלאות ,מרפאות ומעצימות, וגם מייצרים את היכולת להתבונן בדברים שקורים לי ולא לרק היות מופעלת מהם. כשהייתי בהריון, שמתי לב שהיוגה עושה לי  ממש נעים בגוף, נהיה לי כיף בגוף, הרגשתי קלילה. הגוף שלי היה גמיש ויכולתי לשבת, לקום ולנוע ללא שום כאב. אמרתי "וואו! אני חייבת לחזק עוד נשים עם הכלי המדהים הזה." למדתי להיות מורה ליוגה. עשיתי זאת תוך כדי הריון ואחרי לידה בקורס של שנתיים. למדתי אצל מורתי האהובה ציפי נגב שהיא כבר סבתא ובפנסיה וממשיכה ללמד. היא אישה מעוררת השראה!" 

למה יוגה זה חשוב? ובמה שונה השיטה שלך?

"חשוב שאנשים יבינו שהיוגה שאני מלמדת זה לא רק רצף של תנועות או תנוחות. זאת ממש מהות שאנו בונים בתוכנו. לקבל את היכולת לנשום עמוק, להיות יצבים, למצוא את האיזונים בנפש ובגוף, גם תוך כדי מאורעות החיים ולהמשיך עם המרכז הזה. לחזק את המרכז ואת היציבות שלנו גם בתוך עולם קצת משוגע שפועל בקצב היסטרי. בשיטה שאני מעבירה לומדים להוריד הילוך, להתחבר אל עצמינו לנשום עמוק ונכון, לחשוב מחשבות יותר בהירות, לאכול באופן יותר מאוזן ,כשכל ההתנהלות שלנו עם עצמינו מתחילה להיות יותר קשובה, יותר מאוזנת ושלווה כשהמטרה היא איזון ורוגע."  

מקום אחד, גוף אחד 

רבים מאיתנו מתרגלים יוגה וכמעט כולם יודעים מה טיבו של אימון כזה. רבים אולי מחפשים מרחב נעים לתרגל בו יוגה, ויש לא מעט כאלה. אבל האם הייתם מצטרפים אל 'וואן שופ סטופ' שבו אפשר לתרגל יוגה, להנות מחוגי העצמה ורוחניות, להתחבר לתודעה ולהנות מטיפולי גוף נפש? בחזון של שיר אור, היא רואה מקום שיש בו את כל מה שצריך כדי "להחנות" את הגוף, להטעין אותו ואת הנפש, לחבר את הגוף לאנרגיה המצויה בו וגם למצוא את השקט בתוכינו:  

"אני רוצה ליצור מקום בטוח  מרפא ומעצים לגוף, לנפש ולרוח שמשלב תרגול יוגה בשיה הקשבה לגוף (ולא דרך כאסח) בשילוב טיפולי גוף נפש רוח, מעגלי נשים, התחברות לרחם ולגוף. המרחב יהיה לעיתים פתוח לכולם ולעיתים נשי במיוחד. אני יודעת שנשים מכול המגזרים והגילאים מחפשות את המקום השבועי או אפילו היומיומי בו הן יוכלו להשתחרר מכול מה שמלווה אותן: סטרס, כאבים, טלפונים, מדיה, עבודה …- ופשוט למצוא מקום להרפות ולהטעין את גופן ונפשן."  

המרחב ששיר אור מעוניינת ליצור יכיל שיעורי יוגה בשיטה שלמדה ופיתחה. שיר מאמינה שהמקום עם הזמן יתרחב והיא תוכל ליצור בתוכו: סדנאות ושיעורי יוגה ומדיטציה, מעגלי נשים, טיפולי גוף נפש, ומקום אליו יוכלו להגיע אנשים מהאזור כדי להנות ממגוון חוגי העשרה רוחניים. היא גם תשמח למצוא מקום למגורים המשלב סטודיו, אז אם יש לכם, הקוראים, רעיונות, "היא תשמח לשמוע ממכם, גם בנוגע למקום וגם על שיתופי פעולה" היא מסכמת.  

כדי להכיר את שיר אור, אפשר וכדאי לדבר איתה, להזמין אותה להעביר לכם סדנאות יוגה , לבוא אליה לטיפול הוליסטי מרגיע ומטעין ולמרות שהיא לא נמצאת הרבה במדיה ניתן גם להציץ בעמודי הפייסבוק שלה:  

https://www.facebook.com/shere.gordon

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן