יבול שיא
הרפת והחלב
רני בסטודיו. לבחור מציאות בגרסה שנכונה וטובה עבורי 1

לכל סיום יש התחלה חדשה

5 דק' קריאה

שיתוף:

כבני אדם החיים מזמנים לנו הפתעות – לעתים נעימות ולעתים טרגדיות נוראיות – וזה תלוי בנו איך אנחנו מתמודדים איתן * לפני כ-17 שנה חוותה רני כספי-סבח אסון גדול: שני הוריה של רני, ליאורה וניר, נהרגו בתאונת אופנוע * היום רני, מבורגתה, בעלת מותג התכשיטים והסטודיו "RENE – יוצרת עבורך",  מעבירה סדנאות יצירה, מדריכה ומרצה על חשיבה חיובית

אם יש משהו אחד שרני כספי-סבח ממושב בורגתה מקפידה לעשות בשנים האחרונות זה לומר "כן". היא אומרת כן להצעות המגיעות אליה להכין תכשיטים ולהצעות להנחיית מפגשים וסדנאות, אבל זה בעצם הרבה מעבר לכך. היא בוחרת, כל יום מחדש, לומר "כן" לחיים – ובסדנאות שלה מעודדת אנשים לדבר זה עם זה בפתיחות, לומר את האהבה שלהם זה לזה במילים כי החיים, כמו שהיא למדה על בשרה, יכולים להיגמר בכל רגע ובאופן מפתיע.  

לפני כ-17 שנה, בהיותה בת 25, נהרגו שני הוריה של רני, ליאורה וניר, בתאונת אופנוע. הוריה, כך היא מספרת עליהם, היו זוג אוהבים שנהנה לטרוף את החיים ולחיות אותם במלואם. הם גידלו את אחיה, אחותה ואותה בבית מלא בפתיחות ואהבה וברגע אחד נגדעו חייהם: "אחת מהסיבות, לדעתי זה כנראה תת מודע שהתעורר מאוחר, שחשוב לי להגיד את הדברים כאן ועכשיו זה פשוט, כי אני יודעת מניסיון שהחיים יכולים להיגמר ברגע, ואני חושבת שזו הדרך שאני מינפתי את העובדה שההורים שלי נהרגו." 

ועוד היא מוסיפה: "בגלל שאני יודעת כמה חשוב לשתף וכמה חשוב לשמור על פתיחות, זאת הסיבה שאני עוסקת בזה. כי יש אנשים שלא אומרים את זה, שלא עוצרים להגיד מה הם אוהבים אצל השני." 

כיום, רני היא בעלת מותג התכשיטים והסטודיו "RENE – יוצרת בשבילך". בסטודיו שלה, שממוקם גם הוא במושב בורגתה, היא יוצרת תכשיטים וגם מעבירה סדנאות, שמעבר להכנת תכשיט אישי גם מעניקות ערך מוסף למי שעוברות אותן. עם זאת, רני לא תמיד עסקה ביצירה והדרך שבה הגיעה לעסוק בתכשיטנות היא עוד דוגמא לבחירה העמוקה שלה לומר "כן" למה שהחיים מזמנים לה.  

רני כספי סבח. צילום רוני ספיבק 1
רני כספי סבח. צילום: רוני ספיבק 

מתחביב לפרנסה 

עד לפני כ-5 שנים ניהלה רני לשכת מנכ"ל בחברה גדולה שמנתה 5000 עובדים והיתה פרוסה מדרום הארץ ועד צפונה. ללא סיוע של עוזרות סמנכ"לים נוספות היא ניהלה את כל צמרת החברה והיתה אחראית גם על מזכירות החברה שהיו מוצבות בנקודות שונות ברחבי הארץ. במהלך יום כיף שארגנה לצוות המזכירות היא לקחה את כולן לסדנת תכשיטים כלשהי במהלכה, היא מספרת, תפסה את תשומת ליבה תמונה של שרשרת: "מצאתי באינטרנט מישהי שעושה סדנאות והיתה שם תמונה שתפסה לי את העין, תמונה בקטלוג שלה, של שרשרת ופשוט יצא לי משפט משומקום, אין לי מושג מאיפה זה הגיע כי הידיים האלה, בתור ילדה, מעולם לא עסקתי ביצירה, והמשפט שיצא לי היה 'יו, בא לי חוג תכשיטים'. ככה פתאום ואני גם לא בן אדם של תכשיטים."

מיד לאחר מכן היא התחילה לחפש איפה היא יכולה ללמוד תכשיטנות ומצאה מורה לא רחוק ממקום מגוריה.   

היא נרשמה במקום והתחילה ללכת ללימודים פעם בשבוע: "מאחת שכל מה שמעניין אותה זה עבודה, בית, ילדים – פתאום היה לי חוג משלי פעם בשבוע ואני כאילו מרחפת על ענן מרוב הנאה. כל פעם הייתי מגיעה עם רעיון והיא היתה מלמדת אותי איך לעשות את זה. לא לימודים תיאורטיים, אני מביאה רעיון והיא מלמדת אותי טכניקה." 

לאט לאט חברות בעבודה החלו לבקש מרני שתכין גם להן תכשיטים. בהתחלה היא סירבה באמירה כי הכנת התכשיטים זה רק תחביב. עם זאת, אחרי זמן מה, האצבעות של כספי-סבח החלו לדגדג. היא נסעה עם מורתה לתכשיטנות לקנות חומרי גלם והחלה לשבת כל ערב, לפעמים עד השעות הקטנות של הלילה, להכין תכשיטים.  

תמונות מהסטודיו של רני
תמונות מהסטודיו של רני. מימין: הוריה של רני – ליאורה וניר ז"ל 

פשוט להגיד כן 

מפה לשם, העניינים התחילו להתגלגל במהרה. חברות לעבודה ושכנות הציעו לה לארגן מכירה של התכשיטים שהיא יוצרת והיא, כאמור, אמרה גם לרעיון הזה "כן". אחר כך, במושב שלה הציעו לה לעשות דוכן לקראת החגים והיא, שוב, אמרה "כן": "כל דבר אמרתי כן. פה, בעמק חפר, עושים כל שנה פסטיבל 'גשרים בנחל' ואמרו לי בואי תשימי דוכן, אמרתי 'כן'. וזה לא בהכרח אופייני לי, אני מזל שור, אוהבת לחקור כל דבר לפני שמחליטה ועם התכשיטים משהו השתנה." 

בתחילה הקימה רני את עסק התכשיטנות במקביל למשרתה המלאה כמנהלת לשכת המנכ"ל. היא מעידה על עצמה שהיה לה אז צורך בביטחון שמביאה איתה משרה קבועה עם משכורת מסודרת. הדבר השתנה כאשר העומס בעבודתה השכירה הפך להיות גדול מנשוא: "בסוכות לפני חמש שנים העומס כבר הפך להיות פסיכי. אנשים בכו במסדרונות מרוב עומס ואני, אם יש לי קו אדום, זה שאם אני מגיעה למצב של בכי ושלא טוב לי במקום עבודה אז שלום – והגעתי למצב הזה שאני בוכה. אמרתי לדודו, בעלי, שזה כבר לא שפוי ודודו תמך בי אבל לא עשיתי את הצעד. ורגע לפני סוכות המנכ"ל עצמו, שראה שהתנקז אצלי עומס מטורף אמר לי 'רני, או שאת משפרת תפוקות או שנפרד כידידים'… איכשהו, בגלל התכשיטים ידעתי שיהיה בסדר אבל לא ידעתי עוד שאהיה עצמאית. עזבתי כי ידעתי שזה לא שפוי להישאר שם." 

חודש אחרי שעזבה את העבודה היא קיבלה הצעה להעביר סדנה. ללא הכנה מוקדמת, ומבלי שהעבירה קודם סדנאות, אמרה רני גם להצעה הזאת "כן". מאז מעבירה רני סדנאות בכל פורמט והרכב – סדנאות לנשים, סדנאות לאימהות ובנות, מסיבות יום הולדת, מסיבת רווקות, סדנאות לפני חתונה ועוד. מלבד סדנאות תכשיטנות, כספי-סבח מעבירה גם סדנאות של חשיבה חיובית, איך מכניסים חשיבה חיובית לחיים ובעזרת תליונים שמכינים בסדנה מטמיעים את החשיבה החיובית ביומיום.  

הסטודיו של רני כספי סבח
סטודיו "RENE – יוצרת עבורך" של רני כספי-סבח

אימון תודעתי 

תהליך נוסף וייחודי אותו מעבירה רני במפגש אישי עם אנשים המגיעים אליה לסטודיו הוא תהליך של אימון תודעתי. תהליך הנולד בהשראת לוח הנצחה שהכינה לכבוד הוריה: "יש לי חדר עבודה ובמהלך הקורונה ידעתי שאני רוצה לעשות שם משהו שקשור באמא ואבא. פיתחתי שם קיר עם קולאז' של תמונות שלהם ואני תמיד אומרת שזה לא קיר זיכרון אלא קיר הנצחה ממש של החיים, של אנשים שממש חיו את החיים… יצרתי שם ממש תהליך שמשלב חומרי גלם, בזכות זה שהבנתי כמה עוצמה יש לחומרי גלם להוציא מאיתנו דברים ישר מהבטן שלנו." 

בתהליך עצמו מזמינה רני את מי שאיתה לזהות מהו החור השחור שהולך איתה בחיים – לפעמים זה אובדן ולפעמים טראומה, ולפעמים קושי אישי אחר שעוצר אותנו בחיים – ואיך אותה אישה אומרת "כן" מחדש לחיים: "מבחינתי באמת מה שהיה לי אחרי התאונה של ההורים שלי זה חור שחור בבטן. ולכל אחד יש איזשהו חור… ואז יש פה תהליך שאני מעבירה בעזרת חמש שאלות שאני מנחה את מי שמגיעה לפה. לכל שאלה היא צריכה לבחור חומר גלם. היא עוברת פה תהליך מ'חור שיש לה בבטן', להבנה מה עושה לה טוב ואיך היא אומרת כן לחיים ועוברת למצב שהבטן שלה צבעונית ומלאה, ויוצאת מפה עם הבטחה לעצמה של משהו שהיא הולכת לעשות אחרת, ממש בקטע של FAKE IT UNTILL YOU MAKE IT." רני מספרת כי נשים שעברו איתה את התהליך הזה מעידות על השינוי לטובה שהוא הביא לחייהן.  

מאז שהפכה לעצמאית, מספרת רני, היא בהתפתחות מתמדת. בשנים האלו, מלבד עסק התכשיטנות, היא גם עוסקת בכתיבת תוכן וגם מנהלת קהילה של נשים עצמאיות בעמק חפר. בכלל, מאז שאמרה לעצמה "כן" לרצון להכין תכשיטים דברים רבים פשוט נולדים מתוכה וזורמים אל חייה בקלות. היא כותבת באופן קבוע פוסטים מעוררי השראה בדף הפייסבוק שלה, מעבירה סדנאות תוכן ועוד: "מבחינתי זו לידה מחדש, כל ההתפתחות הזאת, וזה אגב גם השם של העסק. RENE זה מהמילה רנסנס שזה להיוולד מחדש. וגם ההורים של דודו, שהם דוברי לדינו, קוראים לי רנה. אני בהתפתחות מתמדת ונהנית מכל רגע."

תעשי רק מה שאת אוהבת. רני כספי סבח צילום רוני ספיבק
תעשי רק מה שאת אוהבת. רני כספי סבח. צילום: רוני ספיבק 

המסר שחשוב לרני להפיץ הוא: "שכל אחד פשוט יעשה בחיים שלו מה שעושה לו טוב, שלא יחכה לפנסיה או לרגע הנכון שיגיע, כי אי אפשר לדעת מה יקרה מחר ואם זה מה שעושה לנו טוב כרגע אז זה הזמן לטרוף את החיים כאן ועכשיו." 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן