יבול שיא
הרפת והחלב
אות שומר החקלאות הישראלית

"מבצע שורשים" ממשיך בבני המושבים

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

ט"ו בשבט בבני המושבים – חניכי התנועה נוטעים עצים – ומוקירים את החקלאים

"מבצע שורשים" ממשיך בבני המושבים: מעל 2,000 עצים חולקו, מעל 100 חקלאים יקבלו את "אות שומר החקלאות הישראלית" – חניכי ומדריכי בני המושבים מציינים ביחד את ט"ו בשבט במפגש קהילתי גדול ורחב.

רצינו להתמקד השבוע באחד הסיפורים היפים שנחשפנו אליהם – במושב חוסן, שבמועצה האזורית מעלה יוסף. בהובלת חיה עצמון, המד"בית ועומר שילה, הגרעינר, נפגשו חניכי הקן עם רימונה אוחיון, מהחקלאיות הוותיקות של הישוב, שכבר מ-1977 פועלת בו. חיה סיפרה לנו שאחראי הנוי של הישוב לא הסכים לנטוע בראשון, וביקש לדחות כדי שהשתילים הצעירים לא יקפאו. אבל המפגש עם רימונה – התקיים כמתוכנן.

"המפגש היה מאוד מרגש. לא ציפיתי להוקרה כזו. אנחנו עושים את העבודה החקלאית, עושים מה שצריך. הילדים בישוב מכירים אותי מהמאפייה. אבל הם לא יודעים שבמקור – זה היה בית גידול לפטריות. אני עובדת קשה כדי לשמור על העצים והצמחים במושב, על סביבה ירוקה ונעימה וכמובן גם בלול. הייתי מטפלת של ההורים שלהם, אצל חלקם – אפילו של הסבים," מספרת לנו רימונה.

"כיף להעביר את הסיפור ואת מורשת החקלאות הלאה. אני מהדור השני שהגיע לחוסן. גידלנו הרבה – לא הכל הצליח, החל מפרחים ועד דירי עזים. מבחינתי, לשמור על הטבע, לשמור על העצים ולהמשיך את מורשת החקלאות – זה ערך עליון. כשסללו בקרבת הישובים כבישים במחיר של עקירת עצים, אני עצרתי את זה בגופי. חיה המד"בית וכל החבר'ה של בני המושבים עושים פה עבודה מדהימה. כיף לראות את זה, כיף שיש קשר בין הוותיקים לצעירים. כשהישוב כל הזמן קולט, מתפתח, נפגש – קורים דברים טובים. טוב שיש את בני המושבים," רימונה מוסיפה.

בבני המושבים ערכו לאורך כל השבוע צפויות פעילויות רבות, כחלק מהמבצע – והבטיחו לשתף בעמוד הפייסבוק בתמונות ובסרטונים השונים.

"מבצע שורשים" ממשיך בבני המושבים: בהצלחה בנטיעות!

מחקרים חדשים בתחום האבוקדו הוצגו בכנס מקצועי בגליל המערבי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן