יבול שיא
הרפת והחלב
המאבק מנחת הבונים שדה תעופה ארצי

המאבק נגד הפיכת מנחת הבונים לשדה תעופה ארצי

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

בחודש הבא צפויה הולנת"ע (הועדה לנושאים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה) לקיים דיון בנושא הצעת מיקומים לאתרי תעופה ברחבי הארץ. ברשימת 22 המקומות המוצעים נמצא גם מנחת הבונים. לקראת הדיון שיגרו 10 ראשי הרשויות באזור מכתב קריאה לעצירת הפיכת מנחת הבונים לשדה תעופה ארצי. על המכתב חתומים הגר פרי יגור ראשת מועצת פרדס חנה כרכור, איתי וייסברג ראש המועצה בנימינה, זיו דשא ראש מועצת זיכרון יעקב, שייח מוראד עמאש ראש מועצת ג'סיר עזרקא, ד"ר גלית שאול ראשת מוא"ז עמק חפר, איציק חולבסקי ראש מוא"ז מגידו, אריה טל ראש העיר טירת הכרמל, אריה שרון ראש המועצה אלונה ורפיק חלבי ראש מועצת דלית אל כרמל.

ראש מועצה אזורית חוף הכרמל אסיף איזק, שמוביל את המאבק, פנה לתושבי האזור וקרא להם לחתום על עצומה נגד שינוי הסטטוס הקיים של מנחת הבונים והפיכתו לשדה תעופה ארצי. קרוב ל-3000 תושבים כבר חתמו על העצומה והמספרים עולים בכל יום. העצומה היא חלק מהעבודה הנעשית מול הולנת"ע, בדרישה להוציא את מנחת הבונים מרשימת 22 האתרים המוצעים בתכנית. זאת, בשל מיקומו בסמוך לשמורת טבע נדירה ולישובים שעלולים להיפגע מכך קשות.

ראש מועצה אזורית חוף הכרמל אסיף איזק: "מנחת הבונים לא יהפוך לשדה תעופה ארצי. לא במשמרת שלי. נוודא כי המנחת לא יהפוך לשדה תעופה ארצי. בחוף הבונים שמורת טבע נדירה וייחודית לישראל. אסור להרוס אותה."

סהר מזרחי קדם, חבר מועצת חוף הכרמל ותושב הבונים אמר: "תושבי חוף הכרמל עומדים לצדנו במאבק הזה ואנו ערוכים לפעול בכל דרך על מנת לעצור את המהלך."

מועצה אזורית חוף הכרמל קוראת לציבור להצטרף למאבק[

צלום | דודו ארדון

תגובה אחת

  1. כולם מתנגכדים להכל

    מהיכן אתם רוצים שימריאו טיסות פנים ארציות? התעופה הפנים ארצית צריכה מתקני בסיס. יותר הגיוני מאזורים חקלאיים מאשר עירוניים.
    כך גם הנגישות יכולה להיות משופרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן