יבול שיא
הרפת והחלב
נאור דנין

נאור דנין, מהמושב אלישיב, יוצא עם אלבום הבכורה – "תכליט"

3 דק' קריאה

שיתוף:

מזה עשר שנים מופיע נאור דנין, מהמושב אלישיב, ברחבי הארץ עם שירים מקוריים וסוחף אחריו קהל גדול ונאמן. עכשיו הוא יוצא עם אלבום הבכורה – "תכליט" שמו,  בהפקה מוסיקלית של יקיר בן טוב, ממנו יצאו כמה שירים שזכו להצלחה יפה ברדיו ואף עוררו סקרנות גדולה סביב נאור ואלבום הבכורה

 

לאחר 10 שנים בהן נאור דנין, מהמושב אלישיב, מופיע ברחבי הארץ עם שיריו וסוחף אחריו קהל גדול ונאמן, יוצא לאור אלבום הבכורה – "תכליט" שמו,  בהפקה מוסיקלית של יקיר בן טוב. מהאלבום יצאו כמה שירים שזכו להצלחה יפה ברדיו ואף עוררו סקרנות גדולה סביב נאור ואלבום הבכורה

הפעם הראשונה שעזב  נאור דנין את המושב היתה לאחר השירות הצבאי. "ידעתי שאני צריך במה להופיע בה אפילו שהיה לי אז רק שיר אחד," הוא נזכר, "אז הדרמתי לבד לאילת והתחלתי לעבוד במלונות פתאל כמלצר מזמר. שנאתי למלצר אבל הבנתי, שאם זה המחיר בשביל להשתפשף כל ערב על במה מול קהל, אשלם אותו באהבה.
"אחרי אילת המשכתי לטיול של כמה חודשים בדרום אמריקה. כשחזרתי הקלטתי סינגל נוסף שנקרא 'אל בולסון', והגשמתי חלום קטן כשדודו טסה הקליט בו גיטרות. מיד כשחזרתי עברתי לגור בתל אביב, כי חשבתי שבעיר הכל קורה, היה הרפתקני, הרבה מוסיקה, איבדתי ומצאתי את עצמי ואחרי שנתיים חזרתי שוב לפינה שלי במושב."

יש משהו שלא תוכל לשכוח מילדותך במושב?

"אני בעיקר זוכר את הטיולים עם סבא בפרדסים, על הכנף של הטרקטור או על ההגה אפילו שהייתי רק בן 12. זוכר גם שהיינו משחקים בחוץ מהרגע שהיינו חוזרים מבית הספר עד שמחשיך. –  גדלנו כל החברים ביחד, בלי חוגים כמעט ועד היום יש בנינו קשר עמוק וחזק. אני זוכר גם את ערבי שישי בבית הכנסת, את האקשן שתמיד היה שם וההתרגשות מספירת הכוכבים בצאת השבת."

אתה מתגעגע או רואה את עצמך חוזר לשם במקביל לקריירה?

"כרגע אני שוכר במושב שממול, גאולי תימן, אבל ברגע שיתאפשר לי כמובן שאחזור לאלישיב. זה הבית של הלב שלי. לא משנה מה יקרה עם הקריירה בהמשך, אני לא רואה את עצמי עוזב שוב ואם כבר לעזוב אז למושב אחר. עם השנים הבנתי שעיר מוציאה אותי מאיזון."

מדוע לקח לך 10 שנים עד לשיחרור אלבום הבכורה ומה קרה בדרך?

מהזווית שלי 10 שנים זה אפילו מרגיש מעט, כי קרו כל כך הרבה דברים בדרך שלא היה לי זמן לחשב זמנים אלא פשוט להמשיך לנוע. אני מאמין שבגדול זה שילוב של גוף ונפש, ניתוח מיתרים, פציעה בגב, התהפכות של הלסת ועוד דברים שקרו במישור הפיזי וגרמו לעיכוב, לצד הנפש שביקשה את הזמן שדרוש לה כדי לעבד, לזקק את האמת ולהרגיש שלם עם הבחירות שלי ויציאת חומרים לאור. חשבתי שהאלבום יצא 4 שנים קודם, אבל זה התעכב ואני שמח על זה, כי אין באמת לאן למהר והזמן עשה לי טוב בסך הכל.

 


"אחרי אילת המשכתי לטיול של כמה חודשים בדרום אמריקה. כשחזרתי הקלטתי סינגל נוסף שנקרא 'אל בולסון', והגשמתי חלום קטן כשדודו טסה הקליט בו גיטרות. מיד כשחזרתי עברתי לגור בתל אביב, כי חשבתי שבעיר הכל קורה, היה הרפתקני, הרבה מוסיקה, איבדתי ומצאתי את עצמי ואחרי שנתיים חזרתי שוב לפינה שלי במושב"


 

"בניתי משפחה שאני אוהב והביאה אותי לשלווה שחיפשתי, כיף לי לקום בבוקר ולהסתכל על הבן שלי ולהרגיש שאף אחד לא רודף אחריי. הטוב ביותר נמצא בחזקתי, אשה, ילד, כלב וחצר גדולה להרגיע את המחשבות. למדתי ליצור ממקום טוב, כבר לא מחפש לסבול בשביל שיצאו לי שירים שאני אוהב."

ספר על שיתופי הפעולה באלבום עם נרקיס ויקיר בן טוב. איך נוצר החיבור?

"על יקיר שמעתי מחברים משותפים, עדי לוי שמנגן איתי מתחילת הדרך וצליל דנין שהיא קרובת משפחה ומוסיקאית מוכשרת וכמובן שגם הקשבתי לאלבום היפהפה שהפיק לטונה. הרגשתי שזה הבנאדם הנכון וצדקתי בתחושה שלי, כי הוא היה מה שבאמת הייתי צריך באותה תקופה. יקיר בנאדם מדהים, מקצוען, מוכשר ועם סבלנות של פיל.

"לנרקיס נחשפתי כשהוציאה את "שדות" והרגשתי כאילו אני מכיר אותה שנים. היה לה ניחוח של הבית שלי, שילוב של קודש וחול. העליתי סרטון שלי שר את שדות והיא פירגנה, אחר כך שלחתי לה הודעה בפייסבוק לגבי דואט שיש לי באלבום ושאני רוצה שנפגש והיא תקשיב לו. למען האמת זה היה שיר שייעדנו בהתחלה לדואט עם יובל דיין, אבל זה לא עבד, חושב ששלחנו הודעה דרך מכר משותף והיא לא ענתה. הבנתי שזה סימן והמשכתי הלאה בלב שלם. אחרי שנסעתי לישוב ניצן לפגוש את נרקיס הבנתי שהיא לגמרי זו שצריכה לשיר איתי את 'שלכת', היא ריגשה אותי בפשטות שלה ולא היה לי ספק שהיא תגדל להיות מה שהיא היום."


איך חושפים את החומרים לקהל כשאין הופעות?

"בתקופה האחרונה פחות התעסקתי בלחשוף אלא בליצור. כן שיחררתי סינגל חדש ('כמה את יפה') שהוא ראשון מתוך שלושה שיצאו בקרוב. הרגשתי שקצת קשה לי עם הלייבים המצולמים. עשיתי פעם אולי פעמיים והבנתי שעדיף לי להכנס לבועת היצירה שלי, ולצאת ממנה כשהמצב יחזור לקדמותו פחות או יותר.
סיימתי להקליט אי.פי חדש בהפקה מוסיקלית של אלון פרימן, שאחד השירים כולל שיתוף פעולה עם איתי זבולון ('טונה') וצליל דנין שהלחינו ושיר נוסף מאוד אישי שנוגע בפצע שעדיין פתוח אצלי.

"חוץ מזה אני בתהליך של יצירת אלבום שני שעד שיצא, אני מאמין שכבר יחזרו ההופעות ונוכל לחגוג אותו."


מי היוצרים שהיוו השראה למוסיקה שלך?

"גדלתי בעיקר על מוסיקה ישראלית ואם אצטרך לספר על אלו שלדעתי השפיעו עליי יותר מכולם אז זה יהיה שילוב של: חיים משה, אביתר בנאי, זוהר ארגוב, מאיר אריאל, מוש בן ארי ודודו טסה. אני מאוד אוהב מוסיקת עולם, תימנית, אפריקאית, מרוקאית, פורטוגזית, תמיד מחפש עוד שירים חדשים שיפתחו לי את הראש ויתנו לי השראה חדשה ליצירה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן