יבול שיא
הרפת והחלב
כנס חקלאות אגרו ישראל יבול שיא

כולם נפגשים בתערוכת "אגרו ישראל יבול שיא" 2021

5 דק' קריאה

שיתוף:

התערוכה שתתקיים ביום רביעי וחמישי בגן הלאומי מעיין חרוד. כ-9 אלפים מבקרים צפויים לבקר בתערוכה בת היומיים, בה יציגו יותר מ-100 חברות ותאגידים, גופי ממשלה ואחרים, בהן יבואניות טרקטורים ומיכון חקלאי רבות, חברות השקיה, חברות דישון, חברות הדברה, זרעים, ביטוח חקלאי, קלנועיות, טרקטורונים, מלגזות, צמ"ה ועוד

נפגשים בתערוכת אגרו ישראל

נפגשים בתערוכת אגרו ישראל, הרגע שחיכינו לו למעלה משנה הגיע – ב-13-14 באוקטובר נערוך בשעה טובה את מפגש הפסגה של החקלאות הישראלית – את תערוכת "אגרו ישראל יבול שיא" 2021, שתתקיים בגן הלאומי מעיין חרוד.

מעיין חרוד תערוכת חקלאות ישראל אגרו ישראל

כולכם מזמנים! התערוכה תתקיים בחסות תנועת המושבים – ארגון מגדלי הפירות בישראל, חברת אלצ, מו"פ צפון, מועצת הצמחים, קנט, חקלאי גרנות, אבוקדו גרנות, חיפה כימיקלים, ארגון מגדלי ירקות, מנורה מבטחים אנרגיה, התנועה הקיבוצית, צמח ועוד.

כזכור, בשל מגיפת הקורונה לא התקיימו תערוכות בשנת 2020 וגם החקלאים, המציגים ואנחנו נאלצנו להמתין בסבלנות לבואה של תערוכת "אגרו ישראל – יבול שיא" והשנה אנחנו חוזרים ובגדול.

מעל 9,000 חקלאים ואנשים הפעילים בענף החקלאות בישראל – צפויים לבקר בתערוכת החקלאות השנתית "אגרו ישראל – יבול שיא" 2021, בה יציגו יותר מ-100 חברות ותאגידים, גופי ממשלה ואחרים

תערוכת אגרו ישראל

בהן יבואניות טרקטורים ומיכון חקלאי רבות, חברות השקיה, חברות דישון, חברות הדברה, ביטוח חקלאי, קלנועים, טרקטורונים, מלגזות, צמ"ה ועוד חברות, המספקות תשומות כאלו ואחרות לחקלאים.

השנה אנחנו ממשיכים במסורת בה התחלנו בתערוכת "אגרו ישראל – יבול שיא" 2019 – תערוכת חקלאות לאומית המתקיימת במשך יומיים רצופים, מהלך שב-2019 הוכתר בהצלחה אדירה.

אז הגיעו במהלך שני ימי התערוכה אלפי מבקרים, כולל משלחות של סטודנטים לחקלאות מאפריקה וכן משלחת בת 100 חקלאים מהרשות הפלשתינית, בהובלת סמיר מועדי, קמ"ט חקלאות במינהל האזרחי.

במקביל לתערוכה גם השנה נערוך במהלך היומיים את הכנס השנתי, שעל הכנת התוכן המקצועי עמל מר אלקנה בן ישר, המוכר לכולנו כמי שעמד בראש הנהלת מו"פ צפון.

אלקנה, מה צפוי לחקלאים ואנשי החקלאות במהלך הכנס השנתי של תערוכת "אגרו ישראל" 2021?

"הכנס המקצועי יתקיים במהלך שני ימים התערוכה, כאשר בכל יום יעסקו בנושא אחד מרכזי. ביום הראשון אנחנו נעסוק בעיקר במה שקשור להתמודדות עתידית עם  מזיקים בישראל, כולל כלים חדשניים להדברה או למניעת התבססות של מזיקים, בעיקר בעצי פרי – שזה הנושא העיקרי של הכנס.

היום הראשון של הכנס יעסוק בנושא: "המזיקים, החקלאות ואנחנו – מה צופן העתיד (הלא רחוק)" ובין הדוברים המכובדים ישתתף בו גם פרופ' עבד גרה, מנהל השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות.

במושב הראשון, דר' לאורה שאלתיאל, חוקרת ממו"פ צפון – מיגל תרצה על "פיתוח גישות ידידותיות חדשניות להתמודדות עם מזיקים" ו-דר' רקפת שרון, ממו"פ צפון מיגל תרצה על "פיתוח אמצעי משיכה ודחיה בטכנולוגיות ייחודיות כנגד מזיקים".

במושב השני פרופ' שי מורין, מהפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית ידבר על "התמודדות עתידית עם כנימת עש הטבק"; חגי צוהרי מקבוצת חיפה ירצה על "'ביוסימולנטים' – שימוש בחקלאות".

את היום הראשון של הכנס ינעל פאנל דוברים, שיעסוק בנושא: "הדברת מזיקים במטע  – החומש הבא –  באיזה כלים נשתמש ואיך יתנהגו המזיקים".

הפאנל יתקיים בהשתתפות פרופ' עבד גרה, פרופ' שי מורין, דר' רקפת שרון ודר' ליאורה שאלתיאל ויתמקד בהמשך הדברת המזיקים על רקע המהלך של הפחתת ריסוסים שיזמו השירותים להגנת הצומח, בדגש על איכות הסביבה, שמירת בריאות הציבור וכדומה.

תערוכת אגרו ישראל יבול שיא
תערוכת אגרו ישראל יבול שיא

היום השני של כנס אגרו ישראל יבול שיא

היום השני של הכנס יעסוק בנושא: " צמחי ועצי העתיד – מה נגדל ונשווק ומה נאכל, אבוקדו  – ענף הצמיחה".

את יומו השני של הכנס יפתח דר' אבי פרל, לשעבר המדען הראשי של משרד החקלאות וחוקר בעל שם במנהל המחקר החקלאי, שידבר על "המחקר החקלאי הישומי בישראל – השפעתו על עתיד גידולי המטע".

במושב הראשון של היום השני ירצו דר' נבות גלפז, ממו"פ צפון מיגל, על "כלים חדשניים לטיפוח עצי פרי בהתמודדות עם מחלת פנמה" ודר' שריאל היבנר, ממיגל על "תכונות גנומיות והשפעתן על עמידות לעקות".

במושב השני ירצה דר' ליאור רובינוביץ, חוקר במו"פ צפון מיגל על "מטע האבוקדו בעתיד הקרוב" ודר' עומר  קראין, מו"פ צפון מיגל ידבר על "מטע העתיד. איך נגדל ביעילות".

בהמשך המושב השני ירצה רמי כהן, מאבוקדו מגל, על "ענף האבוקדו בעולם – התפתחות שווקים וצפי שוק לעשור הקרוב"

ואת המושב ינעל ראובן דור, יו"ר שולחן האבוקדו, שידבר על "האבוקדו בישראל – נפחי יצור, יעדי צמיחה וכיווני פיתוח מקצועי".

את יומו השני של הכנס ינעל פאנל, שיעסוק בנושא "עצי הפרי בישראל בעוד עשור השפעת השוק על כיווני פיתוח וטיפוח".

בפאנל ישתתפו גבי קוניאל מ"בראשית", אבי אייזנברג, מנכ"ל צמח מפעלים, דר' אבי פרל – ממכון וולקני, גיורא מרום, מנכ"ל גרנות וציפי פרדקין ממשרד החקלאות."

נשמע שיש המון חומר בכנס?

בן ישר: "זה צפוף מאוד, אבל ביקשנו לדחוס כמה שיותר חומר ולא לעבור את הארבע שעות ביום, כי מעל לזה נראה לנו כבר יותר מידי. ביקשנו מכל המרצים שיהיו יעילים ויש לוחות זמנים מאוד צפופים על מנת שנוכל לעמוד במשימה ולהביא את מירב המידע לחקלאים בזמן הקצר ביותר."

הביתן של מו"פ צפון

כיאה לתערוכה החקלאית המובילה של ישראל המתקיימת מידי שנה במעיין חרוד, בצפון הארץ – יציגו השנה חוקרי מו"פ צפון מיגל בביתן משלהם את הפיתוחים האחרונים לחקלאות הצפונית, שפותחו על ידי חוקרי המו"פ בשנים האחרונות.

חיה רק יהלום, מנהלת מו"פ צפון, אומרת שיש לחקלאים שיבקרו בביתן המו"פ למה לצפות: "עדיין לא גיבשנו סופית את מה שנציג בביתן, כי לא כל דבר שפותח במו"פ הוא כרגע בעונה ואנחנו צריכים לראות מה אנחנו מביאים ומציגים.

700000

יחד עם זאת, אין לי ספק שנביא לביתן תחמיץ קינואה – אחד המחקרים שאנחנו באמת מובילים וגאים בו ובהחלט נציג אותו.

הצמח קינואה אמנם נראה כמו דגן בשל הגרגירים, אך הוא לא דגן הוא הוא צמח ממשפחת הירבוזיים.

כשמאכילים פרות בקינואה אפשר להשתמש בזה ככשר לפסח. אנשים אוכלים את הגרגירים והבקר והצאן אוכלים או בתחמיץ או את השחת.

"נביא כמה שתילים של אבוקדו ונציג את החידושים בתחום הזה. למו"פ צפון חלק מרכזי במיזם האבוקדו הארצי בין היתר בכנות החדשות של זני האבוקדו. אנחנו גם נרצה והחוקרים שלנו יציגו את הפיתוחים גם במהלך הכנס וגם בביתן.

בין היתר החוקר ליאור רבינוביץ מוביל את נושא הכנות, את השפעות האקלים על האבוקדו וגם חוקר את הקינואה.

בתחום הרובוטיקה למשל, חוקר שלנו, דר' עומר קראין, חוקר נשירים ופירות יער ובעולם התפוח יש לו שיתוף פעולה עם חברה ישראלית שמפתחת רובוט לקטיף תפוחים.

בנוסף, דר' קראין עובד על שינוי של תורת המטעים, משמשים, נקטרינות, תפוחים כדי שיתאימו לרובוטיקה ואפילו התחיל בעבודה גם על התאמה של מטעי מנגו.

"עוד דבר שאנחנו עובדים עליו ב'חקלאות מדייקת' זה כל הנושא של הגנת הצומח. בעולם המלחמה במזיקים אנחנו משתמשים באמצעי חישה, אם זה ברחפנים וחיישנים, כדי לדייק את הטיפול כדי לזהות את הנגעים בצורה מדויקת. אז אנחנו עושים עבודה רבה עם חקלאות מדייקת כדי באמת לצמצם את השימוש בכימיקלים. יש לנו באמת הרבה מה לחדש לבאי התערוכה ויהיה מעניין."

נפגשים בתערוכת אגרו ישראל | תמונות: כנס מדיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן