יבול שיא
הרפת והחלב
מתוך גודי מעבר לקשת

ספיישל אהבה – 10 סרטים לחורף חם

5 דק' קריאה

שיתוף:

הקלישאה אומרת שכדי להנות מחורף נעים כדאי לנו למצוא סרטים לחורף, להתכרבל עם מי שאנחנו אוהבים מתחת לפוך, לאחוז בספל שוקו חם ולצפות יחדיו בסרטים רומנטיים. אז אם אתם חובבי סרטים רומנטיים וקלישאות, הכניסו את בני הזוג שלכם, את הילד המפונק ואפילו את הכלב או החתול אל מתחת לשמיכה, וצאו למרתון סרטי אהבה דביקים ומחממים – סרטים לחורף

"אהבתם של מריאן ולאונרד"

לאונרד כהן הוא אחד הזמרים והיוצרים האהובים עליי ושירו So long Marianne  מתנגן אצלי קבוע בפלייליסט. אבל מי הייתה אותה מריאן מסתורית? מסתבר שמריאן אילן הייתה אישה מופלאה ובת זוגו של לאונרד בתחילת דרכו. מריאן הייתה עבור לאונרד מוזה ואשת איש למשך יותר מעשור. השניים חיו יחד על אי יווני קטן ובילו את מיטב שנותיהם, כשלאונרד יוצא ונכנס מחייה של אהובתו. את סיפור אהבתם המרגש עד דמעות ואת הייחודיות של סיפור האהבה המרתק הזה,  תוכלו להכיר בסרט הדוקומנטרי "אהבתם של לאונרד ומריאן" .

("אהבתם של לאונרד ומריאן", נטפליקס, 102 דקות)

 

'השקרן הטוב'

כל האהבות אמיתיות, אבל לא כל המאהבים הם אנשים שכוונותיהן אמיתיות. "השקרן הטוב" הוא סרט מעולה ומותח הבנוי עבור אוהבי מותחני פשע מבריקים ורומנטיים. הסרט מבוסס על רומן מאת ניקולס סרל ומככבים בו השחקנים איאן מקלן (אנגלי מאד) והלן מירן (תמיד ענקית). "השקרן הטוב" מגולל את סיפורו של אמן הונאה בריטי בשם ג'ים, שכובש נשים וגוזל מהן את כספן. בין היתר הוא מעורב בשאר הונאות של אנשי פשע מפחידים במיוחד. בעת תחבולה נוספת, כובש ג'ים באופן מידי את ליבה של בטי מקליש (מירן) והיא מיד נותנת בו את אמונה ומפקידה בידו את כול הונה. אבל האם מדובר בעוד סיפור הונאה מוצלח של כובש לבבות מנוסה? התשובה טמונה בסוף העלילה המרתקת.

("השקרן הטוב", סלקום TV 109 דקות)

 

"רבקה"

"רבקה" הוא סרט תקופתי רומנטי שימתח את מי שליבו רוטט למראה טירות מכושפות, תשוקות טריות, ורוחות עבר. הסרט מבוסס על רומן גותי משנת 1938 שנכתב ע"י המחברת דפנה דה מריאה. העלילה מלווה את סיפור אהבתם של האריסטוקרט מקסים דה וינטר שנושא לאישה כלה צעירה ממעמד הביניים. השניים מכירים במונטה קרלו, מתאהבים ונישאים, אבל אז הם מגיעים לאחוזתו של דה וינטר, שם רוחה של אשתו הראשונה והמנוחה של דה וינטר רודפת אותם. במהלך הסרט מתגלה אהבה נושנה, אכזבה ואושר, כמו גם תשוקה צעירה ובוערת שמצליחה להתרומם נגד כל הסיכויים. בסרט מככבים: לילי ג'יימס, ארמי האמר, קריסטין סקוט-תומאס, טום גודמן-היל ואן דאוד (דודה לדיה מ"סיפורה של שפחה"). דאוד היא שחקנית המופלאה שמפציעה בסרט בתפקיד קטן אבל מרשים.

("רבקה", נטפליקס, 121 דקות).

 

"גטסבי הגדול"

אוהבי ספרות קלאסית אמריקאית ישמחו לצפות בעיבוד לספר "גטסבי הגדול" מאת סקוט פיצ'גארלד: אחר הסופרים המוערכים ביותר במאה ה-21. העלילה משחזרת את פרטי הספר אחד לאחד, בהפקת ענק בכיכובם של לאונרדו דה קפריו, בתור גטסבי. גטסבי הוא מיליונר מסתורי שגר באחוזה ענקית והוא מאוהב באישה יפיפייה (אבל נשואה) שגרה באחוזה בבית שמעבר לנהר. אחוזה עליה מתצפת גטסבי בשעות הלילה. מחבר הספר שהוא גם המספר המתוודע לגטסבי, יוצא עמו למסע רומנטי להחזרת האחת שחמקה. בסרט מככבים: קארי מאליגן, טובי מגווייר, איילה פישר ואמיטאב באצ'אן. הסרט יצא לאקרנים בשנת 2013 אבל מכיוון שמדובר בקלאסיקה, הוא אף פעם אינו מאבד מטעמו ועומד במבחן הזמן. גטסבי הגדול זכה בפרס אוסקר לעיצוב התלבושות הטוב ביותר ובפרס האוסקר לעיצוב והפקה הטובה ביותר

("גטסבי הגדול", נטפליקס, שעתיים ו-22 דקות)

 

ג'ודי – מעבר לקשת

השחקנית והפרפורמרית ג'ודי גארלנד כמעט נשכחה מליבנו, הישראלים, משום שמחזות זמר והסרט בו כיכבה גארלנד "הקוסם מארץ עוץ" אינם פופולאריים בישראל כמו בארה"ב ובטח שלא היו פופולאריים בישראל בשנות ה-50' כמו בארה"ב. אבל דמותה של גארלנד נותרת בתודעה. הסרט "ג'ודי – מעבר לקשת" מבוסס על שנת חייה האחרונה של גארלנד שנפטרה בגיל 47. בשנה זאת יוצאת ג'ודי, שכבר אינה כוכבת ענקית כמו בעבר, למסע הופעת בבריטניה כשהיא מותירה את ילדיה מאחור. הסרט מלווה את ג'ודי בשנה הזאת של הופעות בבריטניה ובשנה בה הכירה גארלנד את בעלה הרביעי מיקי. אבל זהו סיפור על אהבת הבמה משום שבשנה זאת ג'ודי מבינה ב כמה דברים על חייה. היא קולטת עובדות על קהל שיכול להיות מסור או בוגדני, ומבינה שלמרות הכול: היא תמיד תחלום ותהיה מאוהבת בבמה ובקהל. הסרט מציג פלאשבקים שחוותה גארלנד מהתקופה בה כיכבה בקוסם מארץ עוץ, ומציג את החוויה של ילדה המבלה את התבגרותה בדינמיקה התובענית של אולפני הסרטים. את ג'ודי גארלנד מגלמת השחקנית רנה זלווגר עם קאמבק אדיר שביצעה בעקבות התפקיד וביים אותו רופרד גולד. (הסרט יצא לאקרנים בשנת 2019.

("ג'ודי – מעבר לקשת", סלקום TV, 118 דקות)

 

'ארץ החלומות'

שודד הבנקים המפורסם והיחיד שאנו הישראלים מכירים הוא ה'אופנובנק' – איש מזוקן ששדד 21 בנקים אי שם בשנות ה-90'. הסרט "ארץ החלומות" מציג תמונה נאה יותר של שודדי בנקים. הסרט מספר על נער שמחפש חיים טובים יותר עבור משפחתו הענייה. הנער שחי בטקסס נתקל במודעה המציעה פרס כספי עבור מי שיתפוס שודדת בנקים מהממת. כעת הוא יוצא למסע חיפוש אחר שודדת הבנקים. בסרט מככבת מרגו רובי היפיפייה וביים אותו מיילס ג'וריס פייראפיט.

("ארץ החלומות", YES, משבוע הבא, 98 דקות)

 

"עשיר בהפתעה"

כולנו רוצות להכיר את גבר חלומותינו ועל הדרך לגלות שהוא גם עשיר מאד. בפועל, אם מסדר המוצרים בסופר עוזר לנו להוריד פחית שימורים מלמעלה, אנחנו כבר מרוצות. "עשיר בהפתעה" היא קומדיה רומנטית תמימה שעלילתה מתרכזת ברייצ'ל, שטסה עם בן זוגה ניק לחתונת חבר בסינגפור ושם מכירה את משפחתו: משפחה שרייצ'ל מבינה כי היא מבין העשירות ביותר בסינגפור! מכאן היא יוצאת למסע משעשע ורומנטי ואל חוויה אליה לא ציפתה. בין היתר תתקל רייצ'ל באימו של ניק, שממש לא מקבלת את החברה של בנה.

("עשיר בהפתעה", נטפליקס, 120 דקות)

"היא"

וואו! כמה שאני אוהבת את השחקן חואקין פיניקס. מדוע? כי הוא זיקית אלמותית, נמר המחליף חברבורותיו, שחקן ענק עם מגוון רחב של הבעות פנים, החל מהבעות מיוסרות עד מרושעות באופן קיצוני. פניקס, כל כך טוב בעיני שבא לי לומר לו: "יאללה חואקין, בוא לגור במושב, עשה טובה, כאן תמצא את המרגוע לנפש המיוסרת שלך. ואל תדאג, מידי פעם נעשה ערבי חברה + סרט, במועדון החברים, שם תביע את כשרונך הענק מול החקלאים". וכעת למציאות: "היא" הוא סרט רומנטי אבל גם מאתגר, כי הוא מספר על גבר (פיניקס, איך לא?) שמפתח מערכת יחסים רומנטית עם מערכת הפעלה אינטליגנטית, סוג של 'אלכסה' כזאת. אבל האם באמת אפשר לקבל אהבה אמיתית ממערכת הפעלה? את זה, רק פיניקס יכול לספר. את הסרט ביים ספייק ג'ונז ומככבים בו לצד פיניקס: רוני מארה, אוליביה ויילד וסקרלט ג'והנסון.

("היא", סלקום TV, 125 דקות)

 

"גלריית הלבבות השבורים"

האם היה לכם קל יותר להתמודד עם פרידה במידה והייתם יכולים להשאיר מזכרת ממערכת יחסים בגלריה שיועדה למזכרות מאהבות נכזבות? "גלריית הלבבות השבורים" מספרת את סיפורה של אישה צעירה שפתחה – אחרי פרידה מחבר שלה – גלריה ייחודית בה אפשר להשאיר מזכרות ממערכות יחסים שוברות לבבות. "גלריית הלבבות השבורים" היא קומדיה רומנטית בבימוי נטלי קרינסקי וממככבים בה ג'רלדין ויסוואנת'ן ודקר מנוטגומרי.

("גלריית הלבבות השבורים", YES, 109 דקות).

 

"דיברנו מספיק"

ג'ימס גנדולפיני נפטר בשנת 2013, כשהוא מותיר אחריו זיכרון של אחת הסדרות הטובות ביותר שנעשו בטלוויזיה. גנדולפיני גילם את טוני סופרנו בסדרה המיתולוגית "הסופרנוס". מי שרוצה לצפות בסרט האחרון שבו כיכב גנדולפיני, יוכל לבחור בסרט "דיברנו מספיק". הסרט שכתבה וביימה ניקול הולופסנר עוסק באווה (ג'וליה לואי דרייפוס, הזכורה כאיליין מ"סיינפלד"), שמתאהבת באלברט ( גנדולפיני) ובד בבד מתיידדת ללא ידיעה באשתו לשעבר של אלברט. כשהגרושה הממורמרת מספרת לאווה על כל מה שגרוע באלברט, היא מפקפקת ברגשות שלה כלפי מי שבו התאהבה. סרט זה שוטח את כשרון המשחק של גלדופיני שפספסו אוהבי הקולנוע והטלוויזיה בשל מותו – ומספק משחק מרשים של השניים שעושים חיל בסרט הזה.

("דיברנו מספיק", YES, 93 דקות)

סרטים לחורף: על המושב מאחלת לקוראים חורף חם ונעים!

לא רק סרטים לחורף>> סדרה חדשה: מי מתגורר באחוזת בליי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן