יבול שיא
הרפת והחלב
ביקור מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף.jpg5

פיקוד העורף כשותף

2 דק' קריאה

שיתוף:

פיקוד העורף כשותף: במוא"ז הגלבוע ארחו בגלבוע את אל"מ רלי מרגלית, מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף, המחוז אליו משתייכת המועצה. במוקד הביקור עמדה בקשתו של עובד נור, ראש המועצה, לכלול את הגלבוע בפיילוט ראשוני בישראל, בו יהפוך פיקוד העורף כשותף מלא של המועצה, לצורך הכשרה וציוד של צוותי החירום בישובים (צח"י). מפקד המחוז "הרים את הכפפה", והביע נכונות להכין ולתקצב תכנית עבודה מלאה בנושא, כך שעד שנת 2023 יוקם בכל אחד מיישובי הגלבוע, צוות חירום וחוסן המורכב מבעלי תפקידים ומתנדבים הגרים ביישוב.

"מועצה חזקה היא זו שיש לה ישובים חזקים גם בעת חירום ולכן אנו נערכים באופן יסודי, ופועלים להפעלת מודל צח"י," אמר עובד נור. יחד עם אל"מ מרגלית לא הגיע לבד לגלבוע, ויחד עמו בביקור ובסיור נכחו מפקד הנפה של פיקוד העורף, אל"מ ניסים תורג'מן (מכפר יחזקאל), משה אורנשטיין, ממונה רשויות במשרד הפנים (מחוז צפון), ויורם שרייבר, נציג רח"ל. את הביקור הוביל ראש המועצה, יחד עם גיא איצ'קוביץ, קב"ט המועצה, ותחילתו בסיור בכתף שאול, על מנת להמחיש את שטחה הנרחב של המועצה, והשוני בין האזורים בה. המשך הסיור נערך במושב גדיש, לטובת המחשת הקרבה לגדר קו-התפר, בדגש על חשיבות הצח"י, לטובת מתן מענה ראשוני עצמי.

מועצה אזורית עמק יזרעאל  – מוזמנים לטייל

מתנדבים בשעת חרום (מתוך אתר המועצה)

כוח האדם המצומצם של מועצה אזורית הגלבוע , לעומת הצרכים המתרבים והפעילות האינטנסיבית הנדרשת בשעת חירום,  מחייב אותנו לתגבר את  מקורות כוח האדם  הפעיל ברשות.

את מערך התגבור  יש לבסס על מתנדבים,  אותם יש לאתר בארגונים השונים .

משימות מערך המתנדבים במצבי חירום ואסון: בשעת חירום יגיעו מתנדבים רבים על מנת לסייע במשימות הרבות המתקיימות בשעת האירוע.
רבים  מהמתנדבים ימשיכו לעזור ולסייע בהמשך, בשיקום הקהילה שנפגעה.

מחקרים שבחנו את תפקידי הארגונים החברתיים בשעות חרום גילו שני מאפיינים של מתנדבים, המבקשים לפעול ולסייע באירוע חרום:
מתנדבים "מאורגנים" ומתנדבים "ספונטניים".

מירב המתנדבים שייכים בד"כ לקהילה, בה התרחש האירוע.  הידע המקומי שלהם עשוי לסייע משמעותית לכוחות ולגופים הפועלים בשטה, בעיקר בתחום הסיוע הפרטני .

מצבי חירום מעוררים עוצמות ריגוש גבוהות, באוכלוסיות נרחבות.  ארגון המתנדבים צריך לנצל את הפוטנציאל  הזה ולהיערך בזמן האירוע ולאחריו, כדי לשמר את רמת המוטיבציה של המתנדבים.

זהו אתגר כפול והרווח גם הוא כפול ומכופל: ייעול השירות והתרומה,  במהלך מצב החירום ותוספת מתנדבים חדשים לארגון.

המתנדבים הנדרשים לסיוע בביצוע משימות במצבי חירום מתחלקים ל:

שלב ההכנה: מתנדבים קיימים :

1. צוותי צחי בישובים

2. כיתות כוננות בישובים

3. צוות סער מועצתי לחילוץ

4. כיתת כוננות מועצתית

5. נוער

שלב התגובה והשיקום: מתנדבים מזדמנים בתחום:

1. בריאות

2. חינוך

3. רווחה

4. בעלי מקצוע : חשמל,גז,מפעיל כלים הנדסאים , קבלני בנין אינסטלטורים , בעלי רכב 4*4 , בעלי רכב הסעות וכו ( התנדבות עם אמצעים פרטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן