יבול שיא
פסטיבל השקד 2021

פסטיבל השקד 2021 – כל הפרטים כאן

שיתוף:

מוזמנים לפסטיבל פריחת השקדיות במרחב גליל תבור כפר כמא, חגיגה בורוד לבן במהלך חודש בפברואר והשנה במתכונת התו הסגול. בואו לסייר בחלקות הפורחות של מטעי השקדיות אשר משתרעות על אלפי דונמים מרהיבים של חגיגה ורודה לבנה. מוזמנים להנות משלל התוצרים על טהרת פרי עץ השקד ולחזק את העסקים המקומיים

פסטיבל השקד 2021 יפתח בתזמון מושלם לסיום הסגר השקדיות בגליל לקראת שיא פריחתן אשר צפוי על פי מומחי ענף השקד להגיע בסוף השבוע הזה ובתחילת השבוע הבא.

פסטיבל השקד גליל תחתון

השנה יתקיים פסטיבל השקד 2021 במתכונת קורונה ועל פי הנחיות התו הסגול מסבירים ברשויות גליל תחתון, כפר תבור וכפר כמא החולקות את מרחבי השקדיות בגליל, ולמעשה מזמינים את הציבור להנות מהמרחבים המרהיבים בצבעים של ורוד ולבן ולהנות מהתוצרת והשירותים המקומיים של העסקים הקטנים במרחב.

במהלך תקופת הפריחה תתוגבר תנועת רכבי השיטור במרחב וזאת במטרה למנוע מהציבור פגיעה בשטחים החקלאיים אשר סובלים רבות בתקופה האחרונה מהשחתת יבולים.

בהזדמנות זו אנו מבקשים ברשויות מהציבור להתחשב בעמל כפם של החקלאים ולא לקטוף פרחים וענפים של שקדיות וגם לא לעלות על השדות המוריקים מסביב.

סטיבל השקד בהתאם למגבלות התו הסגול
פסטיבל השקד 2021  בהתאם למגבלות התו הסגול

מטרת הפסטיבל היא להנגיש לציבור הרחב את פריחת השקדיות המדהימה במלוא הדרה ויופיה, זאת בדומה לאירועי פריחה שונים בארץ ובעולם. באירוע צפויים להשתתף אלפי מבקרים ומטיילים וקהל היעד הוא משפחות המתגוררות מחוץ לאזור הגליל ושאינן נגישות בד"כ למרבדי פריחת השקדיות.

טיולים באזור

מסלולי אופניים לכל גיל:

מורד נחל תבור- מסלול רכיבה קלאסי במורד נחל תבור שופע המעיינות. מגזית לגשר הישנה כל הדרך בירידה. אורך: 15 ק”מ קושי: קל התחלה: שער הכניסה הצפוני בקיבוץ גזית סיום: גשר הישנה.

מגזית רוכבים צפונה ובמפגש עם דרך עפר המסומנת באדום פונים שמאלה אל נחל תבור. המסלול יורד בנחל על הדרך ה”אדומה” עד לכביש 90, (מומלץ לעצור בפינות המנוחה שלאורך  המסלול במיוחד בעין שחל).

חוצים את הכביש וממשיכים במגמת ירידה במקביל לנחל תבור. מעט מצפון לגשר נחל תבור (גשר רכבת העמק) נפגשים עם דרך סלולה המסומנת בכחול, פונים בה  שמאלה ורוכבים במקביל למסילת הרכבת הישנה עד לחצר גשר הישנה.

ניתן להאריך את המסלול ולהתחיל אותו בכפר קיש, לרכוב עם שביל ישראל דרך נחל רכש ולעבור לנחל תבור בדרך המסומנת בירוק ו”שביל המעיינות”  תוספת אתגרית של כ-5  ק”מ.

ממעלה קיש לצומת כפר קיש:

מסלול קליל, קצר ויפה המוביל אל נקודת מפגש הנחלים קמה ותבור ומשם לאורך נחל תבור. כולל חצייה של מים ונקודת מרגוע נעימה.

אורך: כ-2 ק"מ רמת קושי: קל התחלה: חניון מעלה קיש סיום: צומת הפנייה לכפר קיש

מחנים את הרכב בחניון מעלה קיש ומשם יוצאים בהליכה על דרך העפר צפון מערבה עד לעיקול הכביש המוביל לכפר קיש ושם פונים דרומה והולכים על דרך העפר במקביל לערוץ של נחל קמה ולפי הסימון של שביל ישראל (לבן-כחול-כתום).

מגיעים למעבר אירי שחוצה את נחל קמה, חוצים את הנחל ומגיעים לנקודה בה נחל קמה נשפך אל נחל תבור – נקודת עצירה נפלאה בצל האקליפטוסים. משם ממשיכים מערבה לאורך נחל תבור הזורם ובחצייה על מספר גשרי עץ עד לצומת הפנייה לכפר קיש.

נחל תבור מסלול עליון:

מסלול קל, יפה ומישורי לאורך חלקו העליון והזורם של נחל תבור. שביל סלול מתאים לרכיבה או להליכה לכל המשפחה.

אורך: 4.5 ק"מ  רמת קושי: משפחות התחלה: חניון בסמוך לצומת תבור (מחצבת דבוריה) סיום: תחנת הדלק בצומת גזית

מהחניון יוצאים בשביל מסודר במקביל לנחל תבור. חוצים את הכביש במעבר תחתי ועולים על שביל סלול, נוח ומוצל בחלקו היורד במתינות לאורך גדת הנחל.

לאחר כ-1 ק"מ מגיעים לבית משאבות ישן, מקום יפה לעצירה. מבית המשאבות ממשיכים עוד כ-1.5 ק"מ במורד הנחל וחוצים אותו בגשר אירי רחב.

לאחר החצייה פונים מערבה על השביל הסלול וממשיכים בהליכה לצד פריחת השקדיות (במהלך ינואר-פברואר) עד לתחנת הדלק שבצומת גזית.

נחל השבעה

מסלול קל, מישורי ונוח לאורך נחל השבעה הזורם. שביל סלול מתאים לרכיבה או להליכה לכל המשפחה.

הנחל שוקם ופותח כאתר בילוי זמין ונגיש מאוד. ניתן להגיע מכביש 65 בין כפר תבור לביה"ס כדורי ומתוך היישוב שיבלי.

הנחל מתחבר לשביל נוף יער בית-קשת וניתן לסיימו במלון הר התבור. אורך: כ-2 ק"מ רמת קושי: קלה-משפחות התחלה וסיום: חניון לצד הנחל מצפון לכפר שיבלי.

מחנים את הרכב בחניון ומשם יוצאים בשביל בטון מסודר החוצה את הנחל על גשר עץ.

לצד השביל יצירות פסיפס שנעשו ע"י תלמידי בתי הספר היסודי שיבלי, כדורי וע"י תושבי הסביבה. בנוסף קיימים שלטי הסבר אודות בעלי החיים המצויים בנחל.

השביל חוצה את הדרך המחברת בין שיבלי וכפר תבור וממשיך כשביל בטון לצד הנחל המשוקם עד לפרגולה מרווחת ומונגשת. משם ניתן לחזור חזרה לרכב.

לאתר הפסטיבל לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!