יבול שיא
הרפת והחלב
צוות היגוי ק ארכיונאים

קורס נאמני מידע וארכיון בהתיישבות – ההכנות בעיצומן

2 דק' קריאה

שיתוף:

לקראת פתיחת הקורס נערכה פגישת וועדת ההגוי לקורס קובי שמואל, יו"ר אגף חברה וקהילה בתנועת המושבים: "שמח לראות שהביקוש לקורס עולה עם השנים"

אגף חברה וקהילה בתנועת המושבים נערך לפתיחת קורס נאמני מידע וארכיון בהתיישבות. הקורס, בן ה-10 מפגשים, מתעתד להתקיים לקראת סיום השנה האזרחית.

כ"יריית פתיחה" ראשונית בהיערכות לקורס, נערכה מטעם האגף ישיבת וועדת ההיגוי לקורס. בישיבה השתתפו: קובי שמואל, יו"ר אגף חברה וקהילה בתנועת המושבים, לירז רם, מנהלת לשכת האגף, יהודה אלטון, מרכז תחום התרבות בתנועת המושבים, חובב צפריר, מנהל הארכיון בכפר ביל"ו, ליליק זקס, מנהלת הארכיון בצופית, חני ברוכין, מנהלת הארכיון בגבעת שמואל ושרה אבידוב, מנהלת הארכיון בנהלל.

חברי הוועדה החלו לגבש את הסיליבוס של הקורס, אשר מתעתד להכיל, על פי התכנון הראשוני, מפגשים בנושאים מגוונים, כגון: תהליך איסוף חומרי תיעוד והכשרת צוותים לאיסוף ותיעוד מהקהילה; המבנה ההירארכי בארכיון ותיעוד בעל פה; שימוש בתוכנת EXCEL, מבוא לדיגיטציה של הארכיון; היבטים חוקיים ואתיקה של ניהול ארכיון; סיור לימודי בארכיונים ועוד (עד למועד פתיחת הקורס ייתכנו כמובן שינויים בתכנים).

קורס נאמני מידע וארכיון בהתיישבות

קובי שמואל, יו"ר אגף חברה וקהילה בתנועת המושבים, אמר כי: "תפקידו של נאמן המידע והארכיון במושב הוא להיות נושא לפיד הזיכרון והמורשת ההיסטורית של המושב. בידיו מופקדים אוצרות יקרי ערך של מסמכים ותצלומים נדירים, המספרים את סיפורו של המושב וחלק מתפקידו הוא להעביר את הסיפור הזה הלאה, אל הדורות הבאים. אני שמח לראות שהביקוש לקורס עולה עם השנים, ביחד עם המודעות לחשיבות התפקיד."

על חשיבות הארכיון במושב ניתן ללמוד מסיפור שהעלתה על הכתב, ליליק זקס, מנהלת הארכיון במושב צופית: "יום אחד הוחלט לסגור את ביה"ס ולהעבירו למקום אחר. חברות צוות הארכיון פנו למנהלת ביה"ס בשאלה – מה גורלן של 80 תמונות המחזורים? מכיוון שלא ידעה לענות, 'התלבשנו' על התמונות הגדולות ועל אלבומי התמונות משנים עברו, סרקנו והעלינו לאינטרנט. כמו כן הפקנו תערוכה בשם '80 שנה בלב', בה הצגנו מוצרים ומוצגים, כולל עלוני בית ספר. התערוכה זכתה למבקרים רבים ועוררה לפגישות מחזור שהגיעו אחריה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן