יבול שיא
הרפת והחלב
תמונה קבוצתית מירי שמעונוביץ

שבעה תעודות הצטיינות לאנשי מנהל החינוך ההתיישבותי ופנימייתי

4 דק' קריאה

שיתוף:

כאות הוקרה לאנשי ונשות החינוך שנרתמו למאמץ המלחמתי ולהנצחת אנשי ונשות החינוך שנרצחו במהלך המלחמה 

*תמונה ראשית: תמונה קבוצתית של מקבל תעודות ההצטיינות מהמינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי. צילום: מירי שמעונוביץ', לע"מ 

שבעה אנשי חינוך במינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי קיבלו משר החינוך תעודת הצטיינות על תרומתם למאמץ המלחמתי. 

מערכת החינוך ציינה השבוע את "יום המורה" שהוקדש השנה, נוכח מלחמת "חרבות ברזל", להוקרת אנשי ונשות החינוך שנרתמו למאמץ המלחמתי ולהנצחת אנשי ונשות החינוך שנרצחו במהלך המלחמה. בתוך כך, שר החינוך, יואב קיש ומנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני העניקו תעודות הצטיינות ל-41 אנשי ונשות חינוך שנרתמו למען אלפי התלמידים והתלמידות שפונו מבתיהם, ששבו משבי החמאס, ושאיבדו הורים, אחים ואחיות, וכן לאנשי חינוך שהתגייסו למילואים ושמרו על קשר רציף עם התלמידים ודאגו לרווחתם הנפשית. בנוסף, הוענקו מגיני הוקרה למשפחות אנשי החינוך שנהרגו במלחמה ולנשות חינוך ששבו משבי החמאס. 

בין מקבלי תעודות ההצטיינות, שבעה אנשי חינוך מבתי ספר אזוריים, כפרי נוער ופנימיות של המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער: 

רמי זווילי נופי הבשור 

רמי זווילי, מנהל (מ"מ), בית ספר אזורי נופי הבשור במועצה אזורית אשכול: רמי קיבל על עצמו לנהל את בית הספר בתקופה מורכבת מאד. בית הספר ספג אבדות רבות – 11 תלמידים ו-3 אנשי צוות נרצחו בשביעי באוקטובר, שתי מורות בצוות שנחטפו ושוחררו מאז, וקהילת החינוך שהתפזרה לשלוחות לימוד שונות בארץ. רמי ניהל את השלוחות והצוותים במקצועיות וברגישות והכניס את בית הספר ליציבות. הוא אהוב ומוערך על באי בית הספר. 

רמי זוילי
רמי זוילי, מנהל (מ"מ), בית ספר אזורי נופי הבשור 

אלי נאבוטובסקי כפר סילבר 

אלי נאבוטובסקי, מנהל הפנימיה בכפר הנוער סילבר במועצה אזורית חוף אשקלון: אלי, נשוי ואב לשני ילדים קטנים, היה בבוקר השביעי באוקטובר בחופשה בצפון. הוא השאיר את משפחתו אצל חברים והצטרף יחד עם חלק גדול מצוותו החינוכי לתלמידים שנותרו בכפר, ובהם עשרות תלמידי תכנית נעל"ה שעלו בגפם ללמוד בארץ וכפר סילבר הוא הבית היחיד שלהם בארץ. אלי והצוות פינו את התלמידים בצורה סדורה לשלושה כפרי נוער חלופיים. לאורך התקופה, ותוך שאלי מנהל את ביתו ממקום ארעי כשאשתו מגויסת למילואים, הוא המשיך לנהל את הפנימיה ולשמור על קשר רציף עם הצוות והתלמידים. 

Screenshot 2024 05 28 144835
אלי נאבוטובסקי, מנהל הפנימיה בכפר הנוער סילבר 

עופר שלומי נקודת חן 

עופר שלומי, מנהל פנימיית "נקודת חן" בקיבוץ סעד במועצה אזורית שדות נגב – עם פרוץ המלחמה משפחתו של עופר פונתה לים המלח, אך עופר עבר לגור עם הצוות הנותר ותלמידות הפנימיה במקום חינוך חלופי ומוגן. למרות המשבר האישי והמשפחתי על נפילת חתנו יובל ניר הי"ד במלחמה, ותוך התמודדות עם מחסור בצוות שגוייס, עופר גילה מנהיגות יוצאת דופן, אומץ לב וחוסן נפשי, והמשיך להנהיג ולנהל את הפנימיה בדאגה אבהית תוך שמירה על קור רוח ודאגה לכלל באופן מעורר השראה.     

Screenshot 2024 05 29 101226
עופר שלומי, מנהל פנימיית "נקודת חן"

גלית אביטבול שער הנגב 

גלית אביטבול, יועצת חינוכית בבית ספר אזורי שער הנגב, במועצה אזורית שער הנגב: גלית תושבת שדרות ומאז השביעי באוקטובר פונתה עם בני משפחתה למלון בים המלח. למרות זאת, עבדה ללא לאות כדי לתת מענה רגשי לצוות החינוכי בבית הספר, לתלמידים ולהוריהם במסירות, ברגישות ובאכפתיות רבה והיוותה עוגן רגשי מקצועי לכל באי בית הספר. 

Screenshot 2024 05 28 144848
גלית אביטבול, יועצת חינוכית בבית ספר אזורי שער הנגב 

מירב חזן חט"ב שקמה  

מירב חזן, מורה ורכזת פדגוגית בחט"ב שקמה במועצה אזורית חוף אשקלון: מהיום הראשון של המלחמה ורד התייצבה ונתנה מענה לכל צורך בבית הספר. היא ריכזה, לימדה והובילה את חטיבת הביניים לתפקוד מקסימלי וכן סייעה להוביל את השלוחות באשקלון ובניצן בצורה מקצועית ומעוררת השראה. 

Screenshot 2024 05 28 144905
מירב חזן, מורה ורכזת פדגוגית בחט"ב שקמה 

נאוית ברוש – נריה 

נאוית ברוש, יועצת חינוכית בבית ספר אזורי נריה בנות במועצה אזורית שדות נגב: נאוית, נשואה ואם לחמישה תושבת שדרות, פונתה בשביעי באוקטובר מביתה למלון באילת. בזמן שהותה באילת נתנה מענה מלא לתלמידות האולפנה ולתלמידים נוספים מהמועצה ששהו באילת. בנוסף, יצרה קשר וסייעה רבות לתלמידות שהיו פזורות במרכזים שונים וכן תמכה וליוותה את צוות המורות במסירות רבה. 

נוית ברוש
נאוית ברוש, יועצת חינוכית בבית ספר אזורי נריה בנות 

רוית רוזנטל הר וגיא 

רוית רוזנטל, מנהלת בית ספר אזורי הר וגיא בקיבוץ דפנה: עם פרוץ המלחמה, בית הספר פונה ומרבית הצוות החינוכי פונה ו/או גוייס ונכון להיום תלמידיו פזורים בחמישה מרכזי לימוד בצפון וברחבי הארץ. רוית גילתה תושיה ומנהיגות חינוכית, איתרה מרכזי למידה חלופיים והמשיכה בתפקוד מלא תוך יכולת ביצועית מרשימה, כשהיא עצמה מפונה וביתה ובתה מגוייסת. יחד עם כל הצוות החינוכי הם שומרים על קשר עם התלמידים וממשיכים לתת מענה לימודי, רגשי וחברתי תוך התאמה למצב החרום המשתנה. 

Screenshot 2024 05 29 101348
רוית רוזנטל, מנהלת בית ספר אזורי הר וגיא

בנוסף, הוענקו  בטקס מגני הוקרה לשתי נשות חינוך שנלקחו בשבי ושוחררו ממנו - ליאת אצילי ועדה שגיא – שתיהן מורות בבית הספר האזורי נופי הבשור במועצת אשכול. בנוסף, הוענקו מגני הוקרה למשפחות אנשי חינוך שנהרגו במלחמה. 

שר החינוך, יואב קיש אמר בטקס: "אני מברך את אנשי ונשות החינוך המצטיינים שבשעתנו הקשה ביותר נרתמו כדי לתרום למאמץ המלחמתי ולסייע למערכת החינוך להתמודד עם האתגרים הקשים שניצבים בפניה, כפועל יוצא מאירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל ."אתם מעוררים בנו השראה עצומה ומפיחים בנו תקווה לעתיד טוב יותר." 

ד"ר סער הראל, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער: "מדובר באנשי ונשות חינוך שגילו מחויבות ואחריות יוצאי דופן לתלמידיהם, תוך שהם עצמם מתמודדים עם השלכות המלחמה בפן האישי והמשפחתי. הם גילו עוז רוח ופעלו בתושיה, בגמישות וביצירתיות לגיבוש מענים חינוכיים, רגשיים וחברתיים לתלמידים ולצוותים, והם מהווים עבורם עוגן חינוכי ורגשי בתקופה של חוסר ודאות. ביום הזה אנחנו זוכרים ומוקירים גם את אנשי החינוך שנפלו במלחמת חרבות ברזל."   

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן