יבול שיא
הרפת והחלב
Box of fruit shutterstock 348532334

תוצאות סקר החקלאות של התאחדות חקלאי ישראל

3 דק' קריאה

שיתוף:

בתום משבר הקורונה הראשון, ועם השבעת הממשלה וחזרתה לעבודה של הכנסת פרסמה התאחדות חקלאי ישראל סקר אינטרנטי בקרב העוסקים בתחום החקלאות בנושא החקלאות הישראלית והדברים שחשוב לקדם.

לשאלה מה החשיבות של החקלאות הישראלית ענו רוב המשיבים (51%) כי החקלאות שומרת על בטחון המזון.

לשאלה מה הדבר שהכי פוגע בחקלאות הישראלית ענו 58% מהמשיבים כי הם חושבים כי היחס של מקבלי ההחלטות לתחום פוגע בחקלאות. כשנשאלו מה הנושא שהכי חשוב לקדם אל מול הממשלה ענו 51% מהמשיבים שהנושא החשוב ביותר שהממשלה צריכה לקדם הוא נושא התמיכה ישירה לחקלאים. בנוגע לחקיקה בכנסת ענו רוב המשיבים (46%) כי הם חושבים שהחקיקה החשובה ביותר בתחום החקלאות זה חוק החקלאות להסדרת זכויות החקלאים.

שליש מהנשאלים בסקר אף הקדישו מזמנם והעלו סוגיות משמעותיות נוספות שהם חושבים שראוי לקדם, דבר שמוכיח כי יש רצון עז בקרב החקלאים והחקלאיות לפעול ולשנות בתחום החקלאות על מנת להמשיך לטפח ולסייע לענף. בין הנושאים שעלו היה מחירי המים, העסקת עובדים זרים, המשך הדור הצעיר בחקלאות, תמיכה במו"פ.

בנוסף, היה מקום למשיב הסקר לכתוב הערות. סך הכל השיבו לסקר – 351 אנשים. מתוכם, היו שמונה משיבים שהשיבו לכל השאלות "תשובה אחרת" ולכן נמחקו. מכאן, השיבו לשאלון 343 משיבים. בנוסף, 109 משיבים טרחו וכתבו הערות לסקר. תמצית ההערות מובאות במסמך.

חשוב להדגיש שמדובר במדגם לא מייצג ובכל זאת ניתן ללמוד לא מעט מהתפלגות התשובות. במסמך הזה ננסה לנתח את התשובות וללמוד מהם תחומי ההתעניינות של המשיבים.

תוצאות סקר החקלאות של התאחדות חקלאי ישראל

שאלה מספר 1 – למה החקלאות הישראלית חשובה
למה החקלאות הישראלית חשובה
למה החקלאות הישראלית חשובה

 

51% מהמשיבים חושבים שהנושא החשוב ביותר ששר החקלאות החדש צריך לטפל בו הוא בטחון המזון. יש לשער שלולא הקורונה התפלגות התשובות הייתה שונה. הקורונה הכניסה מחדש את ההתעניינות במושג "בטחון מזון" והציבור הגיב בהתאם. הרחק מאחור רואים ש- 17% חושבים שהשר צריך לטפל בשמירה על הגבולות ובטחון המדינה, 13% בנושא התיישבות, 9% בנושא תוצרת טרייה למאכל  ו- 8% בנושא עידוד תוצרת כחול לבן.

 

שאלה מספר 2 – הדבר שהכי פוגע לדעתך בחקלאות הישראלית כיום

למה החקלאות הישראלית חשובה 1

58% מהמשיבים חושבים הדבר שהכי פוגע בחקלאות כיום זה היחס של מקבלי ההחלטות לתחום החקלאות. 17% מהמשיבים חשובים שמה שפגע בחקלאות הישראלית זה יבוא תוצרת חקלאית מחו"ל, 10% חושבים שעלויות העסקה של עובדים זרים פגע, 8% חושבים שפשיעה חקלאית ו – 7% חושבים שמחירי המים.

 

שאלה מספר 3 – הנושא הכי דחוף שהממשלה צריכה לקדם בחקלאות הישראלית
הדבר הכי דחוף שהממשלה צריכה לקדם בחקלאות היום
הדבר הכי דחוף שהממשלה צריכה לקדם בחקלאות היום

 

51% מהמשיבים חושבים שהנושא החשוב ביותר שהממשלה צריכה לקדם בחקלאות הישראלית הוא תמיכה ישירה לחקלאים הישראלים. הרחק מאחור רואים ש- 15% חושבים שהממשלה צריכה לקדם בחקלאות הישראלית זה פתיחת יבוא עובדים זרים והוזלת עלויות העסקה, וגם לקדם תוכנית אסטרטגית לשילוב צעירים בחקלאות, 9% חושבים שהממשלה צריכה לקדם/ לטפל בחקלאות הישראלית זה נושא הפשיעה החקלאית ו – 7% חושבים שהממשלה צריכה לטפל בהגדלת הידיים העובדות בחקלאות ובמכסות לעובדים זרים.

 

שאלה מספר 4 – חקיקה שהכי חשוב לקדם בכנסת בתחום החקלאות
חקיקה שהכי חשוב לקדם בכנסת למען החקלאות היום
חקיקה שהכי חשוב לקדם בכנסת למען החקלאות היום

 

46% מהמשיבים חושבים שהחקיקה החשובה ביותר שחשוב לקדם בכנסת בתחום החקלאות זה חוק החקלאות להסדרת זכויות החקלאים. הרחק מאחור רואים ש- 18% חושבים שהחקיקה החשובה ביותר שחשוב לקדם בכנסת בתחום החקלאות זה קביעות חובת סימון ארץ מקור על תוצרת חקלאית מיובאת. 15% מהמשיבים חושבים שהחקיקה החשובה ביותר שחשוב לקדם בכנסת בתחום החקלאות זה חוק לעידוד השקעות הון בחקלאות, 11% חושבים שהחקיקה החשובה ביותר שחשוב לקדם בכנסת בתחום החקלאות זה בנושא הקמת שוק סיטונאי חדש וגדול במרכז הארץ.

ירידה משמעותית בצריכת פירות וירקות במשקי הבית

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן