יבול שיא
הרפת והחלב
טרומפים משותף בגלבוע.jpeg1

תנועות הנוער בגלבוע: ביחד, רק ביחד

2 דק' קריאה

שיתוף:

הבולט בתהליך המתקיים בגלבוע, היותו משותף לכל שלושת תנועות הנוער במרחב: בני המושבים – של הנוער העובד והלומד, התנועה החדשה של השומר החדש ומחנות העולים

מחלקת הנוער במוא"ז הגלבוע החלה השבוע בתהליך טרום-פעילים השנתי, וללא מגבלת הריחוק החברתי. התהליך נועד להכין את חניכי שכבת כיתות ט' לשנת ההדרכה בתנועות הנוער, והוא החל בסמינר בן יומיים בביה"ס 'יד לחמישה' (יום ה'), שבאשכול יישובי חבר. זהו האירוע הראשון מבין המפגשים שיתקיימו אחת לחודש, במטרה לקדם קבוצות מנהיגות, המעורבות חברתית ובעלי רצון להתנדבות.

הבולט בתהליך המתקיים בגלבוע, היותו משותף לכל שלושת תנועות הנוער במרחב: בני המושבים – של הנוער העובד והלומד, התנועה החדשה של השומר החדש ומחנות העולים. שיתוף זה משקף את מערובתו הישירה והשפעתו של ראש המועצה, עובד נור, ליצירת שדרת פעילות מרכזית בה ניתן ביטוי לערכים החשובים בגלבוע, ליצירת דמות הבוגר הערכי הפועל ברוח ערכי הגלבוע.

כך, ולמרות הפיצול בתנועות, מתקיימת בגלבוע פעילות בקבוצות מעורבות, הן מבחינת היישובים, והן מבחינת תנועת הנוער. "בורכנו בבני נוער בעלי ערכיות מדהימה, המלווה את פעילותם בכל הקשור למנהיגות, תרומה לקהילה ולזולת, וחיזוק הסולידריות בחברה הישראלית," אומר עובד נור. "זוהי שליחות עבורנו לשמר ערכיות זו. אנו גאים בכל ילדי תנועות הנוער בגלבוע, ורואים בהם תשתית דור ההמשך של המרחב הכפרי בישראל," אמר.

תהליך ט' שנתי החל במפגש משותף של כ-120 נערות ונערים מיישובי הגלבוע, וכמפגש פסגה ראשוני של תנועות הנוער בגלבוע, עסק הכנס באופן נדרש, בשאלה "מהו ערך?"

את הפעילויות בסמינר העבירו רכז התנועות בגלבוע, ורכזי ההדרכות ב-3 תנועות הנוער, שיחד עם הגרעינרים בגלבוע, דנו לעומק במה הוא אותו סולם ערכים מקומי, ובבחירות הנגזרות מכך בגלבוע. מעבר לדיונים, עסקו החניכים בהיכרויות, ארוחות טעימות ומשותפות, משחקי חברה והרבה הנאה משותפת….

רוחמה לבקוביץ', מנהלת מחלקת הנוער, ציינה כי במהלך השנה יעסקו ילדי כיתה ט', במגוון נושאים ערכים בכדאי להעצים את קהילת הגלבוע, וכחלק מתכנית להכשרת מד"צים ופעילים. לבקוביץ ביקשה להודות על הסיוע ממחלקת התחבורה, שיחד עם שיתוף הפעולה עם כל תנועת הנוער, לא מפסיקים להיות יצירתיים, ולהוביל בגלבוע שלל פעילויות משותפות ומקרבות המציבות את מוא"ז הגלבוע כרשות מובילה, בכל הקשור לפעילויות ערכיות לנוער.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן