יבול שיא
הרפת והחלב
פגישה באבן מנחם

תנועת המושבים מסיירים בגליל המערבי

2 דק' קריאה

שיתוף:

חברי הנהלת תנועת המושבים ביקרו במשקים ונפגשו לפגישות עבודה עם הנהלות המושבים אבן מנחם, בן עמי ולפידות

תנועת המושבים מסיירים בגליל המערבי, הסיור נפתח בישיבה מקצועית עם הנהלת מושב אבן מנחם. בפגישה שהתקיימה בהשתתפות מזכ"ל תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח, ראש המועצה האזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה, יו"ר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ והנהלת תנועת המושבים, העלה חבר הנהלת המושב, ברוך לגזיאל, את הנושאים שהם צריכים את עזרתה של תנועת המושבים לרבות – נושאי קרקעות – איוש נחלות וחוק ההתיישבות, נושאים חקלאיים ואף את נושא המים באזור. מזכ"ל תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח סקר בפניהם את פעילות תנועת המושבים והתנועה תמשיך ללוות את המושב.

 

ביקור במשק במי עמי
תנועת המושבים מסיירים בגליל המערבי

 

לאחר מכן, נסעה הנהלת התנועה למושב בן עמי, מושב חקלאי בו יש 65 נחלות וצעירים רבים במושב עוסקים בחקלאות. במהלך הפגישה העלו חברי הנהלת המושב, אסף אמסטרדם וניצן סנש את הסוגיות אותם הם רוצים להמשיך ולקדם במושב לרבות בנושאי קרקעות, חיזוק החקלאות ותמיכה וחיזוק בתיירות הכפרית במושב.

עם תום הפגישה קיימה הנהלת התנועה סיור חקלאי במושב ונחשפה לדור הצעיר שעוסק בחקלאות זאת לצד התיירות הכפרית.

הסיור החל במשק סנש, המגדל אבוקדו, שאף הרחיב את פעילותו לגידול ניסיוני בן חצי דונם פטל אדום במצע מנותק. משם נסעו לבוסתן אורגני, הקיים 25 שנה במושב, בו יש 13 זנים של פטל שחור (אסנה). בבוסתן מקיימים תיירות כפרית ומגיעים אליו תושבים מכל רחבי הארץ לסיור ונחשפים לחקלאות ולגידול האורגני של האסנה.

משם נסעו למשק נהרי ונפגשו עם עומר נהרי, בן 31, דור שלישי במושב, המגדל פפאיה לייצור מקומי. הסיור הסתיים בחממת חסה בגידול הידרופוני של משק אמסטרדם.

מזכ"ל תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח התרשם מאוד מהדור הצעיר שמנהל את החקלאות במושב ואמר: "זה מעורר השראה לראות את הדור הצעיר חי ונושם את החקלאות במושב, ועובד בה לצד עידוד תיירות כפרית וחשיבה קדימה על עתיד המושב."

את הסיור סיימו במושב לפידות. יו"ר הנהלת המושב, גרשון שמואל, סיפר שבמשך 30 שנה לא הגיעה הנהלת תנועת המושבים למושב, וכי הם מתרגשים מפועלה של התנועה להיות בשטח ולקדם את צרכיו. במהלך הפגישה עלו נושאים בתחום הקרקעות – חוזה חכירה לדורות וחוק ההתיישבות. זאת, לצד בעיות בתחום החקלאות שאותן תנועת המושבים תלווה ותעזור.

מזכ"ל תנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח סיכם את הסיור: "הקשר עם המושבים חשוב לנו מאוד. כבכל שבוע אנחנו יוצאים אל השטח, נפגשים עם הנהלות המושבים ומקיימים סיור, שבסיומו אנו מקדמים נושאים וצרכים שונים של המושבים. שמחתי להיפגש עם דור המשך של חקלאים צעירים ונמרצים לצד קיום תיירות כפרית ושמירה על קרקעות המושבים."

המטבח הגלילי – טרנד שיווקי או מטבח אמיתי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן