יבול שיא
הרפת והחלב
הנוער העובד והלומד צילום יחצ

תנועת הנוער של ההסתדרות, "הנוער העובד והלומד", נאלצה להתקפל ולהסיר תביעות במיליוני שקלים נגד עובדיה לשעבר

2 דק' קריאה

שיתוף:

הודעה מטעם השומר החדש

לפני כשנתיים לקחה תנועת המושבים חלק בהצבעה דמוקרטית, יחד עם עשרות מועצות ומאות יישובים מרחבי הארץ. בהצבעה התקבלה החלטה היסטורית להקים תנועת נוער חדשה במרחב הכפרי, תחת ארגון השומר החדש, לאלפי חניכים וחניכות.

תנועה המנותקת ממשקעי העבר והפוליטיקה הארגונית, המבקשת להתחיל מחדש, להתנהל בשקיפות ולהתמקד בערכים. בהמשך, תנועת המושבים חזרה בה מהחלטתה.

הנוער העובד והלמוד יוצאים לדרך חדשה
התנועה החדשה יוצאת לדרך חדשה

בעקבות המהלך הנוער העובד והלומד  הגיש תביעות במיליוני שקלים כנגד הנהלת תנועת בני המושבים דאז וכנגד תנועת המושבים עצמה.

התנועה החלה את פעילותה לפני כשנתיים, כשבמקביל לעבודה החינוכית, הקהילתית והחקלאית, נאלצו חבריה להתמודד מול תביעות הסרק שנוהלו כנגדם.

בעקבות עבודה קשה ומאומצת של בוגרי התנועה, עשרות המועצות ומנהיגות המרחב הכפרי, שפעלו לילות כימים והפעילו לחץ יומיומי על תנועת המושבים, בוטלו כעת התביעות לחלוטין.

שירי ארדיטי, מזכ"לית התנועה החדשה ואחת הנתבעות: "אני מודה למאות הבוגרים, המועצות ומנהיגות המרחב הכפרי שפעלו ללא לאות, ודרשו מתנועת המושבים לפעול במיידי להסרת תביעות הסרק."

"אנחנו  עסוקים בעשייה חינוכית, הגשמה ובהובלת עשרות אלפי החניכים שלנו- בני ובנות נוער, דור העתיד של המרחב הכפרי והחברה הישראלית".

ארגון השומר החדש: "כארגון הפועל במרחב הכפרי ושרבים מעובדיו ופעיליו הם בעצמם בוגרי 'בני המושבים' נעתרנו לבקשת המועצות והיישובים להקים תנועה חדשה שתפעל בשקיפות, יחד עם עמותת הבוגרים, והחלטנו להעניק את כל תשתיות ארגון השומר החדש להצלחה במשימה זו."

"התנועה, שהוכרה השנה כארגון נוער רשמי בישראל, מביאה בשורה של ממש למרחב הכפרי. ארגון השומר החדש והתנועה החדשה עסוקים בעשייה חינוכית, קהילתית וחקלאית ולא ביצירת נראטיבים קונספירטיביים והפצת הכפשות, וכך גם נמשיך."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן