יבול שיא
הרפת והחלב
הקצאת קרקע להרחבה במושב

תקנון מושב עובדים לדוגמה להערות הציבור

2 דק' קריאה

שיתוף:

רשמת האגודות השיתופיות, שלומית שיחור-רייכמן: "התקנון מאפשר לחברי האגודות כלים רחבים יותר לניהול האגודות השיתופיות המתאימים למאה ה-21, בין היתר – הצבעה לפי זכויות בנחלה, הסדרת היחסים בין האסיפה לוועד, ניגודי העניינים, יישוב סכסוכים בין היתר על ידי גישור והכנסת 40 אחוזים נשים לוועדי ההנהלות"

תקנון מושב עובדים

לאחר עבודה ארוכה ומאומצת בשותפות מלאה עם משרד רשמת האגודות ואגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים הוכן תקנון מושב עובדים לדוגמא ופורסם כעת להערות הציבור.

התקנון המצוי (דהיינו, תקנון לדוגמה) מותאם למציאות ימינו, נועד להקל ולייעל הן את ההתנהלות השוטפת והן את הליכי תיקון התקנון של המושב ויאפשר לכל מושב לאמץ אותו ולנהל את האגודה על פי הכללים העדכניים ביותר. 

מדובר בנוסח קבוע אשר ניתן להתאימו לאופי ולמבנה המיוחד של כל אגודה וכתוצאה מכך לשמור על כללי הניהול התקין של האגודה. 

טיוטת התקנון מעגנת הסדרים המתאימים לניהול חיי היום-יום במושבים במאה ה-21, ומתייחסת, בין היתר, לנושאים כגון כינוס אסיפות, קבלת החלטות, רשויות האגודה, יישוב סכסוכים ועוד. טיוטת התקנון המצוי מציעה גם אפשרות של הצבעה באסיפה הכללית לפי קולות הצבעה המיוחסים לנחלה. 

יצוין כי מספר הוראות בתקנון המצוי מצריכות תיקוני חקיקה, שמטופלים במקביל להכנת נוסח סופי של התקנון המצוי. 

צוות גיבוש התקנון הורכב מארבעה עורכי דין: שלומית שיחור-רייכמן (רשמת האגודות השיתופיות), מיכל בוסל (מנהלת אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים), רותי לירז-שפירא (מנהלת תחומי הרגולציה והקואופרציה במשרד הרשמת) ואודי אמיתי (ממונה תקנונים וייעוץ משפטי במשרד הרשמת).

קובץ טיוטת התקנון נשלח למזכירויות מושבי תנועת המושבים לצורך הפצתו לחברי האגודה ובנוסף הוא מופיע באתר תנועת המושבים.

מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: "התקנון החדש צפוי להתאים את עצמו למציאות שהשתנה, למושב המתחדש ולמבנה המיוחד של כל אגודה וכתוצאה מכך יאפשר לשמור על כללי הניהול התקין של האגודה.

"אני מודה לרשמת האגודות השיתופיות, שלומית שיחור רייכמן ולצוותה המסור והמקצועי ולמנהלת אגף קרקעות בתנועה, מיכל בוסל על ההובלה המשותפת של פרויקט חשוב זה."

למי תודה למי ברכה

רשמת האגודות השיתופיות, שלומית שיחור רייכמן: "אני מודה להנהלת תנועת המושבים ובראשם למזכ"ל התנועה, עמית יפרח ולמנהלת אגף קרקעות, מיכל בוסל על ההובלה ושיתוף הפעולה בגיבוש טיוטת התקנון המצוי החדש. התקנון מאפשר לחברי האגודות כלים רחבים יותר לניהול האגודות השיתופיות המתאימים למאה ה-21, בין היתר – הצבעה לפי זכויות בנחלה, הסדרת היחסים בין האסיפה לוועד, ניגודי העניינים, יישוב סכסוכים בין היתר על ידי גישור והכנסת 40 אחוזים נשים לוועדי ההנהלות. אני מברכת על העבודה המשותפת ועל תהליך שיתוף הציבור ומצפה לקבל את הערות הציבור. לאחר גיבוש סופי של התקנון  אנו מתכננים הדרכות לממלאי התפקידים על מנת שהשינויים יהיו ברורים ויוטמען בצורה הנכונה."

מנהלת אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים, עו"ד מיכל בוסל: "תקנון האגודה קובע את סמכויות האגודה ודרך תפעולה. אנו רואים שבמושבים המתנהלים עם תקנון ישן עולים קשיים שונים בניהול היישוב בשל חוסר ההתאמה בין הוראות התקנון ההיסטורי לבין המציאות המודרנית של ימינו. אימוץ תקנון מעודכן ומודרני הוא הליך חשוב אשר יסייע לאגודות בפעילות השוטפת שלהן, בתחומים רבים ומגוונים ויאפשר למושבי העובדים לפעול ביעילות ולהתאים את ניהול המושב למאה ה-21. זאת ועוד, הליך אימוץ תקנון מצוי הינו מהיר יותר מהליך רגיל של תיקון תקנון."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן