יבול שיא
הרפת והחלב
מאיר צור 2

"תשתיות המים הן אינטרס לאומי מן המעלה הראשונה"

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

"תשתיות המים הן אינטרס לאומי מן המעלה הראשונה" אמר מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים, בכנס שאורגן על ידי אגודת "מים לישראל"  צור: "אין זה הגיוני שהחקלאים לבדם יישאו במימון תשתיות המים בישראל. הממשלה חייבת להשקיע בכך מכספה"

תשתיות המים": מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, בירך ונשא דברים בכנס שאורגן על ידי אגודת "מים לישראל", אגודה המייצגת את צרכני המים החקלאיים במדינה. הכנס שנשא את הכותרת "פיתוח והתפתחויות במשק המים החקלאי בישראל", נערך בשבוע שעבר בקיבוץ עין החורש, בהשתתפות אנשי מפתח בכירים במשק המים.

בדברי הברכה שלו קרא מאיר צור לממשלת ישראל להמשיך ולפתח את משק המים. הוא התייחס לסוגיית הייצוג בתחום המים ואמר: "הטיפול מול הממשלה בנושא חייב להתחלק לשני חלקים: החלק המקצועי – בו ארגון מגדלי המים צריך להיות דומיננטי ומשמעותי, ואילו בכל הקשור למשא ומתן בנושאים הרוחביים – יש לרכז את המאמץ של כל הגופים הרלוונטיים דרך התאחדות חקלאי ישראל. אסור לנו לדבר עם הממשלה בנושא זה בכמה קולות. חשוב שקול החקלאים יישמע באופן אחיד, חזק וברור".

ל"קו למושב" אמר צור: "חייבים לפתוח את משק המים הסגור, כך שמדינת ישראל תשקיע מכספה בתשתיות המים ולא רק החקלאים. ממש כפי שלא דורשים מנוסעי הרכבת להשקיע לבדם במימון תשתיות מסילות הברזל, כך גם תשתיות המים הן אינטרס לאומי מן המעלה הראשונה."

פלג אוריון, יו"ר אגף משק בתנועת המושבים, שנכח אף הוא בכנס, אמר ל"קו למושב": "לצערי הממשלה מנהלת את משק המים לחקלאות בשיטת 'האמבטיה הסגורה'. שיטה זו חייבת להשתנות. הממשלה צריכה להבין שהיא אינה יכולה להשית את כל הערכים הנופיים, התיירותיים והסביבתיים של המדינה על כיסי החקלאים. אם זה ימשיך כך נגיע למצב של מדבור ושממה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן