יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 03 13 100423

"אחדות אמיתית משמעותה אחדות בנטל״

2 דק' קריאה

שיתוף:

עומר יגודה בן ה-18 מעין שמר נאם בהפגנה מול ביתו של שר הביטחון


״כשאני חושב על הגיוס לצה"ל, אני נזכר במשפט שאבא שלי אמר לי לפני כמה שנים, כששאלתי אותו למה אני צריך להתגייס לצבא: 'סבא שלך שמר על אבא שלך, אבא שלך שמר על סבא שלך ועליך. אתה חלק מהשרשרת הזאת, ואתה תשמור על סבא שלך, על אבא שלך ועל כל המשפחה שלך׳.
ב-7 באוקטובר, מדינת ישראל כולה הבינה את חשיבות השרשרת הזאת. באותו היום, בלי שום צו 8, כל חייל וחיילת עלו על מדים ויצאו להגן על כולנו.
היום, בזמן שחיילי צה"ל נמצאים בחזית, הדור הבא מתכונן להצטרף לשרשרת. הדור שלי. אבל בזמן שאנחנו מחכים למלא את חלקנו, הממשלה שאתה חלק ממנה, ממשלת ה-6 באוקטובר, מנסה לשבור את השרשרת".

במילים אלה פתח את נאומו עומר יגודה (18) מעין שמר, שעתיד להתגייס בעוד פחות מחודש לחיל השריון, בהפגנה שנערכה בבוקר שישי האחרון (8.3) מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט.
יגודה פעיל בהפגנות שנערכו בצומת כרכור, אחד ממוקדי ההפגנות המרכזיים לאורך השנה שחלפה כנגד ההפיכה המשטרית, וממובילי ארגון צעירי צומת כרכור. עם פרוץ מלחמת "חרבות הברזל", כמו רבים אחרים, לא שב להפגין, אך לאחרונה חש כי אין לציבור עוד ברירה אלא לצאת לרחובות במטרה להחליף את השלטון.
ההפגנה שנערכה מול ביתו של גלנט נערכה בעקבות הצהרתו של שר הביטחון לגבי חוק הגיוס, "מטרת ההפגנה להעביר מסר חד וחלק – אין לך מנדט להתפשר. אתה חייב לעשות מה שטוב עבור המדינה״. יש מי שיגידו שבזמן מלחמה אין מקום לצאת להפגנות, שזה בעייתי לצאת לבחירות.
״ההפגנות שנערכות עכשיו קוראות לצאת לבחירות, כדי להחזיר את המנדט לעם. הממשלה הקיימת לא יכולה להישאר בשלטון, היא מנהלת את המלחמה בצורה מחפירה, הם איבדו את אמון הציבור. לפני כשבועיים נערכו בחירות למועצות המקומיות, התנדבתי בקלפי ולא הייתה בעיה לקיים בחירות בזמן מלחמה. אם יהיה קמפיינים לפילוג זה אשמת הפוליטיקאים. אפשר לקיים גם מערכת בחירות נקייה, הפילוג מגיע מהם״.
בהפגנה לקחו חלק כמה עשרות מפגינים, בעיקר חניכי מכינת רבין, שלחלקם תקוצר השנה בשל הקדמת הגיוס. "הממשלה מדברת על אחדות ומנסה לקרוא לאחדות מזויפת. אני קורא לאחדות אמיתית שמשמעותה אחדות בנטל. הגיוס לצבא הוא עכשיו המשימה שלי, החובה שלי, כדי לשמור על המשפחה שלי ועל כל עם ישראל. זו משימה של כולם והחרדים לא שונים בקטע הזה״.
ליגודה חשוב להעביר את המסר לחברי וחברות הקיבוצים שיצאו להפגין ברחובות, גם אם יש קושי להפגין בזמן מלחמה. "לצאת ולהציל את המדינה, הממשלה הזו מפוררת את העם, את הכלכלה, לא מטפלת בסוגיית החטופים, לא מטפלת בחוק הגיוס. אנחנו צריכים ללכת לבחירות כי אין לנו ארץ אחרת״.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום שני בשבוע הבא ה-9.9.2024 יתקיים הכנס השנתי של חברת "החקלאית". במעמד הכנס יהיה נוכח מר אורן לביא – מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון. אתם מוזמנים להגיע ולפגוש את הלקוחות, עובדי הענף, הרופאים המובילים
< 1 דק' קריאה
אתמול (יום ד') נערך כנס רפתנים של חברת "הרמן פרוג'קט" בקיבוץ סעד עם מעל ל-80 משתתפים. הקיבוץ אירח את הכנס, ולנו היה חשוב לערוך את האירוע, דווקא בעוטף, דווקא עכשיו. הכנס היה מוצלח מאוד
< 1 דק' קריאה
שלוש בוגרות בית הספר לעיצוב בחיפה הקדישו את פרויקט הגמר שלהן לקיבוץ. מיחסי אהבה שנאה לחינוך המשותף, דרך מבט מורכב של הטוב עם הרע ועד תכנון מחוץ לקופסא לקיבוצים שנפגעו בשבת השחורה  *תמונה ראשית:
3 דק' קריאה
הקו המפריד בין תהליכי העברה בין־דורית  האינטראקציה המיוחדת שאני מקיימת עם משפחות במושבים בענייני העברה בין־דורית, זיקקה אצלי כמה עקרונות שאני משוכנעת בכוח שלהם להשפיע על התהליכים המאתגרים. העקרונות האלה כל כך משמעותיים, שכשהם
4 דק' קריאה
דני גבאי, חבר מושב מרחביה, דור שלישי למייסדים, מספר על ההתיישבות בעמק יזרעאל, על תולדות המושב ועל משפחתו * הוא מציין בדבריו, שבמושב מרחביה היה רצף של התיישבות מאז 1911 ועד היום * רעייתו
8 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן