יבול שיא
הרפת והחלב
צילום מסך 2024 07 23 102143

ארה"ב ישראל, העתק הדבק

3 דק' קריאה

שיתוף:

נתניהו נואם בעצרת כלשהי. על גג, במרחק 120 מ' ממנו, מתמקם צעיר חמוש ברובה * פרסום התחקיר מתעכב לעת עתה * התחלה ברגל שמאל 

פעם אחת הספיקה לנו 

מה היה קורה אצלנו, אילו התרחש כאן ניסיון התנקשות בראש הממשלה נתניהו, בהשתלשלות עניינים דומה לזו של ההתנקשות בדונלד טראמפ, בעצרת הבחירות של המפלגה הרפובליקנית בפנסילבניה?  

נתניהו נואם בעצרת כלשהי. על גג, במרחק 120 מ' מהדוכן עליו הוא עומד, מתמקם צעיר חמוש ברובה, ויורה לכיוון ראש הממשלה. נתניהו נפגע קלות באוזנו הימנית, מאבטחיו מקיפים אותו מכל עבר, הוא מניף את ידו לאות ניצחון ומורד מהבמה. היורה חוסל. כבר למוחרת נתניהו מחדש את הופעתו בציבור ומשדר עסקים כרגיל, אוזנו הימנית חבושה. מרכיב הכרחי בתסריט הזה – היורה הוא איש שמאל ואין בעיה להוכיח שהוא כזה. 

רוב מכריע של הציבור הישראלי היה מביע זעזוע מהאירוע וסיפוק מכך שהוא הסתיים בפציעה קלה. אנחנו לא צריכים עוד רצח של ראש ממשלה, אחד הספיק לנו. בין אוהדיו של רוה"מ היו בוודאי כאלה שמבחינתם, הירי שהחטיא את מטרתו היה נס אלוקי, עוד הוכחה לכך שנתניהו הוא שליחו של הקדוש ברוך הוא לעם ישראל. 

מה עוד? הרבה מאוד "אמרנו לכם". אמרנו לכם, שההסתה נגד נתניהו חצתה את כל הקווים האדומים ונשקפת סכנה אמיתית לחייו, שמישהו עוד עלול להתנקש בו. הזהרנו שההסתה היום חמורה מזו שהייתה לפני רצח רבין וצריך לבחון את האיומים הללו במלוא הרצינות. אבל אתם, לא רק שהתייחסתם בביטול לאזהרות שלנו, אפילו לגלגתם עלינו. אמרתם שאין סכנה כזו, שאף אחד לא מתכוון לפגוע בנתניהו, שהוא האדם הכי מאובטח בעולם והוא סתם מתבכיין. אז הינה, ראיתם מה קרה.  

ועוד משהו. כל פעם שמעלים טענה מסוג: מישהו עוד ינסה לרצוח את נתניהו, התשובה משמאל היא שזה קשקוש, שעד היום כל הרוצחים ממניעים פוליטיים הגיעו רק מימין. בדרך כלל מצורפת גם רשימת המתנקשים מימין, שבראשה כמובן יגאל עמיר, אבל גם יונה אברושמי, יעקב טייטל ואחרים. אז הינה, סוף כל סוף המשוואה הזו חוסלה. אי אפשר יהיה יותר להגיד, שזה מגיע רק מימין. יש גם משמאל. שהחיינו. 

התנקשות אצלנו בנוסח ההתנקשות בטראמפ? לא קרה, מאמינים שגם לא יקרה.  

בחירות, כמה שיותר מהר.  

לא היה קרב 

בשבוע שעבר נמסר, ש"צה"ל דוחה את פרסום התחקיר על הקרב בניר עוז". התחקיר היה אמור להימסר השבוע, ועל פי הערכת פרשנים, על הדחייה הוחלט בשל הביקורת שהייתה בצה"ל ומחוצה לו, אחרי פרסום התחקיר על הקרב בבארי. דובר צה"ל הכחיש.  

הקרב בניר עוז? לא היה קרב בניר עוז. מחבלי הנוחבה נכנסו לקיבוץ בבוקר 7 באוקטובר, רצחו, חטפו, אנסו, שרפו ובזזו כאוות נפשם, וכשגמרו את מה שהיה להם לעשות שם, הסתלקו מהקיבוץ. 38 הרוגים, 72 חטופים. רק בסביבות 13:30, אחרי כשבע שעות של טבח ואחרי שהמחבלים עזבו, נכנסו כוחות צה"ל לקיבוץ. הקרב היחידי שנוהל בניר עוז היה על ידי חברי כיתת הכוננות.  

את הידיעה היה צריך לנסח כך: "צה"ל דוחה את פרסום התחקיר על האין קרב בניר עוז". כשהוא יפורסם, לא תהיה בו ביקורת על אף יחידה של צה"ל, שהייתה ליד שער הקיבוץ ולא נכנסה פנימה להילחם.  

אלוף יוצא ואלוף נכנס 

אלוף פיקוד המרכז הקודם, יהודה פוקס, היה מאוד לא אהוד על המתנחלים. אחת הטענות המרכזיות כלפיו הייתה בגין צווי ההרחקה המנהליים שהוא הוציא לפעילי ימין, והיו לא מעט כאלה. ביו"ש אמרו עליו, שמבחינתו, "המתיישבים אויבים שלו והמחבלים אוהבים".   

הרבה תקוות תלו המתנחלים במחליפו, האלוף אבי בלוט, שנכנס לתפקידו ב-8 ביולי. לבלוט יש רקע מתאים: הוא למד בתיכון הימלפרב בירושלים של הציונות הדתית, ואחר כך התחנך במכינה הקדם-צבאית בני דוד בעלי. בשר מבשרם.  

והינה, מה עשה האלוף בלוט ביום הראשון בתפקיד? חתם על צו הרחקה מנהלי מיו"ש לאיתיאל בן צרויה, בן 19, תושב המאחז 'צור הראל". קצת רקע: לפני כשנתיים הוקמו סמוך למאחז כמה מבנים בהם התגוררו נערי גבעות, שעסקו בחקלאות אבל גם ב"פשיעה לאומנית נגד פלסטינים". גורמי הביטחון ניסו לפנות את המבנים אולם לא התקבל לכך אישור מהדרג המדיני. האישור ניתן בתחילת החודש וב-11 ביולי הגיעו יותר מ-70 צוותי מג"ב לפנות את "צור הראל". תושבי המקום התעמתו איתם, יידו אבנים על כלי הרכב של כוחות הביטחון ושל צוות לוחמי אש ופגעו ברכבו של סגן אלוף. על רקע זה הוצא צו ההרחקה.  

תגובת "צור הראל": "נראה כי אלוף הפיקוד החדש ממשיך את דרך קודמו בתפקיד ובוחר גם הוא להילחם בחלוצים בחזית ההתיישבות. צווי הרחקה ופינויים אלימים לא ירתיעו אותנו, אנו נמשיך ליישב את ארץ ישראל ולמנוע בגופינו את ההשתלטות העוינת של הרשות הפלשתינית על שטחי ארץ אבותינו". 

זה בדיוק מה שנקרא: להתחיל ברגל שמאל, לא? 

בית הדין הבינלאומי בהאג קבע השבוע, שההתנחלויות אינן חוקיות, ושישראל חייבת לפנות את המתנחלים ולסגת מהגדה. במצב הזה, שיתוף פעולה של נציגי השלטון הישראלי עם שאיפות ההתפשטות של המתנחלים, הופך להיות בעייתי ביותר. בבית הלבן שוקלים להטיל סנקציות על השרים סמוטריץ' ובן גביר. בעתיד, סנקציות על קצינים בכירים בצה"ל יהיו גם הן אופציה?  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום שני בשבוע הבא ה-9.9.2024 יתקיים הכנס השנתי של חברת "החקלאית". במעמד הכנס יהיה נוכח מר אורן לביא – מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון. אתם מוזמנים להגיע ולפגוש את הלקוחות, עובדי הענף, הרופאים המובילים
< 1 דק' קריאה
אתמול (יום ד') נערך כנס רפתנים של חברת "הרמן פרוג'קט" בקיבוץ סעד עם מעל ל-80 משתתפים. הקיבוץ אירח את הכנס, ולנו היה חשוב לערוך את האירוע, דווקא בעוטף, דווקא עכשיו. הכנס היה מוצלח מאוד
< 1 דק' קריאה
שלוש בוגרות בית הספר לעיצוב בחיפה הקדישו את פרויקט הגמר שלהן לקיבוץ. מיחסי אהבה שנאה לחינוך המשותף, דרך מבט מורכב של הטוב עם הרע ועד תכנון מחוץ לקופסא לקיבוצים שנפגעו בשבת השחורה  *תמונה ראשית:
3 דק' קריאה
הקו המפריד בין תהליכי העברה בין־דורית  האינטראקציה המיוחדת שאני מקיימת עם משפחות במושבים בענייני העברה בין־דורית, זיקקה אצלי כמה עקרונות שאני משוכנעת בכוח שלהם להשפיע על התהליכים המאתגרים. העקרונות האלה כל כך משמעותיים, שכשהם
4 דק' קריאה
דני גבאי, חבר מושב מרחביה, דור שלישי למייסדים, מספר על ההתיישבות בעמק יזרעאל, על תולדות המושב ועל משפחתו * הוא מציין בדבריו, שבמושב מרחביה היה רצף של התיישבות מאז 1911 ועד היום * רעייתו
8 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן