יבול שיא
הרפת והחלב
בציר המשפחות של השומר החדש במצפה רמון

בוצרים חוויה משפחתית 

2 דק' קריאה

שיתוף:

למעלה מ-1000 משתתפים לקחו חלק באירוע הבציר למשפחות המסורתי שהתקיים סמוך למצפה רמון 

אירוע הבציר למשפחות של ארגון 'השומר החדש' התקיים הקיץ בפעם השמינית. רגע לפני סיום החופש הגדול, מאות משפחות, למעלה מ-1,000 מבקרים, הגיעו למצפה רמון לחוויה משפחתית מיוחדת שמשלבת ערכים, משפחתיות, והנאה: לינה בקמפינג בין הכרמים, בציר וסיוע לחקלאי ומגוון פעילויות גיבוש לכל הגילאים. 

בימים ראשון – רביעי, 18-21.08 התקיימו שלושת סבבי האירוע: המשפחות הגיעו בצהרי היום והחלו בהתמקמות בשטח והקמת האוהלים, כשהילדים בזמן הזה נהנים מפעילויות ODT והפרחת עפיפונים. משם, בשעת שקיעה, החל שיאו של היום: בציר שקיעה משפחתי וחוויתי, גדולים וקטנים שמסתובבים בין שורות הכרמים ובוצרים עשרות טון של ענבים בליבו של המדבר. 

אחרי ארוחת ערב קלילה בשטח התכנסו שוב כולם יחד לערב שירה בציבור מאחד ומרגש, בסופו התקיימה שיחה עם החקלאי ועם נציג מארגון השומר החדש שסיפרו על עבודת האדמה ועל החקלאות הציונית בנגב וחשיבותה. לאחר לינת שטח באוהלים בין הכרמים, התעוררו המשפחות עם הזריחה לבציר זריחה קסום, האירוע הסתיים עם פעילות ODT רטובה ומרעננת והפעלות לילדים. 

אירוע הבציר למשפחות התקיים בשני כרמים במדבר באזור מצפה רמון. שלושת הסבבים הראשונים של האירוע התקיימו בכרם הרוחות. את הכרם נטע הלל בסמוך לצומת הרוחות על יד מצפה רמון כחלק מפרויקט 'שפת מדבר' בשיתוף המועצה האזורית רמת נגב. הכרם נבצר כולו בצורה ידנית, לכן צריך הרבה ידיים עובדות ומאות המשפחות שהגיעו לבציר שהתקיים אצל הלל סייעו לו באופן משמעותי. 

במיוחד בימים מתוחים אלו של מלחמה ארוכה, מאות המשפחות שהגיעו מרחבי הארץ, מכלל הקשת החברתית הישראלית נותנים לכולנו הוכחה של יחד, של חיבור אמיתי לאדמה ושל אחדות בלב מדבר.  

פריאל ליעד לוי, השומר החדש:"היה מאוד מרגש לראות את מאות המשפחות שהגיעו לחוויה ערכית ומשמעותית בשיאו של החופש הגדול. דווקא השנה, יותר מתמיד, לראות את כולם יחד, משפחות מכל חלקי הארץ ומכל המגזרים שמגיעות להתחבר דרך האדמה, לחבר את הילדים לאדמה ולעבור חוויה משפחתית ייחודית. ערבי השירה בציבור היו השיא בעיני, כשכולם יחד, גדולים וקטנים שרים משירי ארץ ישראל בליל מדבר ומתחברים ברגעים פשוטים ועוצמתיים של יחד, משפחה ואדמת הארץ." 

רחלי שגב-אופיר, משתתפת בבציר שהגיעה:"הגענו לפסטיבל הבציר של השומר בפעם הרביעית והפעם הבאנו את כל המשפחה, כולל את סבתא בת 73! כיף למצוא פעילות שהיא גם ערכית וגם חוויה טובה לילדים באמת בכל הגילאים. אין על המתנדבים של השומר ועל הערך בפגישה ביניהם לבין הילדים שלנו ומה שהם לומדים מהם. מקווים להיפגש שוב בשנה הבאה!" 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן