יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 06 18 120617

ההצגה חייבת להימשך

4 דק' קריאה

שיתוף:

לוגון, התאטרון המוזיקלי דובר האנגלית מהנגב, מעלה הפקה גם השנה למרות שחלק מחבריו פונו מבתיהם. חבר הלהקה לואיס הר מאורים, ששוחרר משבי חמאס בא לבקר בחזרות

*תמונה ראשית: דבי למדן ולואיס הר שהיה חטוף וחולץ בגבורה. מתוך ההצגה THE BROADWAY CURE שהועלתה לפני מספר שנים. היו נוסעים יחד לחזרות

גם 7 באוקטובר לא הצליח לעצור מסורת בת 43 שנים. למרות שחלק מחברי הלהקה וגם הבמאי פונו מבתיהם שבעוטף עזה בעקבות מתקפת הטרור ועל אף שאחד החברים, לואיס הר מאורים, נחטף ובהמשך חולץ במבצע נועץ, תיאטרון לוגון דובר האנגלית מבאר-שבע מעלה הפקה חדשה גם השנה. 

 הרקדן לואיס הר נחטף, חברי הלהקה מפונים 

חברי תיאטרון לוגון שמחו על הבחירה במחזמר הקומי וחיכו לתחילת חזרות אחרי החגים. ואז הגיע 7 באוקטובר והרעיד את עולמם. חברי קבוצה פונו מבתיהם בקיבוצי העוטף, חלקם איבדו קרובים והרקדן לואיס הר נחטף.  

אבל כפי שאומר המשפט המוכר "ההצגה חייבת להימשך". הקבוצה לא ויתרה, הבמאי יעקב אמסלם הגיע לחזרות מים המלח ועל אף ששחקנים קבועים רבים מאזור תקומה אינם יכולים להיות במופע כי לא חזרו לבתיהם, הוחלט להעלות גם השנה מחזמר מושקע בתיאטרון דובר האנגלית. בחזרה הראשונה זכו משתתפי ההצגה לחגוג את חילוצו של לואיס הר, לפני שיצא למסע הסברה בחו"ל, ובוודאי אחרי שסיפר, שהמחשבות על התיאטרון היו בין הדברים שעזרו לו לצלוח את תקופת השבי. 
 
 
"איך להצליח בעסקים מבלי להתאמץ" –הוא מחזמר שנכתב על ידי פרנק לסר על פי מחזה מאת אייב בורוז, ג'ק ויינשטוק ווילי גילברט ומבוסס על ספר שיצא לאור ב-1952 מאת שפרד מייד. 
המחזמר עוסק בצעיר שאפתן בשם ג' פיירפונט פינץ', שנעזר בספר "איך להצליח בעסקים מבלי להתאמץ" כדי להתקדם בעסקים. בעזרת ההבנה של עולמם הקטנוני הצמא להערצה של בני האנוש והפעלת מניפולציות שונות, הוא מצליח להתקדם ממשרה של מנקה חלונות, עד למשרת יו"ר מועצת המנהלים של חברת ויקט העולמית. 

Screenshot 2024 06 13 130933
מוניקה שעלתה מברזיל לקיבוץ חצרים וביתה ליה. צילום: מהאלבום הפרטי 

תוך כדי בכי ודמעות 

דבי למדן נולדה בשיקאגו, עלתה דרך תנועת הנוער הבונים ומשנת 69 בקיבוץ אורים. על אף שנמצא בתחום מועצה אזורית אשכול, לא פונה הקיבוץ בצו מדינה (כמו גם הקיבוצים צאלים וגבולות) לאחר מתקפת הטרור וזאת למרות שהיה עד לפברואר שטח צבאי סגור. 

דבי עצמה הייתה באותה שבת שחורה ב"טיול של החיים" יחד עם בעלה. "ב-6 באוקטובר שכרנו קראוון לטייל בדרום מערב ארה"ב. התמקמנו בחניון וצילמנו בקבוצת הווטסאפ המשפחתית את ארוחת השבת והחג. שמונה וחצי בערב בארה"ב, זה שש וחצי בבוקר כאן. התחלנו לקבל הודעות על מה שקורה. מאותו רגע בעצם נגמר הטיול. היינו פיזית במקומות היפים בעולם, אבל הלב והראש היו פה. בעלי חזר לארץ בסוף אוקטובר ואני באמצע נובמבר כשהבן שלי, שהיה בכיתת כוננות באותה שבת שחורה, אמר שאפשר לחזור לקיבוץ. רציתי לחזור הבייתה ולא להיות מפונה באיזה מקום. בקיבוץ היו מאות חיילים מיחידות שונות, זה לא היה נעים, אבל לא פחדתי לחזור". 

עלתה שאלה אם לקיים השנה את ההפקה? 

"היו הרבה התלבטויות. לרוב מתחילים חזרות אחרי חגי תשרי. השנה התכנסנו לחזרות רק בינואר וגם אז, הלב לא היה בענין להופיע ולשיר. זו הצגה קומית והיה קשה מאוד להחליט שזה מה שרוצים לעשות. לואיס הוא חבר קיבוץ אורים וחבר להקת התיאטרון והוא היה בשבי. תוך כדי בכי ודמעות אמרנו שנעשה את זה בשבילו. דאגתי לשלומו. בשנים עברו הייתי נוסעת איתו לחזרות מספר פעמים בשבוע, עבדנו יחד תקופה בהנהלת חשבונות בקיבוץ והיינו קרובים. היה לי הרבה 'שעות לואיס'". 

לואיס שחולץ במבצע הרואי לאחר 129 ימים בשבי הגיע לחזרות לומר שלום לחבריו אבל עסוק בימים אלו במשימת הסברה. דבי ממשיכה בנסיעות לחזרות לבדה. "נוסעים בכביש המוות 232. אני ערה לסימנים של מה שהיה שם, אבל מנסים לחיות את החיים". 

השנה תשחק דבי בתפקיד קטן- היא מחברת פרקי הספר, ממנו קורא גיבור ההצגה. 

Screenshot 2024 06 13 130702
מוניקה ולואיס הר שהגיע לבקר בחזרות. "אמרנו שנעשה את זה בשבילו". צילום: מהאלבום הפרטי 

עושה טוב בתקופה הזו 

שתי חברות להקה נוספות הן מוניקה סלמון (50) שעלתה מברזיל לקיבוץ חצרים וביתה ליה (17). מוניקה למדה חינוך בברזיל והייתה פעילה בקהילה היהודית בסאן פאולו. לארץ הגיעה לסמינרים לחינוך בלתי פורמלי, כך גם התוודעה לקיבוצים. בשנת 2000 הגיעה לאולפן בחצרים וב-2002 עשתה עלייה. בקיבוץ הכירה את מי שיהיה בעלה ונולדו להם שני ילדים. בעלה חלה בסרטן נדיר ונפטר לפני עשר שנים. כיום היא לומדת ראיית חשבון ובקרוב תיגש למבחני ההסמכה. שנים רבות רקדה בלהקה "אור השמש" במתנ"ס שדרות, שגם לואיס הר חבר בה. 

ליה ביתה אוהבת תיאטרון ונבחנה השנה לתפקיד משמעותי בלוגון, ומוניקה הציעה את עצמה ומשתתפת בהצגה, בעיקר בריקודים וגם בתפקיד מזכירה. "אנחנו אימא ובת שמשתתפות השנה יחד במחזמר ומאוד מאושרות. התאטרון מאוד מקצועי, יש לאנשים הרבה ניסיון ויחד עם זאת יש תחושה של משפחתיות. אני גאה להיות חלק מזה וזה עושה טוב בתקופה הלא פשוטה הזו. זו הזדמנות להיות חלק מקבוצה וגם להתנתק והתעסק במשהו אחר. בזכות היסטורית החיים שלנו יש לנו במשפחה יחסים מאוד קרובים, מאוד חבריים, לי לליה ולליאור (19). אנחנו מכבדים זה את זה, ואוהבים להיות יחד ולחלוק חוויות. וכשאנחנו בחזרות- יש לכל אחת את המקום שלה ואת החברים שלה, ביחד ולחוד.  
 

קהילה תומכת גם לחברים שפונו 
האופרה הקלה בנגב (LOGON – The Light Opera Group of the Negev) היא קבוצת תיאטרון דוברת אנגלית, שכוללת משתתפים בני גילאים שונים (15-85), עולים חדשים, ותיקים וישראלים, תושבי באר-שבע, עומר, קיבוצים ומושבים. 

הקבוצה נוסדה ב- 1981 על ידי ד"ר אד שפיץ, רופא אלרגולוג ובעל קול בריטון ייחודי שעלה לישראל מארה"ב והתיישב בנגב. בבית הכנסת בעומר הוא פגש את דיוויד ולדמן, שהפך למנהל המוזיקלי. 
לתאטרון גרעין חברים, שחוזרים להופיע או לקחת חלק מאחורי הקלעים ואליהם מצטרפים מידי שנה חברים חדשים. חברי הקבוצה מהווים קהילה תומכת גם לחברים שפונו, וחלקם עדיין לא חזרו הביתה וכנראה ישתתפו השנה רק כקהל. 
 
המחזמר יבוצע באנגלית עם כתוביות בעברית בהשתתפות 20 שחקנים ורקדנים. 

במאי: יעקב אמסלם 

מנהל מוזיקלי: דיוויד ולדמן 
כוריאוגרפית: קשת מרגלית-שטיין 

הפקה דבורה לבמן 

תלבושות: עינת סמוליאן 

 
כרטיסים במחיר 90-120 שקלים בטל. 08-6414081 

או באתר  www.negevlightopera.com 
 
תאריכי הופעות: 

מרכז התרבות באופקים – יום ב' 17.6 בשעה 19:30 

היכל התרבות מודיעין – יום א' 23.6. בשעה 19:30 

תיאטרון ירושלים – יום א' 30.6 בשעה 19:30 

בית יד לבנים רעננה – יום ג' 2.7 בשעה 19:30 

מתנ"ס עיר ימים בנתניה – יום ה' 4.7 בשעה 19:30 

משכן האמנויות באר-שבע – יום א' 7.7 בשעה 19:30 
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום שני בשבוע הבא ה-9.9.2024 יתקיים הכנס השנתי של חברת "החקלאית". במעמד הכנס יהיה נוכח מר אורן לביא – מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון. אתם מוזמנים להגיע ולפגוש את הלקוחות, עובדי הענף, הרופאים המובילים
< 1 דק' קריאה
אתמול (יום ד') נערך כנס רפתנים של חברת "הרמן פרוג'קט" בקיבוץ סעד עם מעל ל-80 משתתפים. הקיבוץ אירח את הכנס, ולנו היה חשוב לערוך את האירוע, דווקא בעוטף, דווקא עכשיו. הכנס היה מוצלח מאוד
< 1 דק' קריאה
שלוש בוגרות בית הספר לעיצוב בחיפה הקדישו את פרויקט הגמר שלהן לקיבוץ. מיחסי אהבה שנאה לחינוך המשותף, דרך מבט מורכב של הטוב עם הרע ועד תכנון מחוץ לקופסא לקיבוצים שנפגעו בשבת השחורה  *תמונה ראשית:
3 דק' קריאה
הקו המפריד בין תהליכי העברה בין־דורית  האינטראקציה המיוחדת שאני מקיימת עם משפחות במושבים בענייני העברה בין־דורית, זיקקה אצלי כמה עקרונות שאני משוכנעת בכוח שלהם להשפיע על התהליכים המאתגרים. העקרונות האלה כל כך משמעותיים, שכשהם
4 דק' קריאה
דני גבאי, חבר מושב מרחביה, דור שלישי למייסדים, מספר על ההתיישבות בעמק יזרעאל, על תולדות המושב ועל משפחתו * הוא מציין בדבריו, שבמושב מרחביה היה רצף של התיישבות מאז 1911 ועד היום * רעייתו
8 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן