יבול שיא
הרפת והחלב
image roiy 01

הקיבוץ כמשקיע ב-2024 הדור הבא של תיק ההשקעות הקיבוצי

3 דק' קריאה

שיתוף:

ב"למפרט פמילי אופיס", המתמחה בהשקעות השוק הלא סחיר, גיבשו לאחרונה תוכנית ליווי חדשנית לקיבוצים במטרה לפתח את תיק ההשקעות שלהם – להביא אותו אל הדור הנוכחי של ניהול ההון

"אחרי שנים רבות בהן הקיבוץ החזיק בתיקי השקעות קלאסיים של 30-70 (אג"ח – מניות), תיקים שאפיינו או עדיין מאפיינים קיבוצים רבים, החלטנו שאנחנו רוצים להיצמד לתפיסה שכסף יכול לעשות כסף. ואם ללכת צעד קדימה – הבנו שאנחנו צריכים להתחיל להתייחס לכסף כענף בקיבוץ שאנחנו מצפים ממנו שירוויח כסף. נכס שמייצר נכסים ותמורות נוספות.

"הבנו שתיק ההשקעות הקיים מהווה אולי חיסכון סביר אבל לא מעבר לזה, ושאנחנו בתור קיבוץ יכולים לקבל תשואה טובה יותר על ההון שלנו. הדרך לשם היא באמצעות גישה אחרת וחשיבה לטווחים יותר ארוכים. אני הרי לא צריך את כל הכסף נזיל כאן ועכשיו ואני יכול לנהל אותו במערכים שונים של נזילות, ועל ידי כך להיכנס לעולמות שבהם אני צפוי לקבל תשואה טובה יותר עבורו."

את הדברים הללו אמר בשבוע שעבר יפתח און גזבר קיבוץ עין גב בוובינר ייעודי לקידום ענף ההשקעות בקיבוצים. דבריו הם המפתח של סיפור ההצלחה הזה: היכולת לוותר על נזילות כדי להשיג תשואה עודפת ומבלי להגדיל את הסיכון בנכסים.

תיק ההשקעות הקיבוצי מצטרף לדור הבא של תיקי ההשקעה

בנקודה בה הוחלט רשמית על הקמת ענף השקעות בקיבוץ פגש און את רועי למפרט, מנכ"ל למפרט פמילי אופיס – מהמובילים בישראל בבניית תיקי השקעות לא סחירים ומהחלוצים להיכנס לתחום בישראל. היכרות שהובילה מאז את הקיבוץ למספר השקעות מוצלחות בקרנות הון פרטיות.

למפרט הוא גם מי שעומד מאחורי סדרת הוובינרים – "הקיבוץ כמשקיע ב- 2024". סדרה ייעודית לגזברים ולמנהלי השקעות בקיבוצים, שנולדה לאחר כמה שנים של פעילות השקעות משותפת עם מספר קיבוצים ומתוך ראיית הצורך ממש מהשטח.

בסדרה מבקש למפרט להביא את בשורת השוק הלא סחיר בכלל וקרנות הפרייבט אקוויטי בפרט אל תיק ההשקעות הקיבוצי. ובמילים פשוטות: לשגר את תיק ההשקעות הקיבוצי אל הדור הנוכחי של ניהול ההון.

למפרט פמילי אופיס החל את דרכו בתחום הלא סחיר ב- 2016, כשהזדמנויות ההשקעה בתחום עוד היו שמורות למוסדיים בלבד. היום, כשמדובר באחד מעולמות ההשקעה הצומחים בישראל ובשוק שנפתח לעוד ועוד מהקרנות המובילות בעולם, מדורג המשרד כאחד השמות הבולטים בשילוב נכסים לא סחירים בתיק ההשקעות ובאלוקציה (פיזור) פנימית מותאמת לסך הנכסים של המשקיע.

"השקעה בעולמות האלה היא גיוון סופר משמעותי לתיק ההשקעות", מסביר למפרט. "גם בתיקי המוסדיים הגדולים בארץ תראו שהרכיב הלא סחיר מהווה היום כ-40% מהם, וזה כולל גם את תיקי הפנסיה של כולנו."

image roiy 03

פרמייה גבוהה על חוסר נזילות

"הגיוון מגיע מהאפיקים, התעשיות, הוורטיקלים וכלי ההשקעה שהתחום הזה מעניק. תשתיות, נדל"ן, חוב פרטי, לוגיסטיקה וכמובן סטארטאפים – כל אלו אינם קיימים כאופציה להשקעה בשוק הסחיר", מסביר למפרט.

"כמו כן, זהו חלק בתיק שמייצר יציבות. השוק הלא סחיר מאופיין בתנודתיות מאוד נמוכה, הוא נמצא בחוסר קורלציה לשווקים ואינו מושפע מאירועים יומיומיים כמו שאנחנו מכירים מהשוק הסחיר. ומשום שמדובר בד"כ במח"מ ארוך יותר, זה שוק שמעניק פרמיה גבוהה על אי הסחירות שהלקוח נכנס אליה.

"וכך, אם לסכם – בכניסה לעולם ההשקעות הבלתי סחירות אנחנו נכנסים לאפיקי השקעה מגוונים יותר, מייצרים גידור מפני תנודתיות השוק, פונים לאפיקים שמאופיינים בתשואה עודפת וזאת מבלי להגדיל את רמות הסיכון בתיק", הוא מסכם.

ליווי בפיתוח ענף ההשקעות הקיבוצי

בחודשים האחרונים גיבשו בלמפרט פמילי אופיס תוכנית ליווי ייעודית לגזברים ולמנהלי השקעות בקיבוצים במטרה לחזק את אלמנט הניהול האקטיבי לתיק ההשקעות שלהם, לשפר את תזרים העסקאות הקיימות, לבנות אסטרטגיית פיזור בהתאם לטווחי הזמן והדרישות של הקיבוץ ובשורה התחתונה – לפתח את ענף ההשקעות הקיבוצי.

למפרט מציע למצטרפים ניהול השקעות בעזרת מערכת ניהול הנכסים של המשרד – מערכת שיודעת לשקלל את סך נכסי המשקיע ומאפשרת מעקב מדויק אחר התפתחות התיק וההשפעה של כל גורם בו על התשואה הכוללת של סך הנכסים הקיימים ולאורך זמן. בנוסף, מציע המשרד שירות ניהול סיכונים מתקדם, חיצוני ובלתי תלוי וכן מהמלצות קונקרטיות לאלוקציה נכונה וחכמה.

הוובינרים שיפתחו לכם את הראש

הוובינר הראשון בסדרה הייעודית לקיבוצים התקיים בתחילת יולי עם רן בן אור, שותף מנהל קרן טנא ויפתח און גזבר קיבוץ עין גב. אפשר למצוא סיכום ותקציר שלו באתר למפרט. בוובינרים הבאים צפויים להשתתף בכירי לידר שוקי הון שידברו על השקעה בקרנות פרייבט אקוויטי בינלאומיות, דורון שטיין מפירמת רואי החשבון BDO ישראל שירצה על מס רווחי הון בקיבוצים, הכלכלן הראשי של הפניקס עם סקירת שוק וכן וובינר שיוקדש להשקעות ESG בהשתתפות יאיר אבידן, המפקח על הבנקים לשעבר ויועץ מלווה ללמפרט פמילי אופיס.

ההצטרפות לוובינרים הנה ללא עלות או התחייבות. לפרטים נוספים ולהרשמה >> הקליקו כאן

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס/ ו/או יעוץ פיננסי ו/או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ”ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן