יבול שיא
הרפת והחלב
WhatsApp Image 2024 06 05 at 19.16.42

מציינים את שבועות בצל המלחמה

3 דק' קריאה

שיתוף:

אירוע זיכרון והוקרה לאנשי ענף החלב התקיים אמש (יום ד') במושב פטיש

מנכ"ל משרד החקלאות: "החקלאים שלנו הם עמוד התווך של המדינה, לא רק בתוצרתם אלא גם ברוחם ובנחישותם. תודתי הגדולה על מסירותכם האינסופית"

מנכ"ל מועצת החלב: "למרות כל הקשיים והאבדות הכבדות ענף החלב מוכיח מידי יום את עוצמתו, בזכות המסירות ורוח הלחימה של אנשי הענף נשמר ביטחון המזון של ישראל"

מנכ"ל ארגון יצרני החלב: "אנו מתמודדים עם מציאות קשה ומורכבת, אולם גם בה נוכל למצוא נקודת אור  – והיא ענף החלב הישראלי המורכב מאנשים חדורי אמונה, שעומדים איתנים למול איומים"

מועצת החלב בשיתוף התאחדות יצרני החלב קיימו הערב, רביעי, אירוע זיכרון והוקרה לאנשי הענף במעמד מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא. באירוע שהתקיים ביישוב פטיש, השייך למועצה האזורית מרחבים, השתתפו כ-300 רפתנים ורפתניות, נוקדים ונוקדות, עובדי מחלבות ומועסקים נוספים בענף החלב לצד חברי המושב פטיש ובני משפחותיהם של אנשי ענף החלב אשר נרצחו ב-7/10.

את אירוע הזיכרון וההוקרה הנחה כתב חדשות 12 בצפון, גיא ורון, ובמסגרתו נמנו אתגרי התקופה האחרונה ואירועים משמעותיים שעברו על אנשי הענף מאז ה-7 באוקטובר וכן, נשמעו עדויות מרגשות של אנשי הענף היושבים בעוטף עזה ומגבול הצפון שהיו ועודם בקו האש, לצד סיפורי גבורה וההתמודדות יום-יומית עם המציאות הביטחונית הקשה.

WhatsApp Image 2024 06 05 at 19.16.41
צילום: אבי רוקח

במהלך האירוע נערך טקס זיכרון מרגש לרפתנים שנרצחו באירועים הקשים של ה-7 באוקטובר. בטקס הונחו זרים לזכרם של ראובן הייניק מכיסופים, יפתח גורני מבאר מילכה, יונתן חג'בי ממושב יכיני, אופק ארזי מניר יצחק ודרור אור מבארי. זכרם של כל אלו שנפלו הוזכר בהוקרה עמוקה על אומץ ליבם ומסירותם לעבודה הקשה בענף החלב.

בנוסף, הוענק אות הוקרה מיוחד לעוז דוידיאן ממושב פטיש, על אומץ ליבו וליבם של תושבי המושב והמסירות שהפגינו במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. תושבי פטיש הצילו את חייהם של עשרות אנשים ממסיבת ה'נובה' תוך סיכון חיים תחת אש. עוז דוידיאן בפרט יצא שוב ושוב לשטח רווי המחבלים על מנת לחלץ ניצולים ומעשיו הנחושים והאמיצים, תוך ניהול קרבות עם מחבלים והתגברות על סכנות רבות, הם דוגמה ומופת לרוח הנחישות והאחריות הקהילתית.

WhatsApp Image 2024 06 05 at 19.16.42 1
צילום: אבי רוקח

אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות: "״החקלאים והחקלאות הישראלים הם נכס אדיר, גיבורי החברה האזרחית, השומרים על קרקעות וגבולות המדינה ומאבדים אותה עד התלם האחרון. נכס שיש לשמור ולשמר ולחזק אותו. לתת לו ביטחון וודאות לטווח הארוך וזו המשימה שלנו במשרד החקלאות. אתם החקלאים והרפתנים חזרתם למשקים, לשטחי האש והרפתות שנפגעו באופן מיידי, עם תעצומות נפש וחוסן אישי בלתי נתפס מבלי לחשוב או להתלבט. פעלתם מתוך שליחות, חלוציות כמו שיש רק לחקלאים הישראלים. אני מצדיע לכם! בהובלת שר החקלאות נמשיך לפעול ולחזק את החקלאות המקומית ונעדיף תוצרת כחול לבן"

איציק שניידר, מנכ"ל מועצת החלב אמר באירוע: " אין מילים לתאר את האובדן והצער העמוק על חברים, עובדים ושותפים לדרך שנרצחו ונחטפו. כבר מעל שמונה חודשים אנו פועלים כשבצפון ובעוטף עזה ייצור החלב עדיין מתקיים תחת אש, ביישובים נטושים. למרות השכול, האבל, ההרס והחורבן, אתם, הרפתנים הגיבורים, הוכחתם את עמידותכם ואת נחישותכם ויכולתכם לאתגר האדיר. אתם ממשיכים מידי יום לקום לעבודה ולקיים את השליחות והמחויבות למדינה. העובדה שהמשכנו לספק חלב לכל אזרחי ישראל ושלא היה מחסור לאורך כל תקופת המלחמה היא בזכותכם. אם יש דבר שחייבים ללמוד וחייב להיות ברור לכולם זו חשיבות החקלאות והייצור המקומי ברפת ובחקלאות בכלל. על כל ממשלות ישראל מהיום והלאה לפעול להעצמת החקלאות הישראלית בכלל וענף החלב בפרט – זו הערובה היחידה להבטחת אספקת המזון לאוכלוסייה."

WhatsApp Image 2024 06 05 at 19.16.41 2
צילום: אבי רוקח

דגן יראל, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב: "אנו מתמודדים עם מציאות קשה ומורכבת, אולם גם נוכל למצוא בה נקודת אור  – והיא ענף החלב  הישראלי ובראשם יצרני החלב. אנשים חדורי אמונה ומטרה, שעומדים איתנים למול איומים יומיומיים בעוטף ובצפון, שומרים על הרפת הישראלית ודואגים לאספקת חלב שוטפת ואיכותית לאזרחי ישראל.

יצרני החלב שלנו עובדים בחירוף נפש ובעוז רוח, מתוך שליחות גדולה ובגאווה גדולה. הם החלוצים של דורנו, המחויבים לאתגרי התקומה מחדש ומתווים את התקווה לעתיד טוב ובטוח יותר. היום, יותר מתמיד, ברור כי מדינת ישראל זקוקה להתיישבות חקלאית ולביטחון מזון כמו אוויר לנשימה. ומי שמסייר ביישובי העוטף והצפון שואב עידוד מהאמת הפשוטה: היכן שיש רפת, יש חקלאות, יש התיישבות – ותהיה תקומה!"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השטחים החקלאיים בעוטף עזה מספקים כ-50% אחוז מסך הדרישה הקלורית השנתית של אוכלוסיית ישראל * קבוצת מחקר מאוניברסיטת בן-גוריון בחנה את השפעת המלחמה על ייצור המזון בעוטף וזיהתה 16 גידולים שגידולם בישראל פגיע במיוחד
3 דק' קריאה
אומר מתן אלדר, חקלאי צעיר ממושב צופר שבערבה התיכונה, שיחד עם רעייתו תם חזר למושב ממרכז הארץ, בנה משק ולאחרונה פתח שוק איכרים מצליח בלב המושב  שלוש בצהריים. השמש במושב צופר, בערבה התיכונה, מתקיפה
4 דק' קריאה
אבי סיילס, מוסיקאי ממושב עזריקם, אימץ חייל בודד ממשפחה חסידית אמריקאית, דובר יידיש, שחזר בשאלה * עתה, כעבור שנה, הצעיר הוא כבר קצין בצה"ל, שולט בשתי שפות שהיו חדשות לו – עברית ואנגלית *
8 דק' קריאה
בית משפט השלום בב"ש קיבל לאחרונה תביעה שהגישה רמ"י נגד זוג ממושב הודיה, על שימושים חורגים שביצעו וחייב אותם לפנות ולסלק את השימוש ולשלם דמי שימוש בסך של כ-320,000 ש"ח  העובדות   הנתבעים הינם בני
3 דק' קריאה
אורי אדלר, יזהר טוגנדהפט – הארגון לחקלאות אורגנית דוד סילברמן, אריה יצחק, מולי זקס, מאיה שניט-אורלנד – שירות ההדרכה והמקצוע אשר איזנקוט  ז"ל– מדריך שירות שדה בגימלאותאפרים ציפלביץ, שירות שדה, מו"פ בקעת הירדן הקומפוסט
8 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן