יבול שיא
הרפת והחלב
הצבעה בקיבוץ

מועצת התנועה הקיבוצית אישרה את המועמדים לבחירות לתפקיד מזכ"ל התנועה

5 דק' קריאה

שיתוף:

המועמדים לבחירות לתפקיד מזכ"ל התנועה: שני המועמדים הסופיים לתפקיד הם מזכ"ל התנועה המכהן, ניר מאיר (קבוצת שילר), וחבר ויו"ר קיבוץ נצר-סרני, ליאור שמחה

המועמדים לבחירות לתפקיד מזכ"ל התנועה: יו"ר ועדת הבחירות למזכ"ל התנועה, שיבולת שופט-אדלמן (ראש הנקרה), הציגה את המועמדים בבחירות – המזכ"ל המכהן, ניר מאיר, ויו"ר וחבר קיבוץ נצר-סרני, ליאור שמחה.
שיבולת אמרה לצירי המועצה כי הוועדה אישרה את ההתמודדות של שניהם, והוסיפה:  "כבר יצאנו לדרך והוועדה מבקשת שוב ושוב מכל בעל תפקיד בתנועה, ושלא בתנועה, לשמור על הכללים ועל טוהר הבחירות. אנחנו בעולם אחר, עולם וירטואלי, פייק ניוז הפך לניוז ואנחנו שטים בתוך העולם הזה מתוך רצון לנהל מערכת בחירות נקייה. אנחנו מאחלים הצלחה לשני המועמדים".

המועמדים לבחירות לתפקיד מזכ"ל התנועה

לאחר מכן עלו המועמדים, ופרשו משנתם בפני הבאות והבאים. ראשון עלה ניר מאיר, שאמר בין היתר:
"אני גאה, וגם נרגש, להציג את מועמדותי לקדנציה שניה בתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית. עם סיומה של הקדנציה הנוכחית, אני יכול להישיר מבט אל ציבור חברות וחברי הקיבוצים שעה שאני מבקש את אמונם מחדש ולומר להם כי מצבה של התנועה טוב יותר כיום כמעט בכל פרמטר, ממצבה לפני כארבע שנים בעת כניסתי לתפקיד. הגענו למצב זה כתוצאה משילוב כוחות של רבים וטובים בזירה הקיבוצית וביכולת שלנו לרתום את כולם לעבוד יחד למען המטרה. כך נכון לעבוד וכך נמשיך לעבוד".

בסיום דבריו התייחס ניר מאיר למתקפות מולם עמדו בשבוע החולף פעילות ופעילי התנועה: "אני מבקש לומר היום דבר מה חשוב לאלו התוקפים בימים אלה את פעילי התנועה ואת התנועה הקיבוצית – חדלו מכך. יש לכם טענות? תתמודדו מולי, אל תסתתרו מאחורי אחרים ואל תתקפו פעילים מסורים המנועים מלהשיב לכם בשל הנחיות וועדת הבחירות. אני המזכ"ל, אני נושא באחריות. לא נכנע לאיומים ולא נתכופף מול הכפשות, חצאי אמיתות וקמפיינים מתוזמנים שנועדו לעשות שימוש פוליטי במשבר עקרוני ומהותי. לא ניתן לסחוט אותי ולא לאיים עלי. זו לא דרכה של התנועה וזו לא דרכי"

מאיר התייחס בנאומו לאתגרים העומדים בפני התנועה הקיבוצית: "השנים הקרובות הולכות להיות מאתגרות. גם בימים אלה אנו פועלים בתנאים של חוסר וודאות ואי יציבות פוליטית. עלינו להיערך כבר עכשיו נוכח האתגרים והאיומים מולם נדרש להתמודד מיד לאחר הרכבת הממשלה הבאה בראש ובראשונה הגירעון התקציבי העצום שיצרה הממשלה." בנוסף, הוא התריע בפני המועצה מפני הבטחות ללא כיסוי ופופוליזם: "יש מי שנוהגים בפופוליזם ומפזרים צ'קים ללא כיסוי. אני מוצא לנכון להתריע כנגד כך. עלינו מוטלת האחריות לעתיד התנועה נמשיך ונפעל בשיקול דעת ובתחושת שליחות למען התנועה וכלל הקיבוצים. אני קורא ומבקש מכל חברות וחברי הקיבוצים להגיע ב-17 בדצמבר לקלפי בקיבוצם ולקחת חלק בבחירות ובעיצוב פניה של התנועה. זה הזמן לאחריות ולמנהיגות עם ניסיון."

אחריו עלה ליאור שמחה להציג את עצמו ואת משנתו, ואמר בין היתר:

"גדלתי ובגרתי תחת כנפיה של התנועה הקיבוצית, סבתא וסבא שלי ניצולי שואה ששרדו את מחנות הריכוז וחרפת הרעב, את צעדות המוות והמחלות, ניצלו בעור שיניהם עם כסות דלה ומתפוררת על גופם. משאול תחתית הצליחו לקום להתחבר לקבוצה ולעלות ארצה, הם בנו קיבוץ וחיים חדשים, הם הצליחו לעשות זאת רק בגלל היותם קבוצה המאמינה בהגשמה ובחזון, בחלוציות פורצת דרך שאינה מתנצלת, מובילה ויוצרת מציאות חדשה. קבוצה שהחוזק שלה נוצר מהאמונה אחד בשני, הם היו ביחד, עם מטרה משותפת וברורה. חברים – זהו הנרטיב שגדלתי עליו, וזו תפיסת עולמי – שאר רוח יוזמה ומעוף יוצרת מציאות חדשה.

בשנות ה-90 בגרתי לתוך משבר הקיבוצים, ימי המצוקה והמזור, בימים אלה אף אחד לא דיבר על יוזמה ומעוף, אף אחד לא דיבר על הקבוצה אלא על פירוקים והפרטות שככל הנראה היו הכרח נוכח המציאות הקשה, השיח החדש התחלף בשיח מתנצל על מי שאנחנו, הנרטיב של ארצנו שינה את פניו ולנו אין עוד חלק בו, אנחנו כבר לא עמוד האש בראש המחנה אנחנו הרדופים והשנואים, במרוצת השנים הם הצליחו להסביר לנו פעם אחר פעם איך הופכים את הקיבוצים לישובים קהילתיים. כך השקפת עולמנו הפכה להיות נחלתם של המלעיזים והמצקצקים, כך וויתרנו על הערכים שלנו למען ההישרדות. כבוגר הפקולטה לניהול בעברית מצוינות ושיח כלכלי מגובה בטבלאות אקסל, מוכר לי מאד – אבל הוא נטול כל ערך, נטול משמעות שיח ללא מחויבות, ללא הובלה ומטרה.

חברים אני פה לומר לכם כי ימיו של דור הישרדות וההתנצלויות תמו והגיע הזמן לפרק חדש. פרק בו אנו חוזרים לערכים הבסיסים שלנו, פרק שבו אנו מחזקים את ההגשמה החזון את הרוח הקיבוצית, עומדים על השקפת עולמנו ללא היסוס וגמגום, נחושים לבנות את המגדלור המוסרי והערכי של החברה הישראלית. בפרק זה צריך כפר שלם בכדי לגדל ילד, פרק בו החוסן הקהילתי שלנו יהפוך להיות מושתת על ערכי השיתוף והערבות הדדית, והקיבוץ יחזור להיות דוגמא ומופת לחברה הישראלית. אני עומד פה לפניכם ואומר לכם  שזה לא רק חלום, אלא אפשרי, בואו נשאיר את הפחד מאחור, ניתן את ההזדמנות, נשכיל להבין שסוד כוחנו טמון באחדותנו, ננהל שיח בונה וננהג בכבוד הדדי, נאמין ונהיה נחושים בהשקפת עולמנו, רק אז נהיה ראויים, חברים אני עומד פה ומבקש את עזרתכם לפתוח את הדלת לפרק חדש בתנועה הקיבוצית!".

קודם לכך, פתח מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, את המועצה בסקירת "ממועצה למועצה" וסיפר על פעילות התנועה בחמשת החודשים האחרונים, מאז התכנסה המועצה בפעם הקודמת.
מזכ"ל התנועה סיפר על השריפה שפגעה בקיבוץ הראל ועל התגייסותה של התנועה, הקיבוצים והגופים הכלכליים הקשורים בתנועה לסיוע: "אירוע השריפה החמור נתן לנו הזדמנות להוכיח יכולת מצרפית של התנועה הקיבוצית. הייתה התגייסות של קיבוצים שתרמו, מטה התנועה שעסק בשינוי "חוקי המשחק" על מנת להביא את הקראווילות. אין יותר חברי קיבוץ הראל שלא נמצאים שם. תודה לביטוח חקלאי – אם קורה משהו, טוב שמבוטחים בביטוח חקלאי". הוא המשיך וסיפר על שני הכנסים לאיחוד סטטוסים בקיבוצים – "ברוכים השווים", ועל כך שבאותם ימים ערכו אגף כלכלה וקרן קמ"ע כנס שעסק בשאלה כיצד קיבוץ שלא השלים תהליך שיוך יכול לקבל ערבויות לבניה. מזכ"ל התנועה ביקש להזכיר את מחאת הישראלים יוצאי אתיופיה שהבליטה את מי שכן פעלו, ובתוכם אנשי תל"מ.

המשנה למזכ"ל, גיל לין, תיאר לצירים את התהליך הארוך והקשה לאישור הסכם תל"מ המחודש מול הממשלה. גיל קרא לעוד קיבוצים להצטרף לתוכנית.

ניר מאיר שב לסקירתו, ודיבר על המפעל החינוכי הבולט של הקיץ בתנועה – הרפסודיה – בה השתתפו 2600 נערים ונערות מכל הארץ, שכמובן מעבר למשט המסורתי בכנרת עברו מעגלי שיח ותחרויות ספורט. ניר הודה לצוות אגף החינוך על האירוע המושלם שנוהל בשקט ובמקצועיות.

מנכ"לית התנועה, הדס ילין, דיברה על המוקד המשותף לתנועה, לתנועת המושבים, למרכז המועצות ולקיבוץ הדתי באירועי חירום, בעיקר בעוטף עזה. הדס סיפרה שלאחר סבב הלחימה בחודש מאי, הגיעו אנשי התנועה לכל קיבוצי העוטף על מנת לשמוע מהם כיצד אפשר לנהל טוב יותר את מוקד החירום. עוד הוסיפה כי מתוך השיח הזה נוצר פרויקט – "קיבוצים למען קיבוצים" – שמטרתו להפגין סולידריות של קיבוצים עם קיבוצי העוטף שלא בשעת החירום. ניר מאיר חזר לסקירה ודיבר על מסלולי ההכשרה שמקיימים אגף הצעירים והמעורבות בחברה.  מזכ"ל התנועה סיפר גם על מצוקת היזמים הקטנים בקיבוצים, המתקשים לצאת לדרך, ועל פרויקט "מסלול ירוק" שהקימו בקמ"ע, ותכליתו לסייע בשיווק עסקים קטנים בדרך דיגיטלית. מזכ"ל התנועה סיפר על המחטפים שניסו לעשות ברמ"י בין תקופות הבחירות, ובנושא אחר – בירך את יעקב בכר ממענית לבחירתו ליו"ר שולחן הארגונים הכלכליים.
בהמשך הדיווח דיבר על ההאקתון של אגף הצעירים שהתקיים בשער הנגב, וציין את כנס אגף חברה וקהילה הראשון שנערך במכללת "ספיר". מאיר דיבר לבסוף על המתח מול חלק מתנועות הנוער, וביקש להדגיש – "מזכירות התנועה נחושה להגיע להסכמות בשיח מכבד. בנושא יידון ויובא לדיון במועצה. עד אז לא נקבע עובדות בשטח". בהמשך, החמיא לצוות הגן הקיבוצי בתנועה על העבודה המשותפת שלהן עם אגף מעונות יום במשרד העבודה והרווחה והאגף לחינוך קדם יסודי במשרד החינוך. לאחר מכן ביקשו כמה חברים למחות על החלטות המזכירות בעניין תנועת הנוער העובד. הדבר אופשר להם למרות שהנושא לא היה על סדר יומה של המועצה.

הבחירות בתנועה הקיבוצית – דעת יחיד של אריק חצור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן