יבול שיא
הרפת והחלב
יובל יגר עם הנכדים בפעולה נוב 19

יובל יגר, בספטמבר 84, גמלאי, קיבוץ שמיר 

2 דק' קריאה

שיתוף:

נולד לתוך מלחמת העולם השנייה, מתגורר בקיבוץ הצפוני שלא פונה ולא עוצר לרגע 

יובל יגר חבר קיבוץ שמיר הגלילי ומבניו הראשונים. "שנות ילדותי הראשונות עברו עליי בחוות הצופים שליד רמת יוחנן, מקום בו התארגן הקיבוץ לקראת עלייתו לפני 80 שנה להיאחז בגליל העליון, במקום המזרחי ביותר בארץ דאז בשכנות לגבול הסורי.  

נולדתי לתוך מלחמת העולם השנייה וחיי עברו דרך כל מלחמות ישראל, בחלקן גם כלוחם ביחידה מובחרת. הגעתי עד הלום, לתקופה הקשה ביותר שנכפתה עלינו מאז השואה".  

קיבוץ שמיר מרוחק מיישובי הגדר ומחוץ לטווח הפינוי עליו הוחלט. תושבים לא מעטים, בעיקר בעלי משפחות לילדים קטנים התפנו בתחילה מרצונם החופשי בעידוד המועצה האזורית. "רובם המוחלט חזרו כשנוכחו לדעת שנכנסנו לסיפור ארוך שאת סופו עדיין לא רואים כאן בצפון. אין כמו הבית בזמן הזה". 

איך הקיבוץ מתנהל בימים אלו? 

"שמיר קיבוץ חזק ומסודר, הנהלה שמתפקדת היטב, קהילה מגובשת וחיי חברה ותרבות פעילים גם לעת הזו, דבר שמקל על תחושת הביטחון. עם זאת במצב הזה של חוסר ודאות לגבי העתיד, באווירה מתמשכת של מלחמה והרס רב של ישובים שונים באזור וכמובן בקריית שמונה עיר המחוז שלנו, הרעש הבלתי פוסק וההתרעות הרבות שמחייבות שהייה במרחבים המוגנים, כל אחד סולל ומנתב את דרכו הוא כיצד והיכן לחיות את חייו כל יום מחדש במציאות ההזויה הזאת". 

יש פעילות לגיל השלישי? 

"ישנה דאגה רבה לאנשי 'הגיל השלישי' ופעילות ענפה, הן פנימית שלנו והן אזורית. יש בתוכנו כבר לא מעט נשים וגברים שאיבדו את בן או בת זוגם והמסגרת הזאת בהחלט נותנת תחושת בטחון ובעיקר חברותא". 

ספר על המשפחה. 

"רעייתי האהובה הלכה לעולמה לפני שש שנים לאחר 56 שנים יפות יחדיו. שני ילדיי לא בשמיר ובן אחד חזר".  

תאר את יומך כפנסיונר. 

"כל חיי עסקתי בפעילות גופנית, הן דרך ההוראה והן באמצעות מקצועות שאהבתי כמו ריצות ארוכות, רכיבה על אופניים, ריקודי עם ובשנים האחרונות גם פילאטיס מכשירים. וכמובן טיפוח הגינה ושמירה על ניקון ותחזוקת הבית. 

לא רק שלא עצרתי פעילויות שונות בתקופה הזאת אלא התחושה שבמצב ובזמן כזה רק הגברתי את הפעילות שלי בשטחים השונים האהובים עליי, ולצד הפעילות הגופנית גם נוספה פעילות אחרת שקטה יותר, שנותנת תחושה של איזון פנימי לגוף ולנפש, שכה חשוב תמיד ועל אחת כמה וכמה לעת הזאת כמו לימוד נגינה על חליל אירי ששבה את ליבי, צילומים בטבע היפה שלנו ועריכת סרטונים קצרים".  

משפט לחיים. 

"הגיל הכרונולוגי אינו שום מכשול לשום דבר כל עוד שאתה בריא בגופך ונפשך".   

מה דוחף אותך לעשייה? 

"כל זאת אני עושה למעני מתוך תחושה ודחף פנימי שלי, אבל בהחלט משמח אותי לקבל הרבה תגובות מפרגנות ובעיקר על כך שהגיל הכרונולוגי אינו מהווה מכשול לשום דבר שאתה חפץ בו כל זמן שאתה שומר על בריאות טובה. מברך כל יום שבחרתי בדרך כזו לחיות את חיי ולקצור את פירותיה גם לאחר שהגעתי לגבורות. ואם יש בזה מסר גם לצעירים בהרבה ממני הרי שזה שכרי".  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן