יבול שיא
הרפת והחלב
מאזני ביבי חטופים2

לבנות מחדש את מה שממשלת ההרס חירבה

3 דק' קריאה

שיתוף:

על הקריאה שלו למרי אזרחי, יאיר גולן חוטף וגם משיב • אהוד ברק החליט: צייצנים, עד כאן!

להחזיר את ישראל למסלולה
פעמיים זכה השבוע יאיר גולן להתייחסות תקשורתית נרחבת – פעם אחת לאחר שנבחר לראשות מפלגת העבודה, ופעם שנייה כשהוקרן סרטון שבו הוא קורא ל"אי ציות אזרחי נרחב", כולל סירוב שירות במילואים, עד לנפילת הממשלה. (דברים שאמר לפני כחודש בחוג בית בגני תקווה).
רוב תומכי העבודה ומרצ מבינים שאיחוד בין שתי המפלגות הכרחי, והתוצאה לאחר בחירתו של יאיר גולן התבררה כבר בסקר שפורסם השבוע בערוץ 12: 10 מנדטים. בימין תקפו. לא מחבבים שם את גולן מאז ההצהרה שלו ב-2016, שהוא מזהה אצלנו "תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט".
שבע שנים אחרי ההצהרה ההיא, שהביאה לסיום הקריירה הצבאית המפוארת שלו, אפשר לומר שהיא הייתה די מדויקת.
הקריאה למרי אזרחי שכולל סירוב שירות במילואים, זכתה לגינוי מקיר לקיר ומוטב היה שלא הייתה מושמעת, היא בוודאי לא מתאימה לעת הזו. יש ליאיר גולן מעת לעת "יציאות" שמתקבלות רע בנוסח שהוא אומר אותן. "תתי אדם", כינה את מתנחלי חומש שעשו פרעות בכפר בורקא (2022), ועד היום מונים בין "חטאיו" את הטענה שהוא כינה את המתנחלים "תתי אדם". בפעם ההיא גולן התנצל: "אמירה לא מוצלחת שנאמרה בסערת רגשות ומתוך כעס". אחרי האמירה העכשווית הלא מוצלחת, "לא עושים מילואים עד שהממשלה מתחלפת", בחר גולן להבהיר: "נגמרו הימים שמיעוט קיצוני מהלך אימים על הרוב המתון. אנחנו נחושים מתמיד להמשיך קדימה, להשיב את הביטחון והתקווה, להחזיר את ישראל למסלולה, לחזק את הדמוקרטיה, להשיב את הסולידריות ולבנות מחדש את מה שממשלת ההרס חירבה". במהרה בימינו, אמן.
מתוך שלל התגובות שהיו בימין לדברים של יאיר גולן, והיו רבות, בחרתי שתיים. אחת של השדרן אבי רצון, שמדגים איך איש תקשורת ביביסט, מוכן להאכיל את שומעיו בכל כזב שעולה על דעתו, שמשרת את האג'נדה הפוליטית שלו.
אבי רצון טען בתוכניתו ברדיו גלי ישראל, ש"מקורות יודעים לספר", שיאיר גולן "ביקש להשיג לו דחוף את עזמי בשארה… יאיר גולן מתכוון לנסות לשכנע את עזמי לשוב ארצה מהגלות תוך הבטחה שלא יאונה לו כל רע. כי המשימה החשובה ביותר היא להציל את פלסטין מידיהם של הקיצוניים המשיחיים מהימין". מהדוברות של יאיר גולן נמסר ל"בודקים": "פייק מוחלט. מתקפת הסתה פרועה, עד כדי התרת דמו של יאיר". מקורות יודעים לספר…
התגובה השנייה היא מאמר של העיתונאי החרדי אבי גרינצייג בערוץ 7 שכותרתו: "יאיר גולן הוא התגלמות הקונספציה". ההסבר: "עשור של תפקידים בכירים בצה"ל בעידן שלטון החמאס ברצועה,
לצד תמיכה בפתרון שתי המדינות גם בימים אלו, הופכים את היו"ר החדש של מפלגת העבודה לחסיד שבוי של הקונספציה השגויה״.
גולן פרש משירות פעיל ב-2018. להאשים אותו כאחד האחראים להתחזקות החמאס, כשאנחנו יודעים מי תמכו וחיזקו בפועל את חמאס בשנים האחרונות, ("החמאס הוא נכס, הרש"פ היא נטל"), זהו ניסיון נואל להסיט את האשמה לכיוונים נוחים לכותב. לגבי פתרון שתי המדינות, מובא ציטוט מריאיון שנתן לאחרונה גולן: "שני הניסיונות הגדולים שלנו להגיע להסדרה במרחב הפלסטיני כשלו: אוסלו וההתנתקות. מה כשל שם? כשלה דרך המימוש, לא כשל הרעיון".
גרינצייג: "הוא (גולן) עדיין מאמין, שזה הרעיון שצריך להנחות את מדינת ישראל – הקמת מדינה פלסטינית. וזה האמאמאמא של הקונספציה. אותה תיאוריה עקומה שאומרת שכאשר נותנים פרס לטרור הוא נהיה נחמד פתאום״.
מהי הקונספציה החדשה שצריכה להחליף את הקודמת? לכך אין במאמר התייחסות, אבל בערוץ 7 יודעים: "כיבוש, גירוש, התיישבות". זה הכיוון שצריך להנחות את מדינת ישראל במקומה של התיאוריה העקומה בה מחזיק יאיר גולן. וזה כמובן פתרון ריאלי שכבר הוכיח את עצמו.
מול המתקפה הבוטה מימין, כולל פרסום תמונה שלו עם שפם של היטלר, היו גם תגובות אוהדות. למשל זו של עו"ד גונן בן יצחק: "את האלוף יאיר גולן פגשתי לראשונה במבצע חומת מגן, כאשר הוא הגיע כמח"ט להילחם ברמאללה. לא ראיתי שם אף אחד ממכונת הרעל המטונפת. ב-7.10 הייתי בקשר עם יאיר גולן ושלחתי לו מיקומים של נעדרות ונעדרים שמשפחות מבועתות חיפשו. ברוב המקרים הוא הגיע… הוא הצליח להציל אנשים חיים, שאף בן זונה במדינה הזו לא דאג להם חוץ ממנו. מציע לטינופות לשבת בפינה ולשתוק מבושה, כאשר השם שלו עולה להם בראש״. עכשיו איחוד של העבודה ומרצ, וקדימה לעבודה.
התראה לפני תביעה
בנובמבר האחרון נטען במדור הזה, שאהוד ברק טועה כשהוא אינו מגיש תביעות לשון הרע נגד צייצנים מימין, שמייחסים לו מעשה בגידה מבפנים שהביא לאירועי 7 באוקטובר וטוענים שהוא פדופיל. "תביעות מסוג זה הן נשק הכרחי במלחמה נגד הפייק-ניוז ותיאוריות הקונספירציה" נכתב אז.
השבוע שלח ברק מכתבי התראה לפני הגשת תביעה למספר צייצנים כאלה. מכתב התראה קיבל פעיל הליכוד רמי בן יהודה, שטען שברק הוא "המחבל שיזם מלחמה נגד ישראל" והוא "פדופיל". מכתב דומה נשלח לצייצן יוסי שחבר, שכתב: "כך תכנן זאת הפדופיל. הוא הציב את האנשים הממושמעים במקומות הנכונים וביום פקודה הכניס את המערכת להדממה ושחט 1500 יהודים".
מאוימת בתביעה גם אביטל דירקטור שצייצה: "אהוד ברק ויהודה פוקס ושות, רוצים עוד גופות ועוד דם. גופות של יהודים זה לחץ על הממשלה שלבסוף יפיל אותה". וישנם עוד, לא מעט.
ברק דורש ממקבלי המכתבים למחוק את הציוצים, לפרסם התנצלות ולשלם 50 אלף שקל. שיכאב להם גם בכיס. הצעה: כספי הצייצנים הנתבעים ייתרמו למפלגתו המאוחדת של יאיר גולן. "50 אלף שקל ששילם פעיל הליכוד רמי בן יהודה לאהוד ברק, הועברו לקמפיין של מפלגת העבודה/מרצ". יכול להיות נחמד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אומר יעקב בלום, דור רביעי לחקלאים במושבה ראש פינה • בשל היותם מושבה, במשך שנים איש לא סייע לחקלאי ראש פינה, עד שהחליטו לדאוג לעצמם והקימו אגודה שיתופית, עם בית אריזה • ביחד עם
7 דק' קריאה
"זה נכון, היו לנו חיים טובים בניו יורק, אבל הרגשתי מבודדת – עלינו לארץ לא רק בגלל הציונות אבל בעקבות משפחתי, כי המשפחה הגרעינית כבר הייתה בארץ," אומרת לי בת' שטיינברג, בחום הלוהט בעת
6 דק' קריאה
תערוכת יומנים ויזואליים של נשות בארי כחלק מתערוכה לציון שנה לטבח *תמונה ראשית: פרח פילו מבארי לצד עבודותיה. בשבת השחורה חדרו מחבלים לביתה של פרח בת ה-75 והתבצרו בו. רק בראשון לפנות בוקר הגיעו
< 1 דק' קריאה
אין אפילו גרם אחד של הבדל מהותי בין להיות אדם מאמין ואיש השומר הצעיר, אומר גיל זמיר, שמקיים אורח חיים דתי בקיבוץ העירוני רות גיל זמיר הוא חבר קיבוץ רות, קיבוץ עירוני של תנועת
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן